Update BIV 2013 vs 2014

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Update BIV 2013 vs 2014

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    In mn zoektocht naar een 993 cabrio (liefst) of een 997 cabrio was ik aan het checken naar de BIV & VB van deze wagens.
    Hier op het forum had ik al gelezen dat er een aanpassing was maar dat het verschil zo groot zou zijn op pakweg een 997 cabrio van 2007 deed me toch even schrikken…zie bijlage…
    XXX1.png

XXX2.png
    G
    Chiepe

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • [quote=”patrickvb” post=149860]Voor BIV en verkeersbelasting: zich wenden tot rekenwonder Philippe Muyters.
      Jaja, van de partij die te pas en te onpas stelt dat de belastingdruk te hoog is.[/quote]

Voor benzine-Porsches is de nieuwe BIV slecht.

Maar voor mijn nieuwe 530D touring heb ik maar 173€ BIV (jawel, honderddrieënzeventig euro) betaald.
      Vroeger zou dit 5000€ geweest zijn.

[quote=”Chiepe” post=149877][quote=”etieke” post=149871]ik wist niet dat Durbuy in het buitenland lag ?[/quote]
        …en weet je ook niet dat de BIV een stuk goedkoper is in Wallonië… 🙂
        G
        Chiepe[/quote]

euch nu wel dus 😳

[quote=”Chiepe” post=149882]Hallo,
          Dan bedraagd de BIV voor de 997 – uit het begin van dit draadje – in Vlaanderen 4302,66€ en…
          in de rest van Belgie…2478,50€… of hoe seniel onze wetgeving is…arm arm Europa …
          G
          Chiepe[/quote]

Misschien samen een clubhuisje (lees brievenbus) oprichten in het mooie zuiden van ons land, en dan alle wagens daar inschrijven? Eigenlijk hetzelfde principe toepassen van alle zeeschepen onder vreemde en dus goedkope vlag…

[quote=”patrickvb” post=149927]Was me niet duidelijk, ben dan ook al een dagje ouder… ;)[/quote]

No prob. Time for a :drink:

Sneu voor de eigenaar/verkoper… !
              Partytime voor kandidaat kopers… !

Al ervaar ik dat veel verkopers (althans toch voor een 997) hem nog absoluut in 2013 willen verkopen
              omdat ze zelf ook wel beseffen dat ze hem in 2014 -zeker in Vlaanderen-
              al helemaal niet meer zullen kwijtraken…
              Ik ben nu reeds 3 maand aan het prospecteren naar een 993 cabrio of een 997 cabrio
              en hoop deze zoektocht uiteraard nog in 2013, met succes, af te ronden…
              G
              Chiepe

Door de hoge BIV zullen er weer vele Porsches(ook andere merken)niet verkocht geraken;en kan men aldus koopjes doen.

He bah…net voor ik wilde slapen gaan weer een TAX topic en men bokaal roze pilletjes is leeg ,morgen weer extra werk voor men therapeut 😕

[quote=”JoeBar_S2″ post=149881]Daarom dat er zoveel mooie bakken als tracktoy gebruikt worden een trailer kopen en alle kosten erbij blijft het goedkoper als hem inschrijven om mee naar het circuit te kunnen rijden 🙁

wacht tot onze vrienden dat doorhebben, extra taksen (waarschijnlijk milieu of geluidshinder) op alle circuitgebruik…

waardoor een zwaar genegeerde sport in Belgie nog meer genegeerd gaat worden 🙁

maar “goe bezig”

blijkbaar had dit beter in het ranting topic gestaan maar hee is wel “on topic” :-)[/quote]

Gelieve zulke voorstellen niet meer neer te schrijven ‘Joekkebarreke’, is de schrik van iedere circuitgebruiker!!!!!

is toch erg in belgie in der tijd dat ik inbouwhaarden ging plaatsen in de walen kregen zij 30% terug betaald en in de vlaamse streken 0,0€ als subsidie. hoera we wonen in een sprookjes wereld maar aan welke kant woon jij?

Was me niet duidelijk, ben dan ook al een dagje ouder… 😉

@Patrickvb ook lezen wat er tussen haakjes staat bij mijn post :up:

Ford Mustang BOSS. Ben al een tijdje aan het speculeren of zoiets een goede (lees: simpel en goedkoop te onderhouden, beetje veilig en fun, dus niet perse efficient en performant) trackday auto zou kunnen zijn.

Maar 60k EUR is zeer duur tov de 40k USD op de thuismarkt ! Of mis ik iets ?

Misschien is een M3 interessanter in Europa. Of wie weet, een Porsche 😉

net uitgerekend voor een turbo van 07/2006, euro 4, 307co2, met inschrijving in
                              11/2013: 4.124,36 euro
                              01/2014: 5.511,11 euro
                              07/2014: 3.674,07 euro

verschil is toch wel :wtf: vooral dat er een positieve invloed is tss 2013 en de eerste aanpassing in 2014!!!!!

Hallo,
                                Dan bedraagd de BIV voor de 997 – uit het begin van dit draadje – in Vlaanderen 4302,66€ en…
                                in de rest van Belgie…2478,50€… of hoe seniel onze wetgeving is…arm arm Europa …
                                G
                                Chiepe

Ben onlangs eens prijs gaan vragen voor een Ford Mustang BOSS..

prijs viel goed mee. 60k

terloops eens gevraagd wat de BIV en Taks daarop is (>6000cc)
                                  hij wist het niet precies maar dacht BIV rond de 12k ongeveer en dan nog de verkeersbelasting erbij van een paar duizend euro.

We kwamen samen tot de vaststelling dat je daarvoor een Fiesta ST erbij kon nemen 🙁

ja tweedehandsprijzen van niet oldtimers zullen klappen krijgen,
                                  alsook mensen die erop rekenden dat hun wagen ouder werd en dus goedkoper in verkeersbelasting komen bedrogen uit. ik betaal al 2 jaar (sinds het Vlaams is) het dubbele van 3 jaar geleden,
                                  als er hierdoor nog eens xtra wagens aangeboden worden op de 2de hands markt weer klappen voor de prijs. Aan de andere kant, goede ‘oudjes’ gaan stijgen denk ik…

Daarom dat er zoveel mooie bakken als tracktoy gebruikt worden een trailer kopen en alle kosten erbij blijft het goedkoper als hem inschrijven om mee naar het circuit te kunnen rijden 🙁

wacht tot onze vrienden dat doorhebben, extra taksen (waarschijnlijk milieu of geluidshinder) op alle circuitgebruik…

waardoor een zwaar genegeerde sport in Belgie nog meer genegeerd gaat worden 🙁

maar “goe bezig”

blijkbaar had dit beter in het ranting topic gestaan maar hee is wel “on topic” 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.