Update BIV 2013 vs 2014

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Update BIV 2013 vs 2014

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    In mn zoektocht naar een 993 cabrio (liefst) of een 997 cabrio was ik aan het checken naar de BIV & VB van deze wagens.
    Hier op het forum had ik al gelezen dat er een aanpassing was maar dat het verschil zo groot zou zijn op pakweg een 997 cabrio van 2007 deed me toch even schrikken…zie bijlage…
    XXX1.png

XXX2.png
    G
    Chiepe

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
    • [quote=”etieke” post=149871]ik wist niet dat Durbuy in het buitenland lag ?[/quote]
      …en weet je ook niet dat de BIV een stuk goedkoper is in Wallonië… 🙂
      G
      Chiepe

Daar sla je de bal efkes mis. Dat geld komt integraal in de Vlaamsche begroting. En die deelstaat doet geen rechtstreekse input in het federale financiële huishouden.

Neen, niet alles is wat sommigen zo graag willen beweren. 😉

BIV is in Wallonië beduidend minder dan hier. Naar mijn aanvoelen zijn ze daar ook wat meer auto-minded dan hier.

BIV en verkeersbelasting is Vlaamse bevoegdheid en het beleid wordt bepaald door bovenvermelde minister en bijbehorende partij… ere wie ere toekomt 😉

Maar dat geld komt uiteindelijk toch in Wallonië terecht (pun intended) :happy:

jan

nee, wel in Wallonië waar de tarieven beduidend goedkoper zijn dan in Vlaanderen

ik wist niet dat Durbuy in het buitenland lag ?

Mn ouders wonen in Durbuy…
                Beter om daar in te schrijven dan…?
                G
                Chiepe

S2

Heb het in mijn zoektocht naar een Cabrio (dus voor de 996) eens uitgerekend voor een Maserati 3200GT (ik weet het geen cabrio 🙂 )

Was uit 1999 (dus een mooie leeftijd dacht ik) en was ongeveer 7000 Euro BIV!!!

Plannen waren sneller opgeborgen dan gemaakt 🙂

Zal het even opnieuw doen voor een Maserati 3200GT uit 03/1999 :

Berekening
                  De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 7.228,09 EUR
                  De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.007,82 EUR

Niet verwonderlijk dat je die wagens in België aan de straatstenen niet kwijt raakt 🙂

BIV en verkeersbelasting is Vlaamse bevoegdheid en het beleid wordt bepaald door bovenvermelde minister en bijbehorende partij… ere wie ere toekomt 😉

Owla…..was da????
                      Ik wil het ni uitrekenen voor een geblazen model…
                      Dat gaat in 2014 wat geven voor de prijzen

Voor BIV en verkeersbelasting: zich wenden tot rekenwonder Philippe Muyters.
                        Jaja, van de partij die te pas en te onpas stelt dat de belastingdruk te hoog is.

Je moet iets doen om te blijven komen uit leggen dat “De sfeer koed is” :puke:

melken die koe…

ola! Bijna 5k… dat was vroeger het maximum en dat betaalde je voor een nieuwe.

BIV op tweedehandswagens… blijft gewoon schandalig!

Dan beter een 2005 zekers…?
                                Maakt een BIV verschil van +-3000€!
                                XXX3.png
                                G
                                Chiepe

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.