Uitschrijven tijdens de winter

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Uitschrijven tijdens de winter

• Maker
    Discussie
  • Wie schrijft zijn wagen uit tijdens de winter en hoe werkt dit ??
    Overweeg dit te doen omdat ik dan toch niet met de p rijd maar wil geen last met keuring of inschrijving.
    Graag jullie raad en advies 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
    • Eergisteren nog een zalige rit gedaan met de wagen. Achterbanden zijn toch bijna op, psm uit, gassen, en veel bochten plezier gehad! Zo ga ik niet de snelste “laptime” neerzetten, maar is wel dikke fun omdat de achterkant net iets sneller uitbreekt :up:
      Helaas is hier deze week de eerste sneeuw gevallen, en gaat mijn p dus ook in winterslaap. Hij zal veilig achter slot en grendel gestockeerd worden onder zijn dekentje, om eind februari, begin maart weer wakker te worden. :sleep:

F

Dat kan dan een vrij grote driehoek worden als het een garage naar keuze is hé 😉

[quote=”WES-RS” post=146233]Op de keuring zelf zullen ze niet echt moeilijk doen. Je krijgt dan gewoon een boete van €9 of zoiets.
          Erger is wel dat je op de heenweg met een niet gekeurd voertuig op de openbare weg rijdt.[/quote]

€ 7,00 tijdens de eerste maand
          € 10,00 tijdens de tweede en de derde maand
          € 15,00 tijdens de vierde, vijfde en zesde maand
          € 25,00 na meer dan 6 maanden

In de driehoek woonst keuring garage mag je rijden zonder keuring.

Weet ook dat vanaf 1/11/2013 de nrplaat bij de Bpost kan binnengebracht worden ( +/-9€ )
            En de datum van aflevering met bewijs van Bpost is ook de datum die BIV gebruikt en niet de verwerkingsdatum .
            Bij het deponeren heeft men ook geen bewijs van aflevering .

F

Geen probleem hoor Peter. Het forum is er om elkaar te helpen hé :drink:

Hier trouwens wat meer info i.v.m. laattijdige keuring.

Van die keuring moet je echt niet wakker liggen. Ben al meermaals wat te laat geweest en buiten die administratieve ‘boete’ van GOCA (die niet veel voorstelt) is er niets aan de hand.
              Wel opletten (zoals WES-RS al aangaf) dat je dan geen ongevallen veroorzaakt want anders zou de verzekering wel eens moeilijk kunnen doen (maar dat lijkt me al vergezocht als je gewoon 1 maand te laat bent).

De plaat is binnen bij de div.
                Het porsche beestje is in winterslaap .
                Hopelijk klopt het van de keuring allemaal want ik ga zeker te laat naar de keuring gaan;
                dus boete van 9euro aan mijn broek :happy:
                De man van de verzekering zorgt terug voor een nr plaat in maart dat is geen probleem en dan terug naar de keuring want deze vervalt in februarie.
                Iedereen bedankt voor de info (zeker first p)

:first:

Op de keuring zelf zullen ze niet echt moeilijk doen. Je krijgt dan gewoon een boete van €9 of zoiets.
                  Erger is wel dat je op de heenweg met een niet gekeurd voertuig op de openbare weg rijdt.

Is niet starten en laten draaien dan niet slechter voor de dichtingen in verband met olie lekkages en dergelijke.
                    Normaal moet ik in februarie naar de keuring maar zou liever in maart gaan.
                    Nr plaat is geen probleem volgens de verzekering zij geven een nieuwe.
                    Alleen hoop ik dat ze op de keuring ni moeilijk doen omdat ik een maand te laat kom dan.
                    Alvast nen dikke merci aan iedereen voor alle info 😀

Aan RS: opgelet met nummerplaat van ander voertuig!
                      Verzekeringstechnisch mag dit enkel indien het voertuig waar je nummerplaat van hebt afgedraaid niet kan rijden.
                      Daarnaast heb je probleem indien politie u tegen houdt want je bent met een voertuig in het verkeer dat niet is ingeschreven, zwaarste sanctie is voertuig in beslag nemen en eventueel verbeurd verklaren…

Zit met hetzelfde (luxe)’probleem’ als iedereen hier.
                      In de week met firmawagen, weekend 997 en nu recent 993.
                      De 993 is een volledig jaar verzekerd op chassisnummer en als ik met voertuig wil rijden wordt hij Max. 1 maand ingeschreven.
                      Zoals jullie al weten enkel 30€ voor nummerplaat.
                      Zo,staat hij ook niet 6 maand stil, doet dit om de 3 maand en dan 1 maand genieten :-p

[quote=”PatrickVdb” post=146042]Interessant allemaal, maar wat doen jullie met de wagen gedurende de winterslaap? ok, druppellader eraan, wat nog? Eens warm draaien? Banden harder oppompen om vervorming van de karkas tegen te gaan? Hoes erover of niet? Enz.. 4-5 maanden stil staan is toch niet niks en kan misschien negatieve gevolgen hebben voor de auto.[/quote]

Weerbericht nauwlettend volgen, mooie dag op komst, uw verzekeraar verwittigen, nummerplaten van uw ander voertuig erop en toerke doen 😉

Rust: druppellader, banden op 4 bar of op pootjes zetten, volgetankt, ev onder ademende doek.
                        Laten bijschrijven op brandverzekering woning, enkel diefstalverzekering en track blijft betalend doorlopen.
                        Ik maak er dan gebruik van om die eens grondig, maar dan echt GRONDIG, te poetsen, het één en ander eens te demonteren en dus na te zien, oa de gevolgen van het trackgebruik zoals ophanging, remmen, nieuwe remolie, lichte randschade velgen, enz…

Gaat deze week uit het verkeer, en ja heb er last mee… crisis……….

[quote=”peter vdl” post=146215]Is af en toe starten beter of slechter??[/quote]

Niet doen.

Straten, zeker Koud, is zowat het slechtste wat er is voor een motor.
                          Dan heb je de grootste wrijving en de slechtste smering. Olie is koud en nog niet overal verspreid.

Als je het dan toch wil doen best een ritje doen van toch 20 min.

Gewoon laten stilstaan kan echt geen kwaad hoor, zolang hij maar proper is en droog staat…

PB

slechter. Motor komt niet op genoeg op temperatuur, zodat je condensvorming in je olie krijgt. 😉

Is af en toe starten beter of slechter??

Interessant allemaal, maar wat doen jullie met de wagen gedurende de winterslaap? ok, druppellader eraan, wat nog? Eens warm draaien? Banden harder oppompen om vervorming van de karkas tegen te gaan? Hoes erover of niet? Enz.. 4-5 maanden stil staan is toch niet niks en kan misschien negatieve gevolgen hebben voor de auto.

Waarom zou je elke maand naar de autocontrole moeten? Controle is één jaar geldig, maar als je het verkrijgen van het roze formulier bedoeld, dat heeft je verzekeringsagent ook, daarvoor moet je niet naar de keuring.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.