Uitleg moterblok P911-964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Uitleg moterblok P911-964

• Maker
    Discussie
  • Voor de anciens en kenners misschien minder interessant, maar als junior vond ik het wel een leuke:

964_Engine_Compartment_Annotated.gif

Gevonden op deze site: pcbunn.cacr.caltech.edu

Als ik me niet vergis is dit de 1989-1991 versie met de aanpassing voor de koeling van de distributie riem.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Hey

mooie foto,

wie weet waar de olie sensor contact te vinden is? lichtje van olie blijft constant branden.

0

Mooie foto, ideaal voor mij als beginner.

Weet soms iemand de olie-sensor staan? olie lampje op dashboard blijft branden.

thx

0

Bedankt dit is een heel handige foto . :up:

0

O ja, moet m’n NTC sensor nog een keertje kuisen voordat ik weer ga sturen …

Nu we toch technisch bezig zijn, ziet uit als de MK2 motorvariant … :mrgreen:

Inderdaad een heel mooi en bruikbaar plaatje, ik heb er ook al profijt van gehad, is stukken makkelijker praten!

0

Is inderdaad een handige foto :up: , ik heb deze al heel wat malen gebruikt (o.a. op het PF NL) om iets uit te leggen of aan te geven waar men een onderdeel kan vinden.

Ik heb het hele web al afgezocht naar vergelijkbare foto’s van andere Porsche modellen maar nooit iets kunnen vinden 👿 , als iemand iets weet houd ik mij aanbevolen :salut:

De motor op de foto moet trouwens van voor juni 1990 productie zijn. Omstreeks dat tijdstip heeft men het aluminium luchtinlaat systeem vervangen voor een zwart kunststof luchtinlaat systeem ❗ Het ventilatiesysteem van het getande riempje van de ontsteking is een modificatie die achteraf is aangebracht bij de vroegere modellen. :salut:

0
              tom

bestaat deze ook voor de 3.2 ?
                inderdaad wel de max voor een beginner .

0

Inderdaad handig als je iets zoekt :up:

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.