uit de modder de cabrio in

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster uit de modder de cabrio in

• Maker
    Discussie
  • Groet aan allen,

Newbee hier. Uit de modder de cabrio in. Tja, ongeveer 20 jaar rijd ik Land-rover, modderbeest en de beslissing is gevallen, er komt een cabrio in huis binnen dit en enkele maanden. Een tweedehandse, maar i don’t care. Komende tijd zal ik hier toch wel één en ander vraagje stellen en hulp zoeken.

nu al vraagje 1 = als land-rover rijder (ouder model range rover, dan 2 x discovery) ken ik maar al te goed de weg naar de garagist met mega onkosten en herstellingen, ik ken mn garagist beter dan zn eigen vrouw. Vele LR rijders zullen niet toegeven uit fierheid dat ook zij ontzettend veel onkosten hebben per jaar maar als ze opsommen wat allemaal al eens stuk gaat, daar kan je die auto’ s mee bouwen. Nu de vraag = hoe betrouwbaar is de boxster naar herstellingen toe. Uiteraard kan daar geen wiskundig antwoord op gegeven worden maar in het algemeen ? vroeger werd al eens gezegd franse auto’ s roesten, volvo is veilig… Hoe is de algemene indruk over boxster ?

in de komende maanden zal ik wat speurwerk doen naar een mooi exemplaar, alle hulp welkom

ik heb mn oog laten vallen op een zeintop, puristen gruwen misschien van dat idee, no worries, live and let live. als er iemand een zeintop (al dan niet met of zonder auto eronder) weet staan, laat maar weten.

midlife-crisis, tell me about it

koen

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • hallo en welkom,
      Heb zelf een boxster van ’99 met een kleine 100duizend km’s op de teller. Heb hem de onmiddellijk een groot onderhoud laten ondergaan en dat liep op tot 1990€. Heb nog een beetje werk van esthetische aard, (steenslag, voor en achterbumper). Hij had geen historiek omdat hij onderhouden werd door de persoon van wie ik hem kocht. Ben er blij om dat ik de stap heb gezet, o ja, heb achterruitje laten vervangen en de uitlaat moet nog gedaan worden. Het kan altijd beter maar ik denk dat ik nog jaren ga genieten. Hij kost natuurlijk meer als een golf maar je kan blijven spenderen zoals ik ook graag mijn velgen zou willen laten herspuiten, onderkant eens opkuisen, ophanging eens onder handen nemen, bestuurderszetel laten doen, en zo kan je blijven doorgaan. Het is een vijfjarenplan geworden.
      Het is hoeveel je zelf wil spenderen of kan spenderen, zoals in mijn geval, per jaar dat hij je zal kosten als je natuurlijk geen auto koopt met een groot motorisch probleem.

Veel succes met je zoektocht en laat je toch adviseren door mensen op deze forum, geloof me ze kennen er wat van. Niets klopt ervaring.

grtz :respekt:

PB

Je weet dat je voor een Zeintop dak 2dehands toch wel op een 2500€ mag rekenen?
        Dan blijft er nog 9500 over voor een goede Boxster. :wtf:

beste S2,

je hebt me volledig begrepen

ik zal geen water bij mn wijn moeten doen want ik heb niet meteen één of andere château lafite 1962 in gedachte

van zodra ik kan cruisen, relaxen, genieten,in een kar waarmee ik niet elke dag bij garagist sta is het voor mij oké

goede onderhoudshistorie en controle vóór aankoop zijn belangrijkst

blijkt dat de auto dan lichtroze is buiten en pistache-groen interieur, weet je, na een paar dagen wen je daar ook wel aan :sarcastisch

S2

Met een budget van 12.000 Euro is er eigenlijk weinig te discussiëren over types of welke nu beter / slechter is …

Het enige wat enigszins haalbaar zal zijn in een aanvaardbare staat (verwacht dus zeker geen nieuwstaat) is één van de allereerste Boxster 2.5 (bouwjaar 97-99).

Dus je zoektocht gaat naar een 986 2.5

Het enige wat je misschien kan kiezen, is of je manueel dan wel Tiptronic wil schakelen. Al zou ik binnen jouw budget de focus eerder leggen op onderhoudshistorie.

Kortom:
            Het zal moeilijk worden, maar zeker niet onmogelijk.

Maar er zijn er nog die zich aanmelden met een zoektocht naar een Boxster in die prijscategorie en uiteindelijk met een mooie 996 wegrijden. Dus …

dag triumph,

22.000 is wat over budget om een liftSter thuis af te zetten :lekker:

Ik denk niet dat je voor 12000 euro een goede Boxster gaat vinden!ik heb de mijne indertijd 22000 euro betaald met een jaar volledige garantie,en trots de weinge km dat hij had,de garantie echt nodig heb gehad,anders was het mij duur te staan gekomen. 😀

het type dat ik zoek

ben er zo nog niet uit, kheb geen uitgesproken voorkeur naar prestaties of type spoiler,… of zo

autotje gaat dienen om te cruisen, hair in de wind, relaxen, carpe diem, lifSter oppikken en braafjes thuis afzetten, mi casa o su casa :engeltje:

mn spaarvarkentje moet nog wat dikken maar dacht 12.000 te voorzien, en dan kijken wat ik voor die centen kan hebben en trachten de valkuilen te vermijden

wat zijn zowat de grootste valkuilen en beste tips ? ik bedoel =

* bouwjaar best na ….
                  * koeling best …
                  * km niet meer dan …

etc…

en als ik ergens een zeintop hardtop op de kop kan tikken dan vliegt die erop in de winter

su casa

beste S2

succes met je LR, welk model ? Idd, veralgemenen is nooit goed maar zowel ik als tal van kennissen
                    hadden beter aandelen bij LR gekocht. Als je sommige LR forums naleest, tjonge,telkens dezelfde verhalen. Niet voor niets dat er een sticker bestaat “A land-rover will get you anywhere but make sure that a tow-truck can get there too”. Succes met je LR, back to porsche now, kheb idd de indruk dat herstellingen bij boxster nogal meevallen, en onderhoudskosten c’ est la vie. Ben gerustgesteld.

Nu op zoek naar eentje

groet

Wim

Welkom, en succes met de zoektocht naar de cabrio. :up:

goeie combinatie trouwens ! toevallig zelf ook een trip naar Italie gemaakt, deels onverhard met de LR en deels de obligate passen en meren met de boxster.

enkele sfeerbeelden vind je HIER op het PF

hier verder altijd nog probleemloos rijden met een 986 2.5L uit ’97 (met zeintop in de winter).
                        als je niet bezuinigt op normaal onderhoud en ook niet gaat jakkeren met een koude motor, ga je weinig risico lopen met een (watergekoelde) boxermotor. je leest op fora weinig van/over de honderdduizend(en) tevreden porschisten en veel over de andere, de probleemgevallen dus. maar daar dient een forum dan deels ook voor, om raad en hulp te vragen als je met een technisch probleem kampt.

Van harte welkom op dit gezellig en informatief forum . :applaus:

Je zal heel wat plezier beleven aan een Boxster . :up:

S2

Wij rijden zelf ook al enige tijd met LR (LandRover) en op het onderhoud na kostenloos. (Behalve 1 maal een gebarsten intercooler slang van 70 Euro). Dus niet veralgemenen hé 😉

Porsche is voor mij heel betrouwbaar, daar zou ik mij niet het minste zorgen over maken. Maar, het belangrijkste is dat je het beste exemplaar koopt dat je je kan veroorloven. Je hebt tegenwoordig al Boxster rond de 10.000 Euro (of minder) en dat ziet er heel verleidelijk uit, of je daar echter probleemloos en zonder kosten, jaren van zal kunnen genieten ….

Welk type Boxster zoek je eigenlijk? Er zijn intussen al 3 generaties ( 986 , 987 en nu 981 ) en van elk zijn er dan nog Facelifts (groot of klein).

Ge zijt goed bezig! :up:

Mooi stukje tekst ook, dat belooft voor de toekomst 8)

Qua kosten: in principe gaat er bitter weinig extra aan verkeerd, maar ‘t onderhoud is wel iets duurder dan een Golf…

thx,

ben al blij dat ik boxster correct geschreven heb als newbee

Welkom! :first:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.