Type 964 meerwaarde?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Type 964 meerwaarde?

  • Maker
    Discussie
  • Heren technici en historie kenners, waarom is het type 964 eigenlijk aanzienlijk meer waard dan de gangbare types 911 die eerder en later zijn gemaakt?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Yep. Stuurbekrachtiging, ABS, ingenieus 4×47 systeem bij de C4, (overgenomen van de 953 die daar vrij succesvol mee was)
      Trouwens de enigste 911 C4 met manuele sperren!

      Moderne wagen met klassieke looks.

        Is het ook het eerste type met stuurbekrachtiging?

          De laatste 964’s gaan al meer dan de eerste 993.
          Voor velen is de 964 de laatste echte 911 met de rechte koplampen en de klassieke look

          Elke 911 is uiteraard een echte hé 😉

            [quote=”Mart” post=142092]Heren technici en historie kenners, waarom is het type 964 eigenlijk aanzienlijk meer waard dan de gangbare types 911 die eerder en later zijn gemaakt?[/quote]

            omdat ne 964 het mooiste/modernste is en toch oude kas heeft :mrgreen:

              Net zoals van alle luchtgekoelde 911’s zitten de prijzen van de 964 blijkbaar ook in de lift.
              En vanaf 25K zijn zeker behoorlijke exemplaren te vinden.
              Ik wou echter het model juist daarvoor, een 3.2 van 87-89 , ZONDER stuurbekrachtiging, ABS, airbags en MET torsievering. Kortom de meest ‘moderne’ klassieke 911.
              Ik heb moeten vaststellen dat deze, in correcte originele staat, nog meer gestegen zijn in waarde de laatste jaren en dat je meer aan 30K + moet denken 😯

                Tja wat is waarde ❓
                Toen ik 30 jaar terug mijn eerste 911 kocht wou ik een G model met verzinkte carrosserie.
                Weet nog dat het F model volop werd aangeboden voor bodemprijzen, vaak met een slechte carrosserie en moet je nu eens zien zijn zo gewild als maar kan ❗
                Hoe zal het met de 996 in de toekomst vergaan ❓ , en met name de 4S en de GT3 versies, nou zeg het maar 😳
                Een kennis van me had een gouden 911 coupé, een 2.4 S met 190 pk en alle optie’s tot airco aan toe, schuifdak, zwart leer erin en lopen dat dat ding deed :driver:
                Hij was van 1973 en was niet gewild maar een hele mooie auto *porsche
                Wat zal hij nu snel verkocht zijn, tja weet het maar, kan je met een dubbeltje de wereld ……….

                  Wat is “waarde” van een auto ?

                  Hier speelt ook de tijd een rol, 10 jaar geleden kocht je een pré impact voor 10K en een SC voor 7K.
                  Probeer ze nu maar eens te vinden tegen die prijzen 🙄

                  Een 993 en in mindere mate de 964 zijn gewoon nog veel recenter, dus meer basiswaarde.
                  Van deze wagens zijn er ook nog meer in omloop dus is het nog maar de vraag of die (als ze allemaal 30 jaar oud zijn) ook in dezelfde orde zijn gestegen als de oudere modellen.

                  Ik vind 964’s voor 25K met een jaar garantie, maar vind bijna nergens een 3.2 G50 voor minder dan 30K !

                  De 996 is voor mij de moeilijkste van allemaal, VEEL van gemaakt, VEEL van geploft en VEEL mensen die hem niet willen omdat hij de 1ste watergekoelde is. Tijd zal uitwijzen of de eerste watergekoelde ooit ook een hebbeding wordt….. maar ik betwijfel het !

                    IK sluit mij volledig bij S2 aan.

                    +1

                    S2

                      De 993 (de opvolger dus) is nog een pak meer waard hoor 🙂

                      De 993 was “de laatste luchtgekoelde” maar is stillaan onbetaalbaar aan het worden en voor vele liefhebbers onbereikbaar, dus gaan ze op zoek naar de op één na laatste luchtgekoelde (de 964) maar doordat het aanbod veel lager is dan de vraag stijgt de prijs snel.

                      De 996 daarentegen is de eerste watergekoelde en heeft een (al dan niet onterechte) naam van onbetrouwbaar te zijn, en is heel veel verkocht. Hier overstijgt het aanbod de vraag vele keren, waardoor je de auto bijna moet weggeven om hem kwijt te raken.

                      Dus het antwoord: vraag en aanbod!

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.