Uitlijn ‘probleem’ 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Uitlijn ‘probleem’ 911 SC

• Maker
    Discussie
  • Hoi gasten

Vraagje: doordat mijn SC (een beetje) verlaagd is is het niet meer mogelijk ‘neutraal’ camber in te stellen waardoor mijn banden aan de binnenkant verslijten (tof voor op circuit, minder tof voor mijn portefeuille 😉 ).

Is er een mogelijkheid, desnoods met aftermarket spul, om ondanks mijn verlaging toch neutraal camber te bekomen ?

Thx!

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Ik heb je ge-pm-ed 😉

Banden net even afgespoten, en hierbij de foto’s:
        [IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Allerlei/IMG_4426.jpg[/IMG][IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Allerlei/IMG_4430.jpg[/IMG]
        Ik hoor het wel als je hier interesse in hebt, anders gaan ze gewoon terug mijn velgen op tot ze versleten zijn.

Achter 225/50 ZR16 (N1) ContiSportContact, Continental, Radial
          Vooraan 205/55 R16 (91V) Pirelli P6000

Alle banden hebben nog 5á6 mm profiel. Ik zal vanmiddag nog even een fotootje posten.

Fantastisch! merci.

Ik bekijk het vanavond even en laat het je weten.

Wel

De voorste zijn het hardst versleten (teveel camber), maar als ze nog goed zijn zeg ik tegen de achterste geen neen 🙂

Ik heb een paar trackdays voor de boeg en dan durven banden al es verslijten 😉

De maat vooraan is: 205/55/16
                De maat achteraan is (denk ik): 225/50/16

Alvast harteljk bedankt!

Ik heb de mijne net van de velgen gedaan omdat deze opnieuw gelakt worden. Was eigenlijk niet meer van plan ze erop te leggen, maar zijn volgens mij nog redelijk goed. Weet alleen niet meer juist de maat, ik kijk dit morgen even na (liggen hier niet bij mij). Zoek je alleen banden vooraan?

Wel, de vrienden bij Van Beurden hebben het ook niet kunnen oplossen zonder van mijn 911 een cayenne te maken. 😉 .

Maw: ik zal wat aftermarket camberplate-spul in huis moeten halen.

In tussentijd had ik echter graag nog wat rondgereden en daarom volgende vraag:

Heeft iemand of kennen jullie iemand die nog een gebruikt setje banden heeft liggen ? Standaard maat (vooraan): 205/50/16 (dacht k).

De mijne zijn nl bijna op vanwege het ongelijk afslijten en nieuwe plaatsen zou ook nogal dom zijn hé 😉

Alvast bedankt!

Hoi Wim

Voorlopig nog nergens 😈

Ik vrees dat ik tijdelijk andere prioriteiten heb, maar zodra ik er iets meer weet post ik het uiteraard hier op het vertrouwde forum.

Wim

En hoever sta je nu Tim. 🙄

Wim

Mijne staat ook iets negatief, geloof 2% meer als de waarde van Porsche, meer is niet leuk op de normale weg, gaat dan ontzettend zoeken in de spoorvorming.
                          Twijfel ook niet aan van Beurden hun kunde, maar die zooi zit werkelijk overal tussen, Heb mijne bij de resto helemaal schoon gemaakt en kan hem nu zelfs over neuraal heen.

Moet k eens bekijken, maar de uitlijning is bij Van Beurden gedaan en ik ga er vanuit dat die weten hoe t moet 🙂 (alhoewel, daar zullen ze negatief camber eerder als iets goeds bekijken 😉 )

Mijn wagen staat alleszins niet te laag zou ik denken.

Wim

Tim, is alle bitumen zooi verwijdert voor ze met de uitlijning begonnen, anders kun je in de kofferruimte niet genoeg regelen.
                              Die zooi zit overal tussen en verhinderd zo het goede afstellen.
                              En als je op een bepaald moment te laag zit, krijg je hem inderdaad niet meer neutraal.

Ik heb destijds mijn 911 laten verlagen en uitlijnen bij Banden Lambrechts in Heppen .
                                Danny is zelf al jaren een Porschefreak en eigenaar van verschillende Elfen.
                                Ik heb nooit problemen gehad van fout/ongelijk afslijten

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.