- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
-
Discussie
-
11 januari 2011 om 13:05
Hallo,
Even een update, wil al een tijdje mijn 944 S2 wat aanpassen om meer fun te hebben.
Maar ik wil hem ook zo origineel mogelijk houden…Ik had er vorig jaar al over gesproken met mijn garagist (924carreragt van hier op het forum, die de koprevisie had gedaan).
Hij had toen de motor iets anders afgesteld, maar het effect was zalig, net dat beetje agressiever …Begin vorige week kreeg in een telefoontje van Robbie (de garagist) dat hij een originele 944S2 versnellingsbak had gevonden, met M220 optie.
Of ik interesse had, OF IK INTERESSE HAD? hell yeah!!! (excuseer het grove taalgebruik 🙂 )Wat over en weer gebel, gemail, afspraken… enfin lang verhaal kort. de deal is doorgegaan.
Ikke maar zagen dat ik hem snel gemonteerd wou hebben. en blijven zagen en bellen 🙂 (sorry daarvoor 🙂 )Deze week is Robbie, bij mij thuis (tot een stuk in de nacht zelfs) mijn boite er aan het afhalen geweest en de andere er op gezet…
vrijdag moesten er nog wat kleine zaken afgewerkt worden. dus in de namiddag is hij weer bij mij op de oprit onder mijn P gekropen. 🙂
zodoende dat ik vrijdagnacht er weer mee kon bollen. en man, man, man, wat een verschil!!!!!! (ik zou hier nog veel uitroeptekens moeten bijzetten)het is een volledig andere auto! de power is er nog, maar de fun die ik vroeger al had is exponentieel toegenomen.
Na/In overleg met Robbie staan er nog een aantal zaken op de planning om aan te pakken, gelukkig weet hij beter waar zoeken (en vinden) dan ik 🙂
andere versnellingsbak olie staat eerst op de lijst (gaat Swepco in komen, konden/mochten we op de oprit niet vervangen)
de volgende stap is gele Koni’s rondom. (heb er deze week gevonden, maar weet niet of ze er nog zijn en of ze op stock zijn)
Dan kijken hoe ze rijdt en misschien dan nog de stabilisatorstangen van de M030 (hangt af van rijgedrag na de Koni’s)En als alles loopt zoals ik wens heb ik een 944 S2, met originele M220, een nagebouwde M030 en mooi origineel uitziend 🙂
Ik heb het gevoel dat mijn nieuwjaarswensen al aan het uitkomen zijn 🙂 dank je Robbie, voor het begrip van wat ik wil, en ook voor je ogen op te houden 🙂In ieder geval als de volgende stap genomen wordt post ik die wel weer op het Forum.
Mocht er iemand opmerkingen hebben ivm de upgrades (zowel de gedane als de geplande) laat maar horen.
groetjes,
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.