Uitslag Turbo velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Uitslag Turbo velgen

  • Maker
    Discussie
  • Heb recent gezien dat de Turbovelgen die op mijn Cayenne liggen precies een soort uitslag krijgen, is precies alsof er witte plekken vanonder het metaal komen. Ze schilferen voorlopig niet af maar het wordt erger en erger. 👿 👿 👿
    Het zijn originele Turbovelgen van Porsche zelf en mijn Cayenne is van 2006, wat natuurlijk wil zeggen dat dit buiten garantie valt.:evil: 👿 👿
    Bij de dealer zeggen ze uiteraard dat ze dit nog NOOIT hebben tegen gekomen. 🙄 🙄 🙄
    Iemand dit ook al tegen gekomen? ❓ ❓ ❓

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • [quote=”luc993cabrio”:rjiqqxxa]Heb recent gezien dat de Turbovelgen die op mijn Cayenne liggen precies een soort uitslag krijgen, is precies alsof er witte plekken vanonder het metaal komen. Ze schilferen voorlopig niet af maar het wordt erger en erger. 👿 👿 👿
      Het zijn originele Turbovelgen van Porsche zelf en mijn Cayenne is van 2006, wat natuurlijk wil zeggen dat dit buiten garantie valt.:evil: 👿 👿
      Bij de dealer zeggen ze uiteraard dat ze dit nog NOOIT hebben tegen gekomen. 🙄 🙄 🙄
      Iemand dit ook al tegen gekomen? ❓ ❓ ❓ [/quote]

      Ik rij zelf met een recente Cayenne S en begrijp je ongenoegen. Heb op mijn Cayenne ook 21″ Turbo velgen liggen en tracht er zo voorzichtig mogelijk mee te zijn.

      Op velgen geeft Porsche geen garantie. Dat staat ook duidelijk vermeld op de algemene verkoopsvoorwaarden van de Porsche aankoop factuur. Ergens kan ik dit wel begrijpen want velgen hoe voorzichtig je ook rijd of ze behandeld zijn zéér ontvankelijk voor allerhande externe invloeden. Een lange rit is dikwijls al voldoende om minimale steenslag schade aan je beschermlaag te geven, na verloop van tijd wordt dit dan zichtbaar in de vorm van blaasjes of oxidatie.

      Dat de dealer zegt dat ze dit nog nooit hebben tegen gekomen is natuurlijk onzin, dat vind ik op zich vreemd want er wordt geen garantie op gegeven, misschien hebben ze dat bedoeld.

      Voor de winter heb ik andere velgen en winterbanden om zo zout schade tot een minimum te beperken maar ook voornamelijk voor de veiligheid. De grip die dergelijke banden geven bij lagere temperaturen en regen is fenomenaal.
      Beschadigingen vermijden zal je nooit kunnen tenzij je er niet mee rijdt en dat is ook niet de bedoeling hé. 😉

        :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

        Wim

          Hier al een met geprobeerd.

          Kon het even niet laten, zondag humor. 😉

          Maar is wat Koen schrijft, kun je weinig aan doen als enkel opnieuw laten behandelen.

            Oke thanks. 8) 8) 8)

              Blanke lak die erop zit zal geraakt zijn, dan komt er water onder en kan de alu gaan reageren.
              Dat ze dat nog nooit gezien hebben is de grootste BS, vele velgen hebben dit voor. Is ook vooral als je in de winter met die velgen rijd, dan komt er zout water onder die blanke lak en dan gaat het proces nog wat sneller.

              Oplossing, als het op de rand zit, rand laten polijsten.
              Als het op de spaken zit: velgen zandstralen en opnieuw poedercoaten of lakken.

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.