uitlaat geluid veranderd

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman uitlaat geluid veranderd

• Maker
    Discussie
  • Heren,
    ik heb de indruk dat het geluid van mijn uitlaat veranderd is sinds ik hem liet stilvallen in 3de ( dacht in eerste te staan…)
    als ik de klappen openzet merk ik ook weinig verschil.
    Wagen geeft geenmaldingen, trekt goed …alleen “bleit” geluid ipv grommen…
    iemand al voor gehad of een idee wat dit kan zijn ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • klep zit idd vast, vreemd dat dit zomaar ineens gebeurt…

Probeer eens om het stangetje van de vlinderklep met de hand te bewegen.
        Zo weet je snel of de klep vast zit ofwel verder moet zoeken naar een vacuüm lek.

beste,

intussen al wat zaken nagezien, en blijkt dat de rechtse vacuumpot niet meer beweegt , dus ofwel potje defect of de klep in de uitlaat vast …volgende week uitsluitsel via sponsor van deze site …

Kijk eens of de vacuumulijnen naar de kleppen nog goed vastzitten. Bij mij zijn die eens losgeschoten en dan werkt de sportuitlaat knop niet meer.

Wanneer je start moet je de kleppen van de klappenauspuff horen stellen. Laat controleren of beide naar behoren openen en sluiten. Je kunt ze eenvoudig recht en links op de uitlaat zien zitten als kleine potjes op de uitlaat.

123

eens kijken of je geen uitlaat lekken hebt ergens op de verbindingen?
                kan me er weinig bij voorstellen, “bleit geluid”

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.