uitschrijven – terug inschrijven – welk co2 cijfer ?

Home Forum Porsche Talk uitschrijven – terug inschrijven – welk co2 cijfer ?

  • Maker
    Discussie
  • Wanneer je een voertuig van 2 jaar oud nu nog uitschrijft in 2019, nadien in 2020 herinschrijft op dezelfde titularis, krijg je dan onprettige verrassingen met de co2 en/of berekening rijtaks ? Wordt bij herinschrijving het co2 cijfer herberekend naar de WLTP waarde of iets dergelijks ? Of blijft alles gelijk ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • [quote=”bccars” post=279232]OK, dat is een tough call dus nu, damn …[/quote]µ

      Ik denk dat het sop de kool niet waard is om tijdens enkele wintermaanden je voertuig uit het verkeer te nemen en dan opnieuw inschrijven als er aangepaste tarieven van VB op til zijn .
      Het is enkel een win/win situatie als de tarieven weer vastliggen voor een bepaalde duur van enkele jaren

      123

        Ja ok, maar naast dat paria gevoel mogen rokers ook belachelijk veel meer taxen betalen dan vroeger… en daar gaan ze ons ook wel mee pakken denk ik.. das namelijk de makkelijkste manier om km heffing te doen die recht evenredig duurder is voor onzuinige auto’s en zware voeten.

        vergt niks infrastructuur, gewoon lastig te implementeren in een klein landje

        Maar heeft de EU geen crisis uit geroepen? met crisisen krijgen ze meer macht en bevoegdheid om draconische maatregelen te nemen..

        mark my words.

        Rijden met dat ding.

          Dat valt dan nog mee Stijn, ik verwacht erger 🙂
          Inderdaad, ik probeer nu ook nog zoveel mogelijk te genieten van ouderwets rijplezier!

          123

            rijden met dat ding nu het nog kan
            als ze voort blijven doen, gelijk ze bezig zijn, gaan ze ons over 10 jaar bekijken als een roker die staat te paffen in de prematuur afdeling van ‘t ziekenhuis.

              OK, dat is een tough call dus nu, damn …

              123

                hangt af van hoeveel de nieuwe formule wordt ,als ze die doen.
                meestal communiceren ze dat niet echt enthousiast over , ze maken er zelden reclame over

                  Euh ja, je hebt gelijk natuurlijk, maar zou dat zoveel verschil opleveren dat de recup van de inactieve maanden teniet gaat ?!
                  Zal het eens ergens proberen te simuleren …

                  123

                    rijtaks lijkt mij toch een nadelig effect??
                    Goedkoper worden ze niet want CO2 en zovoorts weegt altijd meer en meer door naar mate ze meer en meer paniekerig doen over het klimaat…

                      Dus er zijn geen nadelige effecten bij het binnensturen en wederinschrijven zelfde titularis ?! Of zie ik nog dingen over het hoofd ?

                        co2 van een auto wordt éénmalig vastgelegd bij eerste inschrijving.
                        rijtaks wordt bij elke herinschrijving nieuw bepaald volgens de rekenregels van dat moment.
                        de VKB die ik voor mijn wagen gesimuleerd heb komt op quasi hetzelfde resultaat.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.