Ik ben geweest naar de veiling. Zelden heb ik zovele mensen gezien die, volgende op de viral posts via Youtube en verschillende Porsche fora, allemaal naar de auction kwamen.
I sprak met een Nederlandse Porsche specialist uit Rosmalen/almere Porsche specialist die voor de ’67 911,gingen, Ik sprak met drie verschillende Duitse teams van bieders -eentje serieus verleid om te bieden op een W129 300SL roadster om deze in onderdelen te verkopen maar hij gaf op bij £3100 (it went for £3200 IIRC)- and dan sprak ik met twee Belgische Porschisten van Gent.
Veel Porsches in de auction, dus diegene uit de collectie en diegenen die private mensen aanboden, benodigden VEEL werk. Denk aan restoraties die Wim doet, en dan kom je er wel.
Wat betreft de Porsche Collection cars: Ik kan alleen maar inbeelden dat deze wagens werden gekocht door restoratie companies om een romantische, roze -bril droom te verkopen aan clienten die per-se een resto project willen. De 911’s werden vaak verkocht tegen de top-estimate, maar sommige 356 werden verkocht kort bij de lower estimate: thans: sommige 356 wagens waren in een betere conditie dan een vergelijkbare 911. I vermoed dat de 911’s verkocht werden als donor dragers.
Het is duidelijk dat LHD Porsches hun geld maken. Ik vind persoonlijk dat er echt veel geld wordt geboden voor incomplete, non-matching numbers cars: een resto project dat degelijk wordt gedaan kost makkelijk 30 000 euro aan carroserie werk en dat geld ga je er echt niet uithalen.
Overigens:
a 1974 LHD 911S in the USA version……£19,6K plus fees. Dat betekent dat de koper 5% + 20& BTW op de hamerprijs betaald: 19.600 pond, plus 5% 980 pond, plus 20& op de premie 196= 20776 pond. Dat is 24000 euro! Ik zag dat de motor de groene cover verloren had, en er waren enkele andere zaken dat me meteen zorgen inboezemden. De wagen werd verkocht aan een UK buyer!! Toegegeven, de wagen had maar twee eigenaren, blonk als een spiegel maar kon niet gestart worden… De wagen had een restoratie maar de vraag is HOE.
Enfin, het was een goede ervaring.
Groeten,
Bert
0
Anoniem
27 augustus 2013 om 23:38
Hoeveel kosten kwamen daar nog bij ? Die zwarte A met schuifdak ziet er mij toch een vette bak uit hoor voor die prijs..
Moet natuurlijk nog gerestaureerd worden ook…
Zal meer iets als deze worden als ik de 4×4 onder een 4×2 mag bouwen van de keuring.
Denk daar dan nog het extra Gulg oranje bij en je bent goed op weg :happy:
Ik ben in onderhandeling een project van iemand over te nemen.
Zijnde 3 VW T3 😀 Eentje met enkel cabine zou de afgewerkte moeten worden.
2 andere zijn de gewone bus versie eentje zelf 4×4.
Zitten ook vele speciale onderdelen bij zoals bvb een Subaru boxer motor die reeds passend zou moeten zijn in de T3 :driver:
[quote=”cabrio wim” post=139408]Ik dacht dat ze met estimate (de geschatte opbrengst bedoelden) of in mijn Engels zo slecht. :?[/quote]
Neen Wim je Engels is goed hoor, maar ze hebben blijkbaar al gesloten biedingen binnen die worden geopend de dag zelf.
Logischer wijze gaan deze biedingen hoger liggen dan de vooropgestelde denk ik.
Ik vernam vandaag dat Wayne van Chasing Classic Cars wordt verwacht.
Als die komt overgevlogen wil dat zeggen dat er wat speciaals tussen zit.
Freisinger staat ook op de list, die heeft vorig jaar 50 356 Porsches uit een Belgische collectie opgekocht. Zware jongens die met het beste zullen gaan lopen vrees ik.