Uitkijken voor een Porsche Targa

Home Forum Stel jezelf even voor ! Uitkijken voor een Porsche Targa

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Hallo iedereen. Graag stel ik me even voor. Ik ben 36 jaar en al een tijdje het forum aan het volgen. Ik woon in het Gentse en heb samen met mijn vrouw een zoontje van 3,5 jaar, die gek is van Sally (de Porsche uit Cars). Ik had graag in de toekomst een Porsche aangeschaft. Wat me vooral aanspreekt is de iconische uitstraling van een 911 en het rijplezier van een wagen met een hoog vermogen. Vroeger reed ik met een motor, maar die heb ik verkocht omdat ik ons gezin niet kon betrekken in mijn hobby. En eigenlijk ook omdat ik me op 4 wielen toch veiliger voel. Heel vroeger hebben we ook nog een oldtimer(tje) gehad, een rode fiat 500. Dus de “classic car” microbe zit er wel in.
      Mijn voorkeur gaat vooral uit naar een Targa model, omdat ik enkel met goed weer wil rijden en met het gezin.

      Na al heel wat gelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar een 911 Targa 3.2 van eind de jaren 80. Naar ik kan opmaken uit de verschillende posts , zou dit één van de betere keuzes zijn?
      Ik wil een wagen kopen die vrij origineel is en wat de mechaniek betreft in orde is: niet te veel kilometers of een gereviseerde motor. Ik ben niet echt een gehaaste koper, en zal pas kopen als ik iets vindt die me echt aanstaat.
      Nu wou ik aan jullie ervaren mensen vragen:

      • Op welk budget moet ik rekenen?
      • Zijn er valkuilen?
      • Denken jullie dat er andere motorisaties in aanmerking komen voor mij?
      • Andere tips?

      Alvast bedankt voor jullie reacties.

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 79)
    • Anoniem

        Hallo,

        na eventjes te zijn weg geweest op het forum (vakantie + meteen een drukke septembermaand), kan ik jullie bevestigen dat ik er ook ééntje heb! 😀

        Sedert een paar weken heb ik een 911 3.2 Targa van 1988. Hij heeft ongeveer 160.000 km en rijdt fantastisch goed.

        Ik heb hier nu fotootje van één van onze eerste ritjes in bijlage. Andere foto’s volgen nog van zodra ik tijd heb.

        Attachments:
        • DSC03554.jpg

          Proficiat Gentleman :applaus: :applaus:

            [quote=”Mushroom” post=104463]Ik blijf het vreemd vinden…
            En dan valt het hier nog mee tov pf.nl
            Maar ja, elke Sjaak… :mrgreen:

            Ik had direct de klik, van de eerste keer ik een 996 4S zag zachtjes aanschuiven aan de rode lichten. Ik had me ook altijd al geërgerd aan alle kleine prulletjes die m’n SC vertoonde.
            Ik zal een luxehoer zijn zeker? :engeltje:[/quote]

            Bart,
            ik denk dat ik dezelfde ‘ziekte’ heb en vond al die prulletjes die er aan de 911 kwamen maar niks.
            Volgende week staat de 997 C4S in mijn garage, en daar voel ik me een pak beter bij!

            Dit gezegd zijnde! 😉
            Grtz

            XXX

              ‘k moet niet veel zeggen, is mijn eerste Porsche en dus een Targa met lekjes 😛
              Maar als je dan gas geeft is’t wel leuk, zeker met mijn vers rubber (Bridgestone S02 zoals door de collega’s hier aangeraden) plakt hij veel beter op de baan.
              Is niet zo indrukwekkend snel maar zit toch in de buurt van de 6 sec naar 100 😳

              @ targa? – die rode met een herkenbaar spoilertje achteraan heb ik vorig jaar ook al te koop zien staan. Wat of wie weet ik echter niet.

                Mijn hart ligt nog steeds bij een waterkoker .Waarom ? Misschien jeugdsentiment .
                Door de jaren heen heeft Porsche bewezen dat ze een heel betrouwbaar product hebben .
                Een P uit beginjaren 70 en de 964 kunnen me bekoren .

                Oei ,dacht ik op seniorennet zat 😳 😳 😉

                Anoniem

                    [quote=”Mushroom” post=104463]Ik zal een luxehoer zijn zeker? :engeltje:[/quote]Geeft niets Mush, die moeten er ook zijn :mrgreen:

                      Ik blijf het vreemd vinden…
                      En dan valt het hier nog mee tov pf.nl
                      Maar ja, elke Sjaak… :mrgreen:

                      Ik had direct de klik, van de eerste keer ik een 996 4S zag zachtjes aanschuiven aan de rode lichten. Ik had me ook altijd al geërgerd aan alle kleine prulletjes die m’n SC vertoonde.
                      Ik zal een luxehoer zijn zeker? :engeltje:

                        Mush ik rij die lekkende oldie door m’n midlifecrisis. Terug naar m’n jeugd. :mrgreen: Rij regelmatig in nieuwe maar heb er geen klik mee, te snel en constant opletten voor de flitsers. Die ouwe krijgt dagelijks de grijns op m’n gezicht met al z’n beperkingen. En later als ik weer groot ben koop ik weer een nieuwe Benz :mrgreen:

                          +1
                          Problemen die (zoals zoveel andere akkefietjes) opgelost geweest zijn bij de overstap naar de watergekoelde. Zoals ik eerder al zei: de veranderingen waren TE groot. De die-hards waren er niet klaar voor 😕

                            De torsiestijfheid bij een targa is anders dan een coupe. Nieuwe rubbers en dak afstellen, maandje rijden en flink wat vluchtheuvels nemen en alles is weer anders 😆 Kortom ze lekken af fabriek :mrgreen:

                              Bully, zoals je schrijft bij extreme regen ,of aan hoge snelheden wanneer het dak wat lift .
                              Maar een aquarium mag het niet worden . 😉

                                Ik rij mijn targa in weer en wind, gebruik de P waarvoor die bedoelt is, slaapt buiten en met extreme regen lekt ie, ondanks dat alles er nieuw opzit. Dat deden ze al af fabriek 😆 Oke een rode gerestaureerde targa. klikhierop Originele nederlandse auto. Spoiler eraf en klaar is….

                                  Snoer die zullen er binnenkort zo wel in groeien met die vochtige boel . 😥

                                    ik zou hem nemen om Paddestoelen in te kweken (Hopelijk Mushroom niet op gedachten gebracht ) :mrgreen:

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.