upgrade

• Maker
    Discussie
  • het motorblok van de 2.7 ligt bijna volledig open en zou nu pistons met steken die zorgen voor een compressieverhoging naar 9.5, 9.8.

Het probleem: ik vind deze precies niet 😥 , iemand die een adres weet of er zelf kan aangeraken en de prijs ? THX

nu voor de geïnteresseerden 😉

mijn blok ligt uit elkaar met de bedoeling deze lekvrij te maken. er komen de hydraulische kettingspanners, een nieuwe oliepomp, hopelijk nieuwe pistons op. Het vliegwiel wordt vervangen, mss door een lichter ( ben er nog niet uit en wil eerst nog wat info winnen over welk vliegwiel het best past bij het CIS goedje. en de koppelig en koppelingsplaat worden ook vervangen. Daarnaast zullen nog wss zaken vervangen worden maar dit hangt af van de toestand van de onderdelen.

Als er iemand nog iets weet wat er mss nog best vervangen of geüpgraded moet worden, let me know 8)

ah vergeten, er komt ook een nieuw luchtfilterhuis op

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • ja, maar een beetje meer kan nooit geen kwaad hé 😉

Was jouw 2.7 geen ex-gendarmerie wagen ?

Dacht dat deze al wat opgevoerd waren….

THX, heb het 2de boek al, maar voor de cis bestaat er eigenlijk zoveel niet en wil deze injectie behouden. Dus ga ik de SSI met RSR muffler plaatsen (de opening in de bumper links wordt toegedaan en tussen de bumperblokken komen er 2 uitsparingen voor de 2 uitlaatpijpjes), Normaal ging ik er een 2.9 van maken maar vind dit momenteel te duur, dus ga ik mijn cilinders houden en de pistons vervangen. de nokkenassen ga ik laten aanpassen aan de 964 gegevens. vliegwiel blijft aangezien ik juist gelezen heb dat je dit bij straatversies beter niet doet 🙁 wink:

juist die pistons vind ik niet en zoek nog een adres voor die nokkenassen

In deze boeken vindt je alle info die je hiervoor nodig hebt.
            Ik heb deze en daar staat ook zeer goed gedocumenteerd hoe je welke motor het best kan upgraden.

Een must have! Zeker voor wat je van plan bent!

klikkerdeklik

klikkerdeklik

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.