Ultimate cleaning

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Ultimate cleaning

• Maker
    Discussie

• rjf

Aangezien ik de vorige “kuis” topic niet meer terug vind, bij deze een nieuwe voor ieders ultieme kuistips…

Vandaag eens de tijd genomen om na wat online research wat nieuwe producten te testen.

De wasbeurt zag er alzo uit:

1) Car wash hogedrukreiniger om het zand en stof er af te spoelen
      2) Meguiars NXT + washmit voor een grondige kuisbeurt (met 2 afzonderlijke emmers!)
      3) Sonax R2000 wheel cleaner (werkt super goed, stinkt wel)
      4) Sonax eXtreme Nano winshield cleaner (krijgt je ruiten echt schoon)
      4) Afspoelen met de hogedrukreiniger
      5) Meguiars Tar and Bug voor de zwarte punten en insecten op de lak (werkt super goed)
      6) Meguiars Ultimate Polish tegen de swirls (veel werk en werkt maar half, heb er nu duidelijk minder maar ze zijn niet allemaal weg)
      7) Meguiars Ultimate QuickWax (wachten op de eerst volgende regenbui om het uit te testen)

All in een mooi resultaat, al zie ik nu voor het eerst de steenslagschade omdat alle andere onzuiverheden weg zijn 😕 😆

Nog te doen: het ruitje aan de binnenkant kuisen met koperpoets…

PS. Iemand ervaring met een mechanische polish? Krijg je daar dan ALLE swirls mee weg of is het meguiars product gewoon niet zo goed ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Wim

Klopt Bert, en dat ging over de alcantara bekleding van een Audi, hoe het afgelopen is week ik niet.

Ik heb er ooit een ruitenreiniger van gehad en die werkte goed. Alleen heb ik ergens anders al wel eens een minder verhaal gehoord over de service, toen een product niet deed wat het moest doen (versta beschadiging als gevolg). Maar laat dat je vooral niet weerhouden om de spullen te testen en ons te laten weten wat je ervan vindt ;).

Ben tevreden gebruiker van Meguiars. Maar recent had de winkel waar ik aankoop naast het Maguiars gamma een verkoopstand van Sonax neergepoot. Ook zeer ruim gamma, ongeveer alles wat ik nodig acht. Enige opmerking: de prijs. Wat een verschil. Vraag nu: “Heeft er iemand ervaring met SONAX produkten ?” Thanks 😉

ik haal alles bij BB-Carcare
              bjorn is een vriend en weet wat hij doet en waar hij over spreekt
              Ik heb ook een klein arsenaal aan producten van Chemical guy’s en meguiars

Polish voor uitlaten–> Unipol ofwel die van meguiars

aan 1 product kan en wil ik geen geld uitgeven en dat is tire shine
              Dus…deze haal ik per 5 spuitbussen van 2€ ofzo bij de Action :mrgreen:
              Makkelijk aan te brengen,blijft relatief lang en spotgoedkoop haha

[quote=”rjf” post=82164]@ Rocco, als je binnekort eens in antwerpen moet zijn wil ik het product wel even laten werken op je auto 🙂

Ben trouwens gisteren nog iets vergeten: de uitlaat. Ziet er heel geoxideerd uit aan de buitenkant en zwart aan de binnenkant, hoe kuisen jullie die :?:[/quote]

Nog iets uit mijn “Harley” periode: De wondersteen. Werkt super goed, biologisch, snel. Verkrijgbaar bij de (meeste) Harley dealers. De tips van de 996 glanzen als nieuw, na enkele jaren van verwaarlozing. (door vorige eigenaar hé ! 😉 )

Attachments:
                • wonderstone.gif

Of hier http://www.carcareproducts.be
                  of hier http://www.shinearama.co.uk
                  of hier http://www.elitecarcare.co.uk
                  of ….

Voor alle duidelijkheid, het is geen “velgenreiniger”. Vaak wordt dit al snel gezegd, maar het gewone vuil doe je er best eerst af met een gewone velgenreiniger. Daarna de IronX om de vastzitende metaaldeeltjes los te weken. Dus niet voor het wekelijkse onderhoud, maar een aantal keren per jaar volstaat

en waar haal je die IRON-X, ziet er idd een goed product uit

Moet ik halen .
                        Vroeger ook zo’n roze stinkend spul gekocht bij Hallfords in Eindhoven .
                        Het beste spul ooit gehad doch nergens meer gevonden .
                        Daar zat een borsteltje bovenop de flacon (dus geen spuit)

Ik gebruik het ook en is inderdaad super spul ! :relaxman:

Het stinkt wel als de pest… :puke:

IronX – Het is hier ooit wel ergens op het forum voorbij gekomen, en denk zelf dat er toen een aantal leden het spul gekocht hebben. Echter nooit resultaten gezien … Was dit weekend bezig met de zomerset van m’n vader, en dacht zal eens wat foto’s nemen.

Het product verwijdert eenvoudig alle ijzervervuiling die op je wagen of velgen zit. Kijk maar eens goed naar je velgen, en je zal vaak ingebakken zwarte stipjes zien die je niet zomaar weg krijg. Meestal afkomstig van je warme remschijven of van de baan.

Hoe werkt het? Gewoon opspuiten en 5min z’n werk laten doen. Overal waar het paars wordt, weet je dat het z’n werk doet. Op velgen van 3 jaar oud (60000km) en steeds goed onderhouden, geeft dit het volgende …
                            [IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Detailing/IMG_7470Large.jpg[/IMG]
                            Daarna goed afspoelen en eventueel een tweede keer.

Resultaat:[IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Detailing/IMG_7510Large.jpg[/IMG]

Misschien een tip voor de poetsers onder ons om de bolide in optimale conditie te houden. Ik ga alvast een kijkje nemen tijdens de ochtendsessie … http://www.wax-it.be/nieuws/74-evenementen/238-demodag-24-maart-2012.html

Nep was leuk geweest. 😀

Ik heb zondag middag BC911 gespot, op een zilveren cabriolet… Net voor hij ongeneneerd door het rood reed 😥 😥

JoeBar_S2 schrijft:

@BC911 heb jij een nummerplaat gelijk aan je nickname?

Nee spijtig genoeg niet. De 911 is tijdje terug de deur uitgegaan. Kwam enkele weken wel een 356 met als nummerplaat BC 356 tegen. Wou dat die ook wel op m’n naam stond 😉 .

Leuk topic… Volgen jaar ook eens aan de klei hangen… 🙂

@BC911
                                    heb jij een nummerplaat gelijk aan je nickname?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.