Typesticker Boxster (1997) afbeelding

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Typesticker Boxster (1997) afbeelding

• Maker
    Discussie

• Koen
    Deelnemer

Hello Allen,

Dankzij leden op dit forum heb ik al veel info kunnen verzamelen over hoe ik aan een nieuw typestickertje aan de passagierskant in de deur kan geraken. Het mijn is onleesbaar geraakt (door te reinigen van verfresten met tinner…) en de heren van de keuring vonden dit reden genoeg om de wagen geen volledig groene keuringkaart te geven.

Nu wil ik de graag zoveel als mogelijk de nodige info verzamelen om mijn aanvraag te kunnen gaan doen( in mijn beste Duits bij een Duitse Porsche garage maar zijn er hier leden die eventueel een afbeelding kunnen bezorgen van hoe het er exact uitziet en wat erop staat?

Het gaat hier wel niet over een stickertje afgeleverd door d’Ieteren want daar is de wagen destijds nooit geweest, dus vermoedelijk nog het orginele exemplaar vanuit de Duitse garage (Mijn boxster is dus een Duits geïmporteerd exemplaar, bwj 1997, met een Duits EGW) Bij mij is enkel nog herkenbaar dat het een klein zilver stickertje is/was van pakweg 4 op 3….

Iemand van jullie hiervan een foto/meer info? Thanks

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
      • dat is heel zeker de bedoeling! 😉

:up:
          morgen en vrijdag goed weer dus :driver:

Wagen is vandaag gekeurd met typeplaatje/sticker en de E13 stickers zijn dus ( of toch al niet in mijn geval) niet verplicht blijkbaar. ( ik vermoed enkel wanneer het E kenmerk niet optisch aanwezig is op bepaalde onderdelen). Je kan wel begrijpen dat ik niet heb gevraagd waarom of waarom niet die stickertjes verplicht zijn 😉

Dag Youyou, ik begrijp je grapje 😉 Wagen is zeker technisch in orde. Halle is wel een eindje rijden maar zo te horen volgende keer het ritje wel waard 😉

een geluk dat ze dat op de controle gezien hebben, uw wagen was toch zo onveilig zonder die stickers, niet straat waardig!
                Sorry voor de grap maar indien je er na de herkeuring door bent, ga daar gewoon niet meer. Heb het al tientallen malen geschreven, kom naar Halle op afspraak, echte leuke gasten, wagen moet wel “technisch” in orde zijn hé 😀

Klopt, zo ver was ik reeds mee 😉 maar welke stickers waar en wanneer erin moeten blijkt een heel ander verhaal om te weten te komen via Google 😉

Dank u wel Google.
                    e13 verwijst naar de typegoedkeuring van de wagen.

Ik leer hier ook nog wat bij. :up:

Dat klopt Patrick en in mijn wagen is dat identieke en bij mijn weten ook nooit aparte E13 stickertjes gehad maar begin nu met veel afbeeldingen te zien aan alles te twijfelen natuurlijk. Soit, d keuring heeft daar niets over gezegd dus ga ik er maar vanuit dat deze niet nodig zijn zeker 😉

Bij mij staat E13 vermeld op de sticker met de WP nummer.
                        Onder Dr. Ing. H.C.F. Porsche AG staat e13*98/14*0020.

Igike, je kan het zien op de foto die ik heb gestuurd.

ja klinkt in principe wel logisch…

dat kan je enkel met zekerheid afleiden als je de optielijst van beide autos naast elkaar legt en gaat vergelijken welke stickers er hangen.
                            het kan bijv dat een auto met standaard H4 lampen wel/geen/andere sticker heeft tov een auto met litronics.

Maar zou het kunnen dat die E13 stickertjes enkel afgeleverd worden wanneer er bijvoorbeeld lichten of gordels worden/zijn vervangen? Ik heb namelijk al afbeeldingen gezien in de deurstijl zonder E13 sticker of met 1(17R) of met 2 ( 17 R + 48 R)…?

klopt, ik zal hier maar beter weer achteraan moeten… zo dadelijk is de zomer voorbij ;-(

het is niet de eerste keer dat een auto bij herkeuring opnieuw afgekeurd wordt, maar voor iets anders dan waarvoor de auto voor herkeuring werd aangeboden.
                                  dus onder het motto “better safe than sorry” beter een stickertje teveel dan te weinig.

klopt, thanks, ik heb duidelijke info verkregen. Het zou wel tippunt zijn als ik mijn typesticker binnen kort heb dat ik weer wordt afgekeured voor ontbrekende E13 stickertjes… Dan krijg ik het helemaal denk ik…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.