Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › Uitschrijven tijdens de winter
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door nikolas.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”bladerunner” post=144535]Als je je plaat aanvraagt op bv. 1 oktober en je steekt ze op 31 oktober terug in de bus in een DIV kantoor betaal je geen wegentaks. Vraag je terug een plaat aan op 1 november en doet ze terug binnen op 30 november, geen wegentaks. Je betaald enkel 30 euro voor de plaat.
Je moet natuurlijk wel een verzekeringsagent vinden die elke maand opnieuw roze document wil invullen. :coolness:[/quote]
En elke maand naar de autocontrole dan?
normaal gezien is brand ook niet meer nodig, wanneer het voertuig in de garage van het gebouw of op max 10m van het gebouw word geparkeerd. In deze gevallen valt dit onder de brandpolis van het gebouw zelf. Enkel diefstal dus nog.
Zoals Bladerunner al aangeeft is het tijdstip heel belangrijk. Ik heb de vorige jaren ook altijd moeten opletten wanneer ik overschakelde van winter- naar zomerauto. Een maandje taks voor de P is toch al gauw enkele €’s.
Bij deze nog een tip van de dag 😉 :
Ik heb 1 keer meegemaakt dat m’n verzekeringsagent was vergeten de boel (zijnde wisselen zomer- naar wintervoertuig) om te zetten. Ik heb toen dus enkele wintermaanden rondgereden met m’n ‘winter’auto terwijl die dus helemaal niet ingeschreven/verzekerd was. Ik heb dat jaar dus de volledige wegentaks voor deP kunnen betalen door de schuld van m’n verzekeringsagent. Ik merkte het probleem pas op toen ik naar de keuring wilde gaan met m’n ‘winter’voertuig en deze helemaal niet ingeschreven bleek te zijn :bounce:
Uiteraard ook een deel m’n eigen schuld omdat ik het bijhorende papierwerk niet in de gaten had gehouden maar wees bij deze gewaarschuwd. (Is natuurlijk niet van toepassing voor diegenen die hun nr.plaat terugsturen)Als je je plaat aanvraagt op bv. 1 oktober en je steekt ze op 31 oktober terug in de bus in een DIV kantoor betaal je geen wegentaks. Vraag je terug een plaat aan op 1 november en doet ze terug binnen op 30 november, geen wegentaks. Je betaald enkel 30 euro voor de plaat.
Je moet natuurlijk wel een verzekeringsagent vinden die elke maand opnieuw roze document wil invullen. :coolness:
Als je je plaat binnenbrengt op laatste dag van de maand betaal je enkel voor die maand nog, breng je ze binnen op de 1ste van de maand betaal je ook voor heel de maand.
Dus best plaat opvragen de 1ste v/d maand en binnenbrengen laatste dag v/d maand.Ik ken iemand met een Bentley en waarvoor hij af en toe een plaat voor aanvraagt, telkens begin v/d maand en voor einde van diezelfde maand de plaat terug binnengeeft. Hij doet dit verschillende keren per jaar en betaald zo nul,nul euro wegentaks. 😉
Dus als ik het goed bergrijp stuur je gewoon je plaat terug naar het div
En waneer je terug zin hebt om te rijden ook al is je keuring vervallen.
Vraag je aan je verzekering terug een plaat aan (krijg je omdat de wagen op jou naam staat)
Dan ga je naar de keuring 7 euro boete en je bent terug vertrokken. :relaxman:In mijn geval een besparing van 750 euro 😀 ik rijd toch niet met de 964 van oktober tot maart.
Ga volgende week nog is langs de verzekering horen laat jullie nog iets weten.[quote=”patrickvb” post=144420]Ik moet normaal begin januari naar de keuring.
Wat als je bv. in november uitschrijft en in maart weer inschrijft? Normale moment van keuring heb ik dan wel gemist.
Moet ik dan met garageplaten naar de keuring om hem weer op de baan te krijgen?[/quote]Normaal krijg je dan enkel een boete van 7€ omdat je de wagen te laat hebt laten keuren, Z-platen heb je niet nodig want herinschrijven kan gewoon via papier verzekeraar :hail: :hail: :hail:
Lijkt me g***** interessant.
Zal ik toch ferm overwegen.. maar eerst nog wat genieten van de droge en warme zondagen.Ik moet normaal begin januari naar de keuring.
Wat als je bv. in november uitschrijft en in maart weer inschrijft? Normale moment van keuring heb ik dan wel gemist.
Moet ik dan met garageplaten naar de keuring om hem weer op de baan te krijgen?Mijn platen gaan eind van de maand richting brussel, nu nog beetje profiteren :driver: :coolness:
@benny996 eigenlijk beeke te vroeg, ik had beter nog een maand gewacht 😥
Maar ja, ik heb toch gene tijde deze maand en volgende maand kan het al ‘sladder’ weer zijn
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.