Upgrades Daxmanian’s 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Upgrades Daxmanian’s 993

• Maker
    Discussie

• Dax Janssens
    Deelnemer

Eén van mn goede voornemens voor 2014 was wat meer posten op het forum dus hier gaan we.

Vandaag bij onze noorderburen geweest om een lederen dashboard (upper & lower) en lederen middenconsole te gaan halen die ik op het nl forum had gespot. Werkelijk in prima staat en ook nog eens aan een prima prijs :up:
      Kwamen uit een mooie 964 die helaas een accident had gehad. Echt zonde want was zeker geen afgeragde maar een mooi verzorgde.

sized_DSC_0019.JPG

sized_DSC_0023.JPG

Verder paar weken terug via marktplaats een mooie Becker Indianapolis gescoord ook weeral aan een prima prijs, toch zeker als je vergelijkt hoeveel ze soms op eBay gaan.

sized_DSC_0024.JPG

Dan als laatste vorige maand nog een 993 turbo voorbumper gekocht. Deze moet nog wel gespoten worden en ik ben nu aan het oplijsten wat ik nog allemaal extra nodig heb van vijsjes en rubbers.

IMG_0499.JPG

Ik kan me dus de volgende maanden als ik tijd heb wat gaan amuseren met alles proper in en om te bouwen.
      Ik hou jullie wel op de hoogte van de vorderingen. De stukken van het dashboard en de originele voorbumper die uitgebouwd worden gaan normaal gezien ook allemaal verkocht worden.
      Moesten er dus leden zijn die iets kunnen gebruiken laat maar weten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 61)
      • Knappe upgrade Dax. Die nieuwe bumper vind ik veel beter!

A ja, da kan ook wel 🙂

Veel plezier in Italië.
          En de rode remklauwen zeker doen, heb ik ook gedaan en vind het absoluut veel beter.

Nee, was niet aan de brug maar aan de renlaan…bank of zo.
            Ik was daar bezig aan het schilderen van het nieuwe appartement voor mijn schoonmama…dat wil lukken hé. Ik vertrek morgen naar Garda meer met de 968..volgen van de Mille Miglia.
            Bij thuiskomst ga ik de 993 terug inschrijven, maar eerst de remklauwen rood maken.

Bedankt Jan.

In de brugstraat zal je hem wel eens meer zien staan, ons moeder is daar naar één van die nieuwe appartementen verhuisd aan de vaart.

Hoi Dax,

Was zelf nog aan ‘t twijfelen of ik die bij Rudi ging halen…
                zag je trouwens verleden week nog in de brugstraat staan.
                Ziet er weer prachtig uit…proficiat, en stikjaloers natuurlijk.

Hou hem misschien beter nog bij dan kan je hem altijd terug origineel zetten, ik hou meer van de standaard bumper voor mijn cabrio maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Voorlopig heb ik er geen nodig maar als ik nog een goeie vind zou ik hem er nog durven bijnemen als reserve.

He DAX ik ben blij dat je tevreden bent mooie 993 trouwens

Bedankt voor de complimentjes 🙂

@Rocco
                      : ben nog aan’t twijfelen of ik de originele hou of wegdoe, had je interesse?

wat een wagen…..zeer mooi
                        knap hoe je deze wagen naar een nog hoger niveau tilt!!!

PDS

Zéér mooie update :applaus:

Sorry verkeerd gelezen mijn fout, dacht dat je de standaard bumper wegdeed

Hoe bedoel je Rocco?
                              Ik dacht toch dat dit een originele was, kszal seffes is kijken of er een Porsche nr in staat.

De oude is dat niet de standaard originele met de 2 zijpaneeltjes ?

idd een mooie upgrade !!

Voor degenen die zich afvroegen wie Rud993 z’n voorbumper had weggekaapt…….ikke dus 🙂

Ik had er al wel 1 klaarliggen voor montage maar die moest nog altijd gespoten worden en het was geen originele. Deze was wel een originele en ineens in de correcte kleur.
                                    Zag het ‘s morgens op Kapaza, na het werk direct gebeld en afgehaald, Rud993 is trouwens vlakbij voor mij.

Ondertussen begonnen met montage en voorbereiding.

sized_IMG_0977.jpg

sized_IMG_0978.jpg

sized_IMG_0979.jpg

sized_IMG_0980.jpg

Oude voorbumber gedemonteerd.

sized_IMG_0984.jpg

sized_IMG_0985.jpg

Nieuwe erop en klaar!

sized_IMG_0986.jpg

Veel beter vind ik persoonlijk.
                                    Moesten er liefhebbers zijn voor de imitatie turbo voorbumper, ik wil hem wel aan een prijsje laten aan een mede forummer 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 61)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.