uitwegen van Porsche

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen uitwegen van Porsche

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Vandaag een Porsche uit gewogen van een forumlid, en zeer mooi resultaat behaald, zeg maar bija perfect voor op de openbare weg.

      Dit duidt erop dat deze Porsche nog niet getordeerd staat, want bij de meeste Porsche krijg je het verschil niet onder de 50 kg.

      Voor mensen die circuit rijden is dit zeer belangrijk, auto word dan uitgewogen met alle vloeistoffen en halve tank benzine erin, plus bestuurder erin, om zo de perfecte gewichtsverdeling te krijgen.

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
      • Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je dat hier in Limburg kunt doen.
        Niemand ?!?

          Waar kan je uw auto laten uitwegen,omgeving limburg of elders in belgie?

            Ik heb gemerkt dat je op de technische controle bij de schokbrekertest ook kan zien hoe het gesteld is met de gewichtsverdeling van je auto. op dat TV-scherm verschijnt naast een percentage ook het gewicht per as en per wiel.

              Kan ik bistein-eibach b12 pro-kit ook bij jullie laten plaatsen op mijn boxster s?

                @Wim, thanks, weer wat bijgeleerd :respect2: :respect2: :respect2:

                Wim

                  😳 oeioei nun moderne auto, je weet dat we enkel oude brol doen. :mrgreen: 😉

                  Maar geen probleem, moet ik even achter de specificaties aan van de GT3 uit dat bouwjaar.

                  Voor te controleren of hij uitgewogen is, is dat geen probleem, even op de weegschalen en we weten genoeg.

                  Dus laat maar weten hoe of wat.

                    Ik zal dan eens een afspraak maken bij jullie denk ik Wim.
                    Als ik binnen mag met mijn 1999er ten minste 😀

                    Mijn dempers zijn recent vervangen.
                    Afspraak was uitwegen en uitlijnen tot standaard afstelling zoals geleverd af fabriek.
                    Ik geloof er geen kl**** van die uitgewogen is, auto rijd onstabieler dan met de kapotte depers.
                    Van het uitlijnen lag er een afdruk van een banden centrale in hun buurt in :bounce: :bounce:
                    Dus ik wil wel eens langs komen om te checken en eventueel bijstellen.
                    Hebben jullie de gegevens omtrent rijhoogte van de 996 GT3 cs MK I Wim?

                    Wim

                      [quote=”Adore356″ post=139644]Nog een vraagje van een leek: uitwegen doe je dan samen met uitlijnen?
                      [/quote]

                      Inderdaad eerst uitwegen, en daarna uitlijnen.

                        Ik ben aan het kijken voor op de boxster een set bilstein/eibach te plaatsen, dan kan ik dit mss ook best laten doen….

                          Nog een vraagje van een leek: uitwegen doe je dan samen met uitlijnen?
                          Als de mijne terug in mekaar steekt (zal dan al 2014 zijn) moet beiden gebeuren en als jullie dat kunnen ga ik niet verder zoeken.

                          Wim

                            [quote=”luc993cabrio” post=139626]Misschien stomme vraag maar ben daar beetje ne leek in, wat veranderen/aanpassen jullie dan als je de auto uitweegt en heeft dit zulke verschillen in rijgedrag???[/quote]

                            Is niks anders als de druk op de wielen voor en achter gelijk van gewicht te krijgen.
                            He probleem is als je rechts achter te weinig druk hebt, en je verstelt de plaat voor meer druk op het wiel te krijgen, zal deze automatische links voor ook zwaarder worden, dus heb je rechtsvoor en linksachter te weinig druk.
                            Dus hierin een mooie balans vinden op alle vier de wielen qua gewicht, en je hebt een zeer goed wegligging.

                            [quote=”Hellraiser”]Volgens mij ga je hier gewoon op de baan niet veel van merken.
                            Is meer van belang als je zoals wij op het randje zitten te rijden.[/quote]

                            Zeer zeker merk je dat wel, vooral bij spoorvorming of in bochten.
                            Ga maar eens een bocht in waar bv 75 kg verschil druk op het ene of andere wiel zit.
                            En volgens mij zijn Porsche rijders een beetje sportieve rijders, en dat die mensen het ook merken aan het rij gedrag van hun auto, en meestal krijgen we te horen dat hij stabieler is op hoge snelheid en baan vaster is. (lees: reageert beter)

                              Volgens mij ga je hier gewoon op de baan niet veel van merken.
                              Is meer van belang als je zoals wij op het randje zitten te rijden.

                                Sterkte Wim . @ Luc993cabrio dat is een enorm verschil als je wagen uitgewogen is .Heb ik toch ondervonden als dit bij mijn 993 gebeurd is .

                                  [quote=”cabrio wim” post=139597] Duitse tanker.[/quote]

                                  :wtf:
                                  Je mag er niet aan denken!

                                  Sterkte!!

                                    Hier alles redelijk goed, buiten dat we onze goede vrienden deze week (maandag) verloren hebben. 😥 Zijn Daan en Jeaninne uit Hulst die overvaren zijn door de Duitse tanker. En in plaats van zondagavond met hun te barbecueën kunnen we morgen naar de begrafenis.

                                    Ik had dit nieuws gemist 😳 , wij zijn net gisteren terug gekomen van vakantie.

                                    Wim, sterkte morgen 🙁

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.