Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › Uitschrijven tijdens de winter
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door
nikolas.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik heb het net gedaan, plaat binnengegaan bij DIV, verzekering gecontacteerd omgezet naar enkel brand en diefstal.
Onder ne pyjama gestoken en in winterslaap.
Volgend jaar maart terug inschrijven, kost 30 euro. Overweeg een gepersonaliseerde plaat te nemen op voorwaarde dat je dan al 8digits kan nemen.
Eigenlijk niet moeilijk..Ik zou gewoon even langsgaan bij je verzekeringsmakelaar. Zoals ik al op de meeting heb gezegd tegen Peter VDL is het allemaal niet zo moeilijk als het lijkt. In mijn geval had ik een andere wagen voor de winter en kon ik de nr.plaat gewoon behouden. Ik ga er vanuit dat de Porsche toch al gauw +/- 4 maanden wordt gestald in de winter dus reken de besparing zelf maar uit.
Let wel, niet via het net terug inschrijven, ook niet opsturen maar pers afgeven bij een dichtstbijzijnde DIVkantoor. Anders +/- maandje wachten op nieuwe plaat!!!!
Idd. Als je wagen al op je naam is ingeschreven en je laat je plaat schrappen dan kan je nadien gewoon via je makelaar een nieuwe plaat aanvragen.
En pas eens je de nieuwe plaat hebt terug naar de keuring gaan.
Is een herinschrijving en kost, buiten de plaat, dus niks…Dus geen gezever met Z-platen bij herinschrijving…
Plaat opsturen naar DIV
Bewijs van schrapping naar je verzekeraar
Bij nieuw seizoen terug verzekering aanvragen en met formulier dat je daar krijgt terug plaat aanvragen.
Klaar is kees.Wel best eens overleggen met je verzekeraar. Zij houden niet van dat extra werk en minder premie-inkomsten. Ik laat mijn verzekeringspremie (ca 200€) gewoon doorlopen.
Dan vraag je gewoon platen aan via de verzekering en gaat terug naar de keuring en dan schrijf je de wagen pas terug in ??
In gedoe met z platen heb ik echt geen zin.ALs je keuring NIET vervallen is tijdens periode dat je hem uitschrijft, kan je hem terug inschrijven zonder roos formulier. 😉
Zonder Z-platen is dit inderdaad nogal moeilijk voor een particulier.
Als je een garage moet inschakelen voor de keuring, dan is je profijt van hem een winter te schorsen ook snel voorbij.
Plaat dagelijks voertuig voor oldtimerkeuring, anders z-platen… Heb ik hier vanavond op het forum nog ergens gelezen.
Een wagen die niet ingeschreven is, moet niet naar de keuring lijkt me… :think:
Pas als die opnieuw ingeschreven word, zal die terug naar de keuring moeten.Als je je huidig nr plaat terug hebt binnen gegeven hoe ga je dan terug naar de keuring?
Je heb toch geen roos papier meer om een nr plaat aan te vragen.??Voor een wagen van +25 jaar hoeft het niet aangezien de VB zo laag is. BIV betaal je slechts éénmalig dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Bij een moderne wagen kan dit je wel veel VB uitsparen door hem ‘s winters uit te schrijven. Eens bij je verzekeringskantoor langsgaan hiervoor? Je moet allesinds je platen terug opsturen en volgend jaar weer aanvragen, kost je ongeveer €30 (denk eraan dat je een nieuwe/andere plaat krijgt elk jaar). Ik veronderstel dat je verzekering ook wel stopgezet kan worden tot de dag je wagen weer rijd…?
Ik ga deze winter mijn 930 turbo uitschrijven. Doe dit al enkele jaren.
– nummerplaat ingeven bij DIV
– verzekeraar verwittigen
– verschil word terug gestort op uw rekeningVolgend jaar gewoon naar keuring, krijg je aanvraag tot inschrijving. En kan je weer rijden
Geen BIV te betalen als zelfde eigenaar blijft.Ik kan het je niet zeggen…..moet je hem dan terug inschrijven elke keer of wordt die geschorst? Ik zal er ‘s winters ook niet mee rijden maar soms duurt een winter maar 2 maand en voor de bedragen van vb,biv en verzekering moet ik het ook niet doen (wagen is wel 25 jaar).
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.