Update forumgedeelte

Home Forum Porscheforum mededelingen Update forumgedeelte

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Momenteel zijn we in de achtergrond bezig om aanpassingen aan te brengen in de structuur en de werking van de website. (Maar je zal ook op het forum al enkele aanpassingen opmerken)

Om onze leden meer privacy te geven zullen de nieuwe forumposts enkel nog kunnen gelezen worden door geregistreerde Forumleden en niet meer door alle bezoekers van de website.

Het oude originele forum blijft bestaan en blijft openbaar leesbaar voor iedereen, maar krijgt op termijn wel een slotje. Wil je nog steeds reageren op een post, of verder gaan op een thread van posts in het nieuwe (privé) forum dan kan je de desbetreffende post uit het oude forum quoten in het nieuwe forum. Of je start gewoon een nieuwe thread op.

Door de aanpassingen die we uitvoeren zullen er ook ‘Groepen’ aangemaakt worden waar je lid kan van worden, dit kan je simpelweg aanvragen. Stel dat je bvb een Porsche 993 rijder bent, dan gaan we er van uit dat je je lid zal willen maken van de 993 groep. Verder raden we je aan om lid te worden van de Mededelingen groep zodat je op de hoogte blijft van het reilen en zeilen van het forum.

In deze groepen kan je dan berichten posten die niet meteen op het forum thuis horen, chatten en gelijkgestemden ontmoeten. Je kan je uiteraard ook van meerdere groepen lid maken, of zelfs van alle groepen als je een doorwinterde Porsche liefhebber bent.

Vragen of opmerkingen kan je steeds kwijt aan webmaster@porscheforum.be

Ik vind deze complete verandering  eerlijk gezegd niet geslaagd.   Je kan blijkbaar niet alles meer lezen wat gepost wordt ( of ander vinds ik het niet ) . Het oude forum kan men blijkbaar nog de topics lezen , maar waar vind je dit terug.

Veranderen mag maar dit vind ik wel  te  drastisch en niet leuk om te puzzelen

Blijkbaar moet je als  geregistreerd lid  ook nog een lid zijn van elke groep om de posts te kunnen lezen.

Dit  vind ik erover ,hoor !

Op deze manier  krijg je geen leden / bezoekers terug hier op het forum .

groetjes P

Domi heeft gereageerd 1 minuut geleden
            ik kan hier alles lezen van andere groepen zonder lid te zijn van een ander groep hoor, ben enkel lid van de boxster groep .

De groepen zijn aangemaakt om los te staan van het forumgedeelte, om bvb boxster rijders samen in één groep te krijgen. De groepen zijn bedoeld om tegen mekaar te praten, zonder dat gewone site bezoekers kunnen meelezen. De groepen zijn GEEN vervanging van het forum het zijn dus eigenlijk privé chatruimtes, er is daar momenteel nog niets te lezen omdat er nog maar weinig mensen iets posten, of zich lid maken van een groep. Dit is bovendien niet verplicht. Je mag je ook van elke groep lid maken als je dat wil, alles kan, alles mag, niks moet.

Binnenkort zal het oude forum (dat overigens nog net zo werkt als vroeger) onder een tab Vintage forum komen, je zal dan dat forum enkel nog kunnen lezen. Vanaf dat moment zal er een nieuw forum staan, dat zal opgebouwd worden aan de hand van de groepen die nu reeds aangemaakt worden. Elke groep zal dus zijn eigen forum krijgen waarin je al je vragen en bedenkingen kan posten zoals het huidige forum. Maar zoals ik al zei de groep staat los van het forum, wat in de groep gezegd wordt zal niet automatisch ook in het forum van die groep komen. Nu heb je dus een thread ‘Boxster’ in het (vintage)forum, dat zal ook zo zijn in het nieuwe forum.

Waarom doen ik dit, wel heel wat leden hebben me laten weten dat ze terughoudend zijn om te posten omdat alles op ons forum openbaar staat, iedereen kan meelezen. In de toekomst gaan we dus naar een forum dat enkel kan gelezen worden als je lid en ingelogd bent. Je duid éénmalig de groepen aan waar je wil meelezen of deelnemen en kan je later ook altijd afmelden uit een bepaalde groep of aanmelden bij nog een andere groep. Er komen voor de groepen en groepsleden ook nog andere functies bij waar ik momenteel nog niks over vertel omdat ik dit zelf nog aan het uitwerken en testen ben.

Achter de schermen werk ik hard verder aan het nieuwe forum, ik heb mezelf een jaar gegeven, om mijn visie uit te werken, maar k doe het allemaal alleen, dus dat gaat niet van vandaag op morgen.

Dus… om een lang verhaal kort te maken, boeien de groepen je niet, meld je dan niet aan bij een groep, verder veranderd er NIETS voor onze ingelogde leden, je kan nog altijd het forum blijven gebruiken zoals je dat altijd deed.

Nog vragen ? Shoot !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.