two tone 924 turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 two tone 924 turbo

• Maker
    Discussie

• icepo
    Deelnemer

Door omzwervingen op het internet kom je een two tone turbo tegen.
      Eentje die grijs/blauw is.
      Normaal moet dat grijs/ helios blauw zijn maar deze had achterin een sticker waarop minvervablauw stond.

Even nagevraagd bij Porsche en het is origineel een grijs/rode met schotse ruit.
      Zowat de meest zaaligste combinatie ooit gemaakt.

Zo moet ie er komen uit te zien:

Zo ziet ie er nu uit:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Als er iemand een 924 turbo two tone zoekt in absolute verzamelaarsconditie.
        Kennis van mij in Duitsland heeft er eentje die weg mag.

@ icepo, fijn aanbod maar woon spijtig genoeg aan de andere kant. ( leuvense kant)
          grtz floere.

Ik denk da jij veel kennis bezit aangaande 924! Dus bij twijfel weet ik waar te zijn, good to now . Grtz.

Mijnen witten ga ik normaal volgende week of de week erop gaan ophalen.
              Versnellingsbakrevisie enzo. Als je op de weg van Brussel naar Gent ergens woont dan rij ik wel es om.
              Kan je ook een stukje rijden.

924 turbo is een beetje old school.
                Eens de turbo mee komt spelen een feest.
                Eronder een beetje tam en in een bocht de turbo die erin komt zorgt voor een bruine streep op je zetels.
                Dus kan je ermee gaan spelen? Tzal wel zijn.
                Die duw in uwen rug is echt zo verslavend.
                Ik verzamel ze in alle kleuren en ik verkoop ze als ik ze beu ben.

@icepo, wel ik moet zeggen dat mijn 944 fijner rijd dan mijn 964. Het gaat me niet om de paardekracht, want waar kan je deze nog gebruiken? Ik heb liever het speelsere karakter.Dus zal eerst eens moeten rijden met een 924 . Grtz floere.

Mijnen 924 turbo type 2 zit qua marktwaarde ergens boven de 12K, hoe ver erboven is lastig te bepalen.
                    Heeft origineel een sper dus dat is wel amusant, dash zonder scheuren,…
                    In duitsland betalen ze er soms richting de 18K voor.
                    924 turbo is lastiger te vinden met boekjes dus als je dat zoekt dan zal er vast wel eentje te vinden zijn maar maakt het “nodeloos” duurder. In Italië zijn er nog toffe types 2 te koop. Reken wel meestal op wat achterstallig onderhoud. En omdat het een 2-liter motor is worden die echt wel gebruikt. Dus 3ton gelopen of meer is echt geen uitzondering.
                    Eentje vinden die soepel schakelt van 1ste naar 2de is ook zeldzaam.
                    In belgië zijn er handelaren die er te koop hebben tussen de 15K en 17K.
                    Two tone zijn er idd in heel veel combinaties geleverd. De combinatie die het meeste “waard” zou zijn dat is de grijs rode omdat dit het persmodel is. Staat een perfecte voor 30K te koop bij een Porsche center in Duitsland. Lichtekes overdreven.
                    Opknapper(roest, lang stilstaan, slechte lak) 4 tot 6K
                    Rijdbaar exemplaar met wat werk aan: 6k tot ?
                    Er is niet zo eenvoudig een lijn in te trekken.
                    Sommige zien er goed uit maar dan is de turbo bijna einde leven, zetels doorgezeten, tank die lekt,…
                    De lijst wordt rap lang maar dat is bij veel transaxels zo. Sommige hebben lange tijd ergens in een hoek gestaan
                    Als je 15K zou gaan betalen dan moet het echt een exemplaar zijn dat goed onderhouden is.
                    De meeste zitten ergens tussenin.
                    De type 1’s hebben meestal een aftermarket dakje erin.

Maar als je er nog niet mee gereden hebt vooral es doen.
                    Voor je het weet heb je er 4 staan.

Er staat nogal es iets onder de markt.
                    Wat zoek je juist bij een 924 turbo?
                    Weet nog wel een leuke in Zweden staan

Hier staat mijn 931 topicje https://porscheforum.be/forum/8-924/123760-931?limitstart=0

PM komt er zo aan

@stefx911 Pm met fototjes en info graag. Floere.

Heb nog een type 2 staan, in zeer goede staat, die te weinig bolt… voor een goed bod…. 😉

Wel geen two-tone

waarderingturbo.jpg

Let op er is een type 1 en type 2 turbo.
                            De laatste zijn het meest gegeerd.
                            Kunst is natuurlijk een mooi exemplaar te vinden, zeker bij de 924 een hele uitdaging

Ps: blijft nen Audi hé :mrgreen: :engeltje: (ook de turbo’s hebben de audi motor als basis)

Awesome! Mooi speelgoed.Welk budget dient men te voorzien om nog ne goeie te vinden?Grtz floere .

De witte 924 turbo die zou volgende week af zijn.
                                De blauw grijze nog ni veel tijd voor gehad.
                                En op papier is er een bijkomende two tone al in orde.
                                die blauw grijze zou weg kunnen nog es over nadenken.
                                En binnen 2 weken circuitspeeltje gaan halen.
                                Veel te weinig vrije weekends om alles snel in orde te krijgen.
                                De nieuwe two tone is ook een rood grijze.

fotokes?

Ik ben om die two tone geweest in Zweden in Mei.
                                    Het vliegtuig genomen en terug gereden op de eigenaar zijn platen.
                                    Ow damm wat een fun. In Duitsland echt vlot kunnen doorrijden.

Staat nu al effe te wachten op meer tijd van zun baasje.
                                    Interieur is zeker ca va maar kheb nieuwe stof dus gaan we es laten herbekleden om terug een stralende look te hebben.
                                    Exterieur gaan we effe nog brain stormen of ik terug naar grijs rood ga of een respray in het grijs minverva blauw.
                                    Rijdend op de baan en afwerken ligt de focus eerst nog effe op witte.
                                    Dan volgt deze.

En ander speelgoed komt er binnenkort ook wel es aan.
                                    Just nog mun goesting zien te vinden qua kleurencombo.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.