Uitkijken voor een Porsche Targa

Home Forum Stel jezelf even voor ! Uitkijken voor een Porsche Targa

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Hallo iedereen. Graag stel ik me even voor. Ik ben 36 jaar en al een tijdje het forum aan het volgen. Ik woon in het Gentse en heb samen met mijn vrouw een zoontje van 3,5 jaar, die gek is van Sally (de Porsche uit Cars). Ik had graag in de toekomst een Porsche aangeschaft. Wat me vooral aanspreekt is de iconische uitstraling van een 911 en het rijplezier van een wagen met een hoog vermogen. Vroeger reed ik met een motor, maar die heb ik verkocht omdat ik ons gezin niet kon betrekken in mijn hobby. En eigenlijk ook omdat ik me op 4 wielen toch veiliger voel. Heel vroeger hebben we ook nog een oldtimer(tje) gehad, een rode fiat 500. Dus de “classic car” microbe zit er wel in.
      Mijn voorkeur gaat vooral uit naar een Targa model, omdat ik enkel met goed weer wil rijden en met het gezin.

Na al heel wat gelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar een 911 Targa 3.2 van eind de jaren 80. Naar ik kan opmaken uit de verschillende posts , zou dit één van de betere keuzes zijn?
      Ik wil een wagen kopen die vrij origineel is en wat de mechaniek betreft in orde is: niet te veel kilometers of een gereviseerde motor. Ik ben niet echt een gehaaste koper, en zal pas kopen als ik iets vindt die me echt aanstaat.
      Nu wou ik aan jullie ervaren mensen vragen:

• Op welk budget moet ik rekenen?
      • Zijn er valkuilen?
      • Denken jullie dat er andere motorisaties in aanmerking komen voor mij?
      • Andere tips?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
      • +1

Als er bij wijze van zeggen en schrijven 3 cm water in staat en de tapijten zijn nat dan laat ik hem zeker staan . 😥 😥 Is niet normaal ,een targa is geen amfibievoertuig !

Bij den deze ook nooit water binnen, tenzij ik met de hogedrukreiniger aan de bovenkant van de ramen spuit, dan durft er al eens een druppel binnenlopen, maar dan spuit je zelfs in een coupé binnen. :mrgreen: :mrgreen:

Vreemd .
              Ik heb in de mijne nooit één drup gehad , tenzij bij strontregen op hogere snelheid .
              Dit kwam dan doordat het dakje lichtjes een lift kreeg waardoor er water via het zijraampje binnendrupte

maar er stond 3 cm water in. Alle tapijten kletsnat..
                mss een gekend targaprobleem??

Yep, ik heb er standaard kranten in liggen. Je kan er veel aan doen, nieuwe rubbers enz maar een targa is nooit waterproof 😉

Anoniem

denk toch dat er dingen door elkaar gehaald worden.
                  Deze hier;
                  http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/prachtige-porsche-targa-65753606.htm

is van ’88, heel mooie, mechanisch correcte wagen maar er stond 3 cm water in. Alle tapijten kletsnat..
                  mss een gekend targaprobleem??
                  De vleugels en zijflanken zijn herschilderd geweest en redelijk wat kleurverschil in de vlakke zon. Ik heb de wagen op een hefbrug mogen plaatsen bij een garage wat verderop en voor zover ik kon zien niks van ongevalschade aan onderkant, chassis, binnenzijflanken.
                  Wel 1 gaatje in de middentunnel van ergens aan te haperen. Mss komt hier dat water van alhoewel ik betwijfel of het van de middentunnel links en rechts in de auto kan geraken.
                  Iets te duur dus maar ik zie dat ze haar prijs al wat gezakt heeft ondertussen..

Wim

Oké, ik dacht al dat het aan mij lag. :sleep:

Anoniem

Ik bedoel de Targa ’85 waar Cab 88 en VSK 996 het over hebben. Linkje kan ik niet plaatsen, want hij staat niet online.

Wim

Welke bedoel je nu. 😳

Die van de advertentie boven jouw post, maar die is van ’88, en anders even link plaatsen. 💡

Anoniem

Ik ben vandaag even gaan kijken naar deze bewuste Targa 3.2 uit 85. Ik heb eventjes jullie advies nodig om te weten welk bedrag maximum mag uitgegeven worden aan een dergelijke wagen.

– carrosserie, optisch helemaal in orde, geen enkel roestplekje of blaasje te bespeuren. (wel één blaasje op de achterbumper)
                          – motor is in orde, start heel vlot koud en draait mooi maar is toch wat vettig. Ik zag echter geen olievlek op de grond.
                          – interieur, moet eigenlijk helemaal vernieuwd worden: zetels, tapijten, deuren, …
                          – Het is een Amerikaan, zonder volledig ingevulde onderhoudshistorie.
                          – Niet originele velgen.

De Porsche wordt verkocht door een officiële Porsche dealer, is het nodig om ergens anders een AKK te laten doen, of kan ik dit vertrouwen?

[quote=”cab 88″ post=103878]iemand die deze auto of verkoper kent?

http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/prachtige-porsche-targa-65753606.htm%5B/quote%5D
                            Wagen staat al zeer lang te koop, eerst op Autoscout, later Hebbes en sinds Juni op Kapaza.
                            Amerikaan geweest, geen historiek dus km’s en de rest daar heb je het raden naar.

En zoals 911-lover zegt de prijs voor dergelijke wagen 🙄
                            Men moet nu ook niet beginnen overdrijven hé, dan wil ik wel de full historiek, en liefst geen US.
                            Wat de km’s betreft, vlgs. de advertentie is het een “matching numbers” dus, even de motor laten uitlezen en dan weet je direct of het klopt.

Wel erg lage kilometerstand .
                              Ingevoerd ??? (zou een verklaring kunnen zijn)
                              De prijs is er wel naar zeg 😯

Anoniem
                                Anoniem

Gisteren goeiedag gaan zeggen bij Anton en hij heeft zowel zijn ’85 targa, zijn ’88 coupé en z’n 993 verkocht aan de grote liefhebber rechtover zijn zaak …
                                  Binnenkort dus te koop bij carrera motors.
                                  Ik ken ook iemand die een 911 targa zoekt dus keep em posted …

@targa?
                                    Wat eventueel de wagen in Latem betreft, het zou mij niet verwonderef dat die firma het bouwverordening volgt en dat de auto terug verschijnt na het bouwverlof.

Daarnaast heb ik een beetje hetzelfde traject gevolgd als jij… Ik was begonnen met een 911 om naar een 964 en 993 te evolueren en te eindigen met een 996 (en zelfs sterk naar een 997 gekeken)
                                    Voor ons gaat het om een weekend auto maar toch is het comfort van een andere orde dan de oudere modellen (ze missen misschien karakter maar rijden een pak makkelijker. Ik wil alleen zeggen dat als je geen die hard fan bent van de oudere je mi. beter af bent een recente)

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.