Uitkijken voor een Porsche Targa

Home Forum Stel jezelf even voor ! Uitkijken voor een Porsche Targa

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Hallo iedereen. Graag stel ik me even voor. Ik ben 36 jaar en al een tijdje het forum aan het volgen. Ik woon in het Gentse en heb samen met mijn vrouw een zoontje van 3,5 jaar, die gek is van Sally (de Porsche uit Cars). Ik had graag in de toekomst een Porsche aangeschaft. Wat me vooral aanspreekt is de iconische uitstraling van een 911 en het rijplezier van een wagen met een hoog vermogen. Vroeger reed ik met een motor, maar die heb ik verkocht omdat ik ons gezin niet kon betrekken in mijn hobby. En eigenlijk ook omdat ik me op 4 wielen toch veiliger voel. Heel vroeger hebben we ook nog een oldtimer(tje) gehad, een rode fiat 500. Dus de “classic car” microbe zit er wel in.
      Mijn voorkeur gaat vooral uit naar een Targa model, omdat ik enkel met goed weer wil rijden en met het gezin.

Na al heel wat gelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar een 911 Targa 3.2 van eind de jaren 80. Naar ik kan opmaken uit de verschillende posts , zou dit één van de betere keuzes zijn?
      Ik wil een wagen kopen die vrij origineel is en wat de mechaniek betreft in orde is: niet te veel kilometers of een gereviseerde motor. Ik ben niet echt een gehaaste koper, en zal pas kopen als ik iets vindt die me echt aanstaat.
      Nu wou ik aan jullie ervaren mensen vragen:

• Op welk budget moet ik rekenen?
      • Zijn er valkuilen?
      • Denken jullie dat er andere motorisaties in aanmerking komen voor mij?
      • Andere tips?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 79)
      • Die Marc Jacobs uit Wommelgem (zilverkleurige targa) verkoopt zelden een 911 uit deze prijsklasse. Heb zijn aanbod de laatste maanden niet meer gevolgd, maar was vorig jaar steeds +/- 15.000 EUR.

Zou wel eens een goed exemplaar kunnen zijn. Wel opletten met historiek van de wagen. Over deze verkoper al eens minder positieve verhalen. Of dit correct is, is natuurlijk iets anders.

XXX

klikhierop kwam deze nog tegen.

Anoniem

Ook een hele mooie, maar is al van een tijdje geleden. Eerlijk gezegd is het ook niet zo evident om naar Scheveningen te rijden, en ook de invoer van een Nederlandse wagen schrikt mij een beetje af.

Toch bedankt!

Anoniem

Mijn voorkeur lijkt ondertussen meer uit te gaan naar een 964 (89-90-91). En dan vooral om de volgende redenen:
                  – modernere techniek en bijgevolg beter? (of is mijn redenering fout)
                  – Prijs is vergelijkbaar met een 911
                  – heeft nog altijd die klassieke look

Ik had onder andere deze twee gezien:

http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-964-carrera-2-targa-126991184.html?qq=porsche+964&pcpl=&pc_id=&afd=

http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-964-targa-tiptronic-116872696.html?qq=porsche+964&pcpl=&pc_id=&afd=

Vooral de zilveren met het mooie interieur spreekt mij aan.

Misschien ga ik wel eens kijken naar die auto’s. Heeft iemand van jullie ze al gezien?

[quote=”Peter_Targa_84″ post=103700]Het voorstel van Bully lijkt me een zéééér mooie Targa. :relaxman: :relaxman:[/quote]

Deze wagen is sinds vandaag verkocht….

[quote=”Ghost” post=103669]Kopen in Nederland.
                      Auto heeft dan geen gelijkvormigheid attest.
                      De auto zal dus gehomologeerd moeten worden voor België 🙄
                      Dat kan via Dieteren, kost wat euro’s en de auto moet volledig origineel zijn. Je kan hen best eens bellen voor extra info 02/556 23 23.
                      Het homologeren kan ook via sommige auto keuringen.
                      Is goedkoper maar vraagt meer tijd (neem maar 4 a 5 maanden).
                      Je kan misschien eens informeren bij PON (hoofd invoerder)in Nederland of het mogelijk is een certificaat van overeen stemming te bekomen voor de auto via de vorige eigenaar.
                      Voor mijn Porsche van 1999 was dit mogelijk, weet niet of het kan voor oudere wagens.[/quote]

Bij Porsche NL een COC (Europees gelijkvormigheidsattest aanvragen . Als dat niet kan dan moet je hem in Belgie laten homologeren als alleen staand geval. Totale doorlooptijd 3 maanden.
                      Kan in verschillende keuringsstations. Kan je opzoeken op de Goca site
                      Homologatiekeuring ong 100€ + BE1-AC003.01.10 ong 170€

XXX

Het voorstel van Bully lijkt me een zéééér mooie Targa. :relaxman: :relaxman:

Kopen in Nederland.
                          Auto heeft dan geen gelijkvormigheid attest.
                          De auto zal dus gehomologeerd moeten worden voor België 🙄
                          Dat kan via Dieteren, kost wat euro’s en de auto moet volledig origineel zijn. Je kan hen best eens bellen voor extra info 02/556 23 23.
                          Het homologeren kan ook via sommige auto keuringen.
                          Is goedkoper maar vraagt meer tijd (neem maar 4 a 5 maanden).
                          Je kan misschien eens informeren bij PON (hoofd invoerder)in Nederland of het mogelijk is een certificaat van overeen stemming te bekomen voor de auto via de vorige eigenaar.
                          Voor mijn Porsche van 1999 was dit mogelijk, weet niet of het kan voor oudere wagens.

Anoniem

@ vsk996
                            Ik ben er gisteren nog gepasseerd maar heb hem niet zien staan, eerlijk gezegd kijk ik ook meestal de andere kant op als ik daar passeer 😉

@ iedereen
                            Heeft iemand nog interessante aanmerkingen in verband met mijn vragen: Porsche kopen in Nederland en 964 i.p.v. 911

@Targa?
                              Ik ben niet zo’n frequente ‘gebruiker’ van het forum, ttz. ik lees veel maar ik post weinig… Er zijn hier mensen met veel meer kennis en kunde dan ik. Er zijn ook mensen die de 2de hands markt volgen en die sneller een auto te koop zullen kunnen opgeven dan ik… Ik wil mij dus zeker niet opdringen of als kenner uitgeven maar weet, denk ik, wel een knappe staan.

Ik woon ook in het Gentse en tot een paar dagen/weken terug (ik hou dat niet zo bij) staat/stond er rechttegenover Carrera Motors in Latem bij ons een 911 en ik denk een Targa (ik durf niet zeggen een 3.2 of 3.6 – ik ben niet gaan kijken) te koop. De man van wie hij te koop staat heet Anton en zijn firma heet Wilfra (keukenbouwer). Dit weet ik omdat ik serieus overwogen heb zijn 993 te kopen ongeveer een jaar geleden. Ik heb uiteindelijk een Targa gekocht maar een recentere

Het gaat om een Amerikaanse versie want 3de remlicht op de achtervoegsel

Vriendelijke groeten

Anoniem

Bedankt voor de vele reacties! Ik heb alvast de indruk dat er hier veel valt te leren.
                                Ik heb inderdaad gezien dat het aanbod in Nederland een stuk groter is. Stellen er zich geen problemen of extra kosten om een wagen op Belgische nummerplaat te krijgen?

Een ander vraagje, ik zie ook regelmatig een 964 te koop staan. Die beschikken ook nog over de klassieke 911 Targa look. Enigste probleem is dat die uiteraard een stuk jonger (<25 jaar) zijn en dat de verkeersbelasting nog een stuk hoger ligt de eerstkomende jaren. Of zijn er andere argumenten die in het voordeel pleiten van een 964?

Welkom, en veel succes met je zoektocht.

Ik heb zelf een 3.2 Targa met G50 boite en vind het een ongelooflijke auto. Ben er net mee terug thuis van een rit van 3000 km door de Alpen. Niet het minste probleempje mee gehad.

Reken qua budget toch minstens op 20K voor de aankoop + nog min. 5K extra kosten. De tijden van een goedkope Porsche te vinden zijn voorbij, als die tijden al bestaan hebben.

[quote=”Maarten R” post=103433]
                                    nu weet je waarmee hij zijn eigen collectie mee betaalt/onderhoudt 😆

[/quote]

Of door hard te werken zoals wij .
                                    En ik gun het hem , hij heeft werk zat en doet alles alleen. Teken dat die goed is .
                                    Iedereen reageert ook altijd raar als ze horen dat ik De WRX , een moto en een Porsche heb .

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.