Upgrades Daxmanian’s 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Upgrades Daxmanian’s 993

• Maker
    Discussie

• Dax Janssens
    Deelnemer

Eén van mn goede voornemens voor 2014 was wat meer posten op het forum dus hier gaan we.

Vandaag bij onze noorderburen geweest om een lederen dashboard (upper & lower) en lederen middenconsole te gaan halen die ik op het nl forum had gespot. Werkelijk in prima staat en ook nog eens aan een prima prijs :up:
      Kwamen uit een mooie 964 die helaas een accident had gehad. Echt zonde want was zeker geen afgeragde maar een mooi verzorgde.

sized_DSC_0019.JPG

sized_DSC_0023.JPG

Verder paar weken terug via marktplaats een mooie Becker Indianapolis gescoord ook weeral aan een prima prijs, toch zeker als je vergelijkt hoeveel ze soms op eBay gaan.

sized_DSC_0024.JPG

Dan als laatste vorige maand nog een 993 turbo voorbumper gekocht. Deze moet nog wel gespoten worden en ik ben nu aan het oplijsten wat ik nog allemaal extra nodig heb van vijsjes en rubbers.

IMG_0499.JPG

Ik kan me dus de volgende maanden als ik tijd heb wat gaan amuseren met alles proper in en om te bouwen.
      Ik hou jullie wel op de hoogte van de vorderingen. De stukken van het dashboard en de originele voorbumper die uitgebouwd worden gaan normaal gezien ook allemaal verkocht worden.
      Moesten er dus leden zijn die iets kunnen gebruiken laat maar weten.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 61)
      • Is halfzes ok…..rij ik met de 993 achteruit binnen :happy: :happy: :happy: :happydance:

Das goei spul hé :up:
          Ni te vroeg binnespringen want kheb nachtdienst een hele week :sleep:

Hoi Dax,

Ik heb dat middeltje van je op de rooster gebruikt en lijkt nu precies nieuw.
            Ik zal dat eerstdaags wel terugbrengen….
            Nu sta ik wel al twee biertjes achter…. :drink: …..die moeten we dan toch eens echt gaan achteroverslaan hé

2014-07-0421.00.16.jpg

nice job, wat je zelf doet doe je…..goedkoper en beter en met liefde, passie…. :first:

De raamrubbers van mijn 993 waren denk ik door de ouderdom gekrompen en vandaar ik deze wou vervangen. Alles besteld bij Rosepassion en ineens ook maar die fluwelen dingeskes (kweet de naam niet) besteld die tussen raam en deur zitten.
                De foto vooraf.

sized_IMG_0604.jpg

Het vervangen zelf viel goed mee. De houder voor de rubber voorzichtig uit de deur klikken, daarna de rubber uit de houder schuiven en de nieuwe erin.
                Die fluwelen spullekes was iets meer prutswerk gezien de beperkte ruimte. Was wel nodig want die oude waren helemaal in stukken, zie onderste foto.
                Best wel tevreden met eindresultaat :first:

sized_IMG_0605.jpg

sized_IMG_0607.jpg

sized_IMG_0609.jpg

sized_IMG_0611.jpg

[quote=”Daxmanian” post=170915]@993 Dju, spijtig dat ik je gemist heb. Ik was wel degelijk thuis hoor maar heb deze week nachtdienst dus ik lag waarschijnlijk nog in dromenland :sleep:[/quote]

Haha…dan is de 993 toch te stil denk ik….

Die RSR uitlaten van Carnewall steken is zeker een goede optie.
                    Ik was aan het twijfelen dewelke die van mij waren dus had ik even gekeken welke nummer erop stond. 993 111 046 11 stond op de rechter pot dus dat wil zeggen een standaard uitlaat. Nu degenen die mijn 993 al gehoord hebben zullen wel kunnen beamen dat die allesbehalve standaard klinkt, conclusie dat ik naar alle waarschijnlijkheid de RSR’s van Gert Carnewall heb steken.
                    Dus Jan, zeker steken want ze klinken super! :up:

@993 Dju, spijtig dat ik je gemist heb. Ik was wel degelijk thuis hoor maar heb deze week nachtdienst dus ik lag waarschijnlijk nog in dromenland :sleep:

werkt niet met een rubber maar met een klemband (nr 15) bij een 993

uitlaat993.jpg

Misschien verkeerde (te lange) uitlaatrubbers gebruikt? :think:

Ben effe langs geweest na de TC (alles ok) maar je was er niet
                            Jouw uitlaten zitten veel hoger in de bumper zag ik.
                            Misschien ga ik toch die Carnewall’s steken….kan die ze misschien aanpassen.

Daar moet ik eens naar kijken….ik vind wel dat die nogal laag onder de bumper uitkomen

Eindelijk!!!!
                                En nu maar genieten van die heerlijke flat six.

Seg, op die laatste foto lijkt je rechtse eindstuk van je uitlaat een beetje scheef te staan? Of is dat nu optisch bedrog?

:driver: :driver: :driver:

:up: :driver:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 61)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.