uitrollen rand wielkassen achter

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 uitrollen rand wielkassen achter

• Maker
    Discussie

• egra
    Deelnemer

ik heb een smallbody 993 met 18 inch RH driedelige RS velgen (copy).Bij het nemen van verkeersdrempels komt mijn achterband soms tegen de horizontale rand van de wielkassen.
      Heeft iemand al ervaring met het laten platwalsen of omplooien van de rand of weet iemand waar ik dit op een deftige wijze kan laten doen?

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
      • [quote=”porschky”:t4nslis2]op hoeveel moet men rekenen voor zo’n ingreep? Ruwweg…[/quote]
        Ik heb destijds 25 euro betaald. Nu heb ik wel al in sommige tijdschriften gelezen dat het een verzwakking van de plaat is omdat je de stabilisatierand weghaald. Ik moest wel jaarlijk mijn originele banden en veren terugplaatsen voor de TC.

De foto van “Cabrio Wim” is exact hetzelfde toestelletje waar men dit heeft gedaan bij mijn wagen destijds.

op hoeveel moet men rekenen voor zo’n ingreep? Ruwweg…

Een teken dat ze de randen niet eerst warm gemaakt hebben .
            Dit voorkomt breken van de lak doordat de lak bij warmte elastisch wordt .
            Ikzelf heb honderden wielkassen gerold de afgelopen jaren .
            Door tijdsgebrek het toestel verkocht aan een carrosier te Balen .
            Was voor alle boutstanden behalve 5×130
            Enkel voor Porsche is een ander toestel .

Wim

Dat gebeurt met dit stukje materiaal. 💡

Maar bij degene waar ik het van weet die het laten doen hebben, is nadien (2 jaar) op die randen toch roest gekomen dor het breken van de laklaag. 🙁

Ik heb dat destijds bij een 964 laten uitvoeren bij Car 911 in Evere omdat ikzelf met brede velgen zat en een zwaar verlaagde wagen en mijn banden gewoon in flarden reed door de rand.

Dat kan perfect en mooi gedaan worden zonder lakbeschadiging met speciaal toestelletje.

Er zullen nog wel garages en/of carosserie bedrijven zijn die dit kunnen.

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.