Upgrades Daxmanian’s 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Upgrades Daxmanian’s 993

• Maker
    Discussie

• Dax Janssens
    Deelnemer

Eén van mn goede voornemens voor 2014 was wat meer posten op het forum dus hier gaan we.

Vandaag bij onze noorderburen geweest om een lederen dashboard (upper & lower) en lederen middenconsole te gaan halen die ik op het nl forum had gespot. Werkelijk in prima staat en ook nog eens aan een prima prijs :up:
      Kwamen uit een mooie 964 die helaas een accident had gehad. Echt zonde want was zeker geen afgeragde maar een mooi verzorgde.

sized_DSC_0019.JPG

sized_DSC_0023.JPG

Verder paar weken terug via marktplaats een mooie Becker Indianapolis gescoord ook weeral aan een prima prijs, toch zeker als je vergelijkt hoeveel ze soms op eBay gaan.

sized_DSC_0024.JPG

Dan als laatste vorige maand nog een 993 turbo voorbumper gekocht. Deze moet nog wel gespoten worden en ik ben nu aan het oplijsten wat ik nog allemaal extra nodig heb van vijsjes en rubbers.

IMG_0499.JPG

Ik kan me dus de volgende maanden als ik tijd heb wat gaan amuseren met alles proper in en om te bouwen.
      Ik hou jullie wel op de hoogte van de vorderingen. De stukken van het dashboard en de originele voorbumper die uitgebouwd worden gaan normaal gezien ook allemaal verkocht worden.
      Moesten er dus leden zijn die iets kunnen gebruiken laat maar weten.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 61)
      • Tadaaaaaaaaa…… :relaxman: :relaxman: :relaxman:

2014-06-1012.50.51.jpg

Eindelijkkkkk…. 🙄 🙄
        Natuurlijk direct voorste nrplaat laten maken 8.75 Euro….dat viel dan weer wel mee, opgevezen en direct een ritje :driver: natuurlijk, of alles nog wel werkte, haha :happydance:
        Morgen naar de TC en hopelijk geen opmerkingen en dan :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:

2014-06-1012.51.27.jpg

Schandalig eigenlijk hé, betaal maar eens een maand te laat…… :what:

Zeg dat wel….als ik dat had geweten, had ik ‘m niet uitgeschreven.
            Al een boze brief naar Whatelet geschreven maar…..wat dacht je…..geen reactie :bounce: :what: :what:
            Ga ‘m volgend jaar i.i.g. zelf inschrijven, dangaat het misschien sneller.
            Heb natuurlijk nog de 968….is ook geen straf, maar ge hebt da staan, al ….tig keer in en uit de cabrio….nieuw radioke :music: erin….navigatie in orde gezet….alléé…. :think: hete kolen hé….ge kent da wel

Amaai heb je die nu nog niet?
              Pijnlijk met dat zonnetje en ni in de 993 cabrio te kunnen rijden. Ze zal nu wel snel gaan komen zekers…..

Moet ik wel eerst m’n plaat aankrijgen….zit ik nu al een maand op te wachten :bounce: :bounce: :bounce:

Strak plan, doen we :coolness: :up: :happydance:

Da’s mooi Dax….moeten we eens een sprintje trekken hé :first:

Steve Wong chip is aangekomen en geplaatst.
                      Wagen heeft nu duidelijk wat meer pit onder de 4000t/m. Niet super spectaculair maar wel duidelijk voelbaar.
                      Ik vond altijd dat de 993 onder de 4000t/m een beetje mak was. Das nu voorbij, meer koppel onder dat toerental. Reageert nu ook veel pittiger op de gaspedaal.

sized_IMG_0597.jpg

sized_IMG_0598.jpg

sized_IMG_0599.jpg

ziet er mooi uit :applaus:

Jan, ik neem een lampje mee. C u 2morrow :up:

Fijn Dax,

Als je weet welk lampje dat is….in toerenteller wordt maar de helft verlicht…

@ deepee….hoop het maar één keer te moeten demonteren :salut:

[quote=”Daxmanian” post=165967]De tellers zitten eigenlijk maar geklemd met een rubberen ring. Als je ze er terug gaat induwen best de rubber ring beetje bevochtigen met wat water met afwasmiddel in dan glijdt het wat beter 😀 [/quote]

je kan hiervoor beter zuurvrije vaseline gebruiken, want onder invloed van de aciditeit in gewoon afwasmiddel gaat het rubber vrij snel hard worden en z’n elasticiteit verliezen. dus scheuren als je het de volgende maal oprekt.

:up: mooi!

De tellers zitten eigenlijk maar geklemd met een rubberen ring. Met een beetje prutsen en wringen gaan ze er “meestal” wel makkelijk uit.
                                  Best beginnen met de uiterste linkse of rechtse, die gaan er het makkelijkste uit en dan kan je de andere helpen met er langs achter tegen te duwen.

Als je ze er terug gaat induwen best de rubber ring beetje bevochtigen met wat water met afwasmiddel in dan glijdt het wat beter 😀

Heb je nog lampjes liggen want anders kan ik er wel 1tje missen hoor, ik had er onlangs een stuk of 10 gekocht om wat reserve te hebben. Jij rijdt morgen toch ook mee geloof ik hé? Moest je er ééntje nodig hebben neem ik het morgen mee.

Hoi Dax,

Heel mooie update weer….maakt ‘m weer wat waardevaster
                                    Die tellers…kan je die er makkelijk uithalen…ik zou bij mij één van de verlichtingslampjes moeten vervangen….brandt maar half

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 61)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.