Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 993 › uitrollen rand wielkassen achter
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door mcklusky.
-
MakerDiscussie
-
16 maart 2010 om 17:24
ik heb een smallbody 993 met 18 inch RH driedelige RS velgen (copy).Bij het nemen van verkeersdrempels komt mijn achterband soms tegen de horizontale rand van de wielkassen.
Heeft iemand al ervaring met het laten platwalsen of omplooien van de rand of weet iemand waar ik dit op een deftige wijze kan laten doen? -
MakerDiscussie
-
Ik heb dat bij de mijne ook gedaan met zo een toestelletje, heb dat toen niet verwarmd en mijn lak was wel gebarsten, toen opgelost door zwarte TEC-7 over te strijken, toen was de wagen nog zwart en zag je er niets van, later heb ik alles er terug afgehaald en de wagen gans opnieuw overspoten
wat ook helpt is een lichtjes getrokken band monteren op je velg, ik heb een combinatie van de twee, maar voor hier weer negatieve reactie opkomt, je bent ervoor of niet maakt ieder voor zich uit
grtz Geert
Nog niet meegemaakt bij gezonde wielkassen en goede lak .
Wel bij geroeste wielkassen of waar plamuur opzat .
Dan waarschuwde ik de klanten alvorens eraan te beginnen dat ze wisten waar ze aan toe waren .
Wel zoals vermeld NOOIT Porsches gerold , maar ik neem aan dat die hun lak toch niet slechter zal zijn als andere Duitse wagens .
VW en Audi is echt voorzichtig zijn , maar Opel , BMW en Mercedes kunnen veel verdragen en de lak houdt niet enkel bij het randje omzetten , maar zelfs bij de kassen een paar centimeter naar buitn te trekken .Wielkasten uitrollen dat doen wij hier ook met zoals reeds is verteld een toestel dat enkel past op Porsche. Nu door de lak iets te verwarmen voorkom je dat de lak gaat barsten maar als je de rand compleet omzet ga je altijd schade hebben. De lak kan veel aan maar als hij zich voor 45° moet draaien om dan op een punt uit te komen zal de lak altijd barsten.
Luc
Als ze alledrie net zo graag vlaai eten als ik heb ik er 2 nodig 🙄 😈 😉 😆 😆 😆
Ik spring eens binnen als ik tijd vind om een afspraakje te maken .
Ik passeer toch dagelijk 2X bij julliehaha, koffie hebben we zat, en een paar stukken is voldoende….. we zijn maar een klein clubje….gemiddeld 3 man.
je weet het, een stuk vlaai koen, niet vergeten….. 😀
grts,
rob
Rob , ik kom op een keer ook eens af met de CS
De mijne raakt met de 10 x18 duims lichtjes op bulten of bochten naar rechts.
Linksachter raakt dan .
We zullen eens een afspraakje maken
Als je er zelf geen tijd voor hebt , maar wel de plaats wil ik het ook wel even zelf doen .
Heb het al eens meer gedaan 😉hoi egro,
heb dit toestel liggen passend voor porsche. gebruik die voor de racers, hebben altijd problemen met banden en spacers… lakbeschadiging kun je idd tegengaan zoals koen zegt door de boel eerst warm te maken maar is niet heiligmakend. het hangt ook een beetje af of de rand al een keer is geplamuurd, soort lak, leeftijd van de lak, enz… als je de binnenkant van de rand eerst zuivermaakt en inspuit met wax voor je die dichtplooid kan er geen/bijna geen vocht zich daar in opsluiten.
als je een stuk vlaai meebrengt voor de koffie rol ik hem wel voor je uit…. 😀 we zijn gek op vlaai bij de koffie…
grts,
rob
weet niet hoor metaal dat je plooit (op een hoekje) en terugplooit heeft volgens mij de eigenschap dat de structuur van de moleculen aangetast is.
en misschien gaat scheuren?
cfr een koffielepeltje… plooi het eens dubbel en dan terug veel kans voor dat je 2 halve hebt…Anoniem17 maart 2010 om 15:09Dat zou in principe wel weer kunnen in zijn originele staat geklopt worden maar dan zal er nadien zeker spuitwerk aan te pas komen.
(Uitslijpen en andere boord inlassen is imho een beetje met een hamer een mug doodkloppen hoor.)
Ik denk dat het belangrijkste bij omgeplooide boord is dat je moet kijken of er geen vuil/vocht in het randje blijft zitten dat roest kan veroorzaken.
Als de rand uitgerold is gewoon extra aandacht naar roestpreventie geven, verder zou ik eraf blijven.Omgekeerde staat bestaat niet . (al zie ik niet in waarom het randje er wel moet zijn)
Een rand die omgerold is kan niet terug gebracht worden .
Dan helpt enkel het grove middel .
Uitslijpen en nieuwe randen inlassen .Anoniem17 maart 2010 om 13:22De vorige eigenaar heeft het bij mijn 993 ook laten uitvoeren, omwille van de verlaagde ophanging (hoewel dat helemaal niet nodig was).
Jammer (vooral omdat het vermoedelijk niet met het juiste materiaal is gebeurd) want bijna onomkeerbaar. En zoals hierboven al aangegeven, je verhoogt de kans op roest als de lak breekt.
Ik zou het alleen maar afraden, keep the beauty in its original state…Dus voor mij graag de omgekeerde vraag: weet iemand hoe ik de achtervleugels best weer in hun originele staat breng, of wordt dit een duur factuurtje bij de betere carrossier?
Thanks – groeten
Wim
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.