Uitlijnen

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb aan de lijve ondervonden dat de meeste (alle?) bandencentrales niet happig zijn voor het uitlijnen van m’n 911 (bj 1977).

    Sommigen zeggen dat ze er het gereedschap niet voor hebben. Anderen zeggen dat het te veel tijd vergt en ze moeilijk aan de “afstelbouten” geraken.
    Nog anderen beginnen er gewoon niet aan en kan ik terug afdruipen.

    Wie o wie kan me helpen bij het zoeken naar een deftige “wieluitlijner” liefst in de buurt van Halle – Geraardsbergen – Ninove – Aalst… ?

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Anoniem

      Heb hetzelfde voorgehad met mijn vorige 3.2 Carrera.
      De bandencentrale wou er niet aan beginnen.
      Ik wou een uitlijning na het verwijderen van de spacers die de vorige eigenaar er had opgezet.

      Heb dan toch besloten om dit te laten doen door een officieel Porsche center (Antwerpen).
      Vermoedelijk zijn er Porsche-specialisten die het even goed doen, maar in die wereld was ik (nog) niet thuis.

      Groeten en succes (want het verschil is idd merkbaar indien goed gebeurd…).

      Wim

        Corner weighting (uitwegen) en uitlijnen kan best inderdaad door een specialist worden gedaan. Denk er ook aan om de gewichten op de velgen aan de binnenzijde van de fuchsen te zetten- ziet er beter uit.

        Iemand die een 911 racet, weet in twee tellen hoe de wagen uit te lijnen en ook om jouw gewicht in de chauffeurszetel te zetten zodat er een optimale gewichtsverdeling is. Eenmaal gedaan voel je het verschil.

        Ik zou alle bouten eens goed inspuiten met wd40 vooraleer te gaan!

        Groetjes,

        Bert

          Heb zelfs een voorgehad dat ze niet alle bouten hadden vastgezet na de uitlijning 👿

          Ben daarna naar Van Beurden geweest. Die hebben het voor evenveel geld goed gedaan. 😉

            Om je oude 911 goed uit te lijnen moet er begonnen worden met het uitwegen van de ophanging. 😯
            Druk die elk wiel op de grond zet, ongeveer. Dus is al het begin. Dan de hoogte en het uitlijnen zelf. Zoals reeds gezegd, speciale sleutels of aangepaste sleutels zijn nodig voor de regelingen achteraan van de sporing.

            Meeste bandencentrales zetten gewoon de voorste sporing goed en dat duurt niet zo lang. Die uitlijner moet opbrengen he… 🙄

            Ik begrijp best dat de bandencentrales daar niet zomaar aan beginnen. Best is je wagen naar een specialist brengen die ervaring heeft in Porsches uitlijnen.

          4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.