Upgrades Daxmanian’s 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Upgrades Daxmanian’s 993

• Maker
    Discussie

• Dax Janssens
    Deelnemer

Eén van mn goede voornemens voor 2014 was wat meer posten op het forum dus hier gaan we.

Vandaag bij onze noorderburen geweest om een lederen dashboard (upper & lower) en lederen middenconsole te gaan halen die ik op het nl forum had gespot. Werkelijk in prima staat en ook nog eens aan een prima prijs :up:
      Kwamen uit een mooie 964 die helaas een accident had gehad. Echt zonde want was zeker geen afgeragde maar een mooi verzorgde.

sized_DSC_0019.JPG

sized_DSC_0023.JPG

Verder paar weken terug via marktplaats een mooie Becker Indianapolis gescoord ook weeral aan een prima prijs, toch zeker als je vergelijkt hoeveel ze soms op eBay gaan.

sized_DSC_0024.JPG

Dan als laatste vorige maand nog een 993 turbo voorbumper gekocht. Deze moet nog wel gespoten worden en ik ben nu aan het oplijsten wat ik nog allemaal extra nodig heb van vijsjes en rubbers.

IMG_0499.JPG

Ik kan me dus de volgende maanden als ik tijd heb wat gaan amuseren met alles proper in en om te bouwen.
      Ik hou jullie wel op de hoogte van de vorderingen. De stukken van het dashboard en de originele voorbumper die uitgebouwd worden gaan normaal gezien ook allemaal verkocht worden.
      Moesten er dus leden zijn die iets kunnen gebruiken laat maar weten.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 61)
      • Hele mooie up-date :applaus: :applaus:

:applaus: :applaus: heel mooi werk . :respect2:

laatste pic is sweet as candy :respekt:
            Het enigste wat storend is is die brandblusser, ik zou die achter de voorzetel monteren, (dus aan de voeten van de achterpassagier). Zo is hij uit het zicht en binnen handbereik. Maar das mijn gedacht.

Great looking Porsche by the way.

Zoals beloofd wat foto’s van het nieuwe dashboard.
              Eerst de afbraakwerken….

sized_IMG_0561.jpg

sized_IMG_0562.jpg

sized_IMG_0564.jpg

Dan het nieuwe interieur….

sized_ALG_8417.jpg

sized_ALG_8424.jpg

sized_ALG_8425.jpg

sized_ALG_8428.jpg

Mooi hé

Split rooster in 2 kleuren is gewoon een goede keuze.. moet een beetje breken..
                Lekker op weg, let wel aanpassingen en mooier maken werkt aanstekelelijk en verslavend :mrgreen: :happy:

Goh, de plastidip zal er nu 3/4 jaar opzitten zoiets denk ik en voorlopig nog niets van schade gemerkt bij kuisen.
                  Kmoet nu wel zeggen dat de 993 niet veel kans krijgt om vuil te worden 😛
                  De velgen worden gewoon met de spons en water met autoshampoo gereinigd. Ik doe dit vrij regelmatig zodat het remstof bijna geen kans krijgt om op te bouwen.
                  Tot hiertoe dus nog geen problemen.

De plastidip is wel maar een tijdelijke oplossing voor de kleur van de velgen want ik zou ze “ergens” dit jaar willen laten spuiten op dezelfde manier dat ze nu “geplastipt” zijn.

Very nice! :popcorn:

Wat ik me bij plastidip altijd afvraag is of je de velgen dan nog op een normale manier kunt reinigen… !?

Goed bezig, wat knapt die ventilator ervan op zeg. Toekomstmuziek, mag bij de mijne ook wel een keertje gebeuren … is toch waar je eigen oog opvalt he… :think:

Nice :applaus: :first:

Proper gedaan :up:

Dat gesplitst rooster vind ik geweldig “retro” :applaus:

S2

Heel knap!

@Mush : Voorlopig nog geen plannen om de achterbumper te veranderen 😉

Vermits jullie toch graag foto’s zien hier nog enkele van de veranderingen die ik vorig najaar nog gedaan had.

Eerst velgen volledig “geplastidipt” in Gunmetalic grey maar vond ik toch niet zo alles. Ik vond de kleur wel mooi maar er was toch “iets”

sized_IMG_0431.JPG

Vervolgens het randje eraf gehaald en dat vond ik al veel beter. Waarschijnlijk ga ik ze ook zo laten spuiten want de plastidip was eigenlijk maar om te proberen en om te zien of de kleur goed zou zijn op de 993.

sized_IMG_0432.JPG

Dan het rooster van de vleugel verandert in een 2S exemplaar en eveneens in 2 kleuren.

sized_IMG_0433.JPG

sized_IMG_0435.JPG

Als laatste nog het motorcompartiment terug een beetje “opgefrist” met de luchtfan te reinigen en in het zilver te spuiten en de behuizing in satijnzwart.

sized_IMG_0439.JPG

sized_IMG_0455.JPG

XXX

Aaaah, een projectje om te volgen.
                                Hou ons op de hoogte hé :relaxman:

veel foto’s posten van de werkzaamheden aub ? :coolness:

Nice!

Dit topic ga ik volgen. :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 61)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.