Uitlijning banden

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Uitlijning banden

• Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Erik.
  • Maker
    Discussie

• ASI
    Deelnemer

Hallo,
      Kan iemand mij een goed adres bezorgen om de banden van mijn 928 te laten uitlijnen?
      Ik heb eigenlijk geen idee of er speciale voorkennis is van de wagen om banden uit te lijnen ❓
      Ik bedoel kan iemand die een 2CV kan uitlijnen ook een 928 uitlijnen?
      Ik zit in Zuid West Vlaanderen, hoe dichter in de buurt hoe beter, zelfs een adres in noord Frankrijk zou ok zijn.
      Alvast bedankt voor jullie reacties

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
        • Oppassen met de 4-wielsturing van een 928.
          De Weissach-as krijgt andere verhoudingen door de wagen op de brug te zetten en dan weer neer te laten.
          Na het banden wisselen, eerst enkele kilometers rijden alvorens af te stellen.

Wim

Oudjes zijn niet zo simpel om uit te lijnen. 💡

En dan zeker niet wanneer ze nog uitgewogen moeten worden.
            Als het allemaal zo’n dikke 30 jaar vast zit kan er wel eens iets gebeuren wat je niet voorziet, en dan kan het snel oplopen met euro’s aan uur tarief. 🙁

ASI

Hallo,
              Bedankt voor de reacties!
              Deze post is er gekomen omdat Carnewal geen “oude” Porsche wagens doet.
              Hij wist mij te zeggen dat hij bij de 997 (of was het 993?) begint, maar niet ouder ❓
              Daarom heb ik mijn vraag hier openbaar gemaakt 😀

To be continued… … … …

Altijd Welkom in Mortsel :first: :drink:

Bij forum sponsor Carnewal eens luisteren , hij is in alle geval op de hoogte om de oude 911 uit te lijnen . Een adres Carnewal te Maarkedal :respect2:

ASI

Hallo Drip,
                    Dank voor de rechtzetting banden vs. wagen.
                    Juist is juist hé ! :salut:

Adres in Antwerpen is ook ok hoor
                    Een km-ke meer of minder met de 928 is geen probleem hoor.
                    ‘t Is altijd fun :driver: met die machine!

XXX

Voor alle duidelijkheid, banden = uitblanceren / wagen = uitlijnen :geek:

Ga niet naar iemand met de allernieuwste snufjes want die hebben de juiste instelwaardes niet in hun computer zitten.
                      In ieder geval zal een forumer van uit uw streek wel een adres doorgeven, hier omgeving Antwerpen helpt niet hé :engeltje:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.