US-imports…van afblijven of toch interessant ?

Home Forum Porsche Talk US-imports…van afblijven of toch interessant ?

  • Maker
    Discussie

  • OscarTango
    Deelnemer

      Beste forumleden,

      Ik ben sinds kort op zoek naar een “investering” in de vorm van een Porsche 911… liefst van eigen bouwjaar ( 1976 ) en in goede staat. Via autoscout hou ik een beetje in de gaten wat er te koop staat, en wat de prijzen doen….nu valt me op dat zeg maar 8 op de 10 auto’s uit Amerika komen. Ik vraag me af hoe dat in de “porsche-gemeenschap” ervaren wordt.

      Vinden jullie een originele Europese wagen waardevoller dan een ge-importeerde Amerikaanse, of maakt dat niets uit ? Mijn “gevoel” zegt : “da’s geen originele…afblijven”. Maar ik kan natuurlijk mis zijn…

      Ik lees graag jullie standpunten over dit onderwerp…
      Groeten,
      OT

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Wij importeren regelmatig wagens voor klanten van ons.
        Tot nu toe waren dit steeds originele wagens.

        Nu hebben we een 356B coupe op het oog, maar met een 1600S motor in.

        Zou dit een probleem kunnen vormen om de wagen hier te kunnen inschrijven?

          Ik heb een vraag, wij importeren regelmatig wagens voor klanten uit de VS.
          We gaan ook steeds ter plekke zien, en als de wagen is zoals we willen nemen we hem mee.

          Tot nu toe waren het steeds originele wagens. Nu hebben we een 356B coupe op het oog.
          Nadeel is dat het een andere motor heeft (van een 1600s).

          Kan dit een probleem vormen om de wagen hier in te schrijven?

            In augustus werden de machines aangepast aan de nieuwe productie.

            Voor de rest: helemaal gelijk betreffende een hobbywagen. Als investering gaat de markt met andere regels te werk.

            Mvg,

            Bert

              En wat doen ze in augustus dan ? :mrgreen:

              Eerlijk gezegd ,het zal me worst wezen van waar die komt !
              Ieder zijn voorkeur ,budget,smaak en kleur , de ene wil een targa de ander een coupe.
              Uiteindelijk is van groot belang dat je een goede wagen koopt (prijs/kwaliteit verhouding) waar je plezier kunt aan beleven .
              En ik kan me niet inbeelden dat in heel Amerika nu echt geen goede *porsche te vinden is . :think:
              Uiteraard zitten er een paar verschillen in motorisatie wat maakt dat de Euro’s iets meer gewild zijn maar dan zal je waarschijnlijk ook bij aankoop iets meer je euro’s moeten bovenhalen.
              Of die paar pk’s je prioriteit zijn moet je er misschien aan denken om een turbo te kopen.
              Ik kan je vertellen dat ik zelf zeer veel plezier heb beleefd aan een kevertje met maar 40 pkt’jes en dat had niks te maken met het feit dat het nu een Euro of een Amerikaan was.
              Ieder zijn meug ! :respekt:
              Persoonlijk zie ik het dan ook niet als investering maar als een hobby die me nauw aan het hart ligt ,me laat wegdromen en beleven ,en soms urenlange fijne conversaties met gelijkgezinde meebrengt en dat op zich is onbetaalbaar !

                1976 model jaar (loopt bij Porsche van September 1975 tot July 1976), 1977 model jaar (sept ’76 tot july ’77)

                Wel, de USA had slechts de 2.7 litre 165 pk kjetronic, die ofwel in de 911 ofwel 911S vorm kon gekregen worden, net zoals de 911TurboCarrera, een 930 3 litre met 245 pk in de USA uitvoering (Rest of the World of RoW: 260pk). De Cali 2.7 litre had 160 pk.

                De RoW markten hadden
                1976 911 Carrera 2.7 RS (nog nooit van gehoord? => zie bv http://www.europeancollectables.com/inventory_detail.aspx?@page_inv_id=C985 )
                1976 en 1977 911 Carrera 3.o: 3 litre, k-jetronic, 200pk, 1060 kg: zie mijn link onderaan)
                1976, 1977 930 3 litre met 260 pk: 3 litre, turbo, 260 pk, enz enz)

                Koop ALTIJD op conditie, onderhoudshistory, provenance, en originaliteit vanuit investeringsperspectief.

                MvG,

                Bert

                  Importeren vanuit usa is prima.
                  Je moet dan wel weten wat je koopt.
                  Ieder doet t op z’n eigen manier.
                  Ik wil alvorens te kopen, zien, voelen, horen, controleren, keuren en nog driemaal overwegen.
                  Dat is iets eenvoudiger als hij in de buurt staat.
                  Alle respect voor een andere beslissing.

                    Kijken, voelen, snuiven…importeren ze vanuit Columbia ook P’tjes ?
                    Die rode in de links zou ik 2X over nadenken… :think:

                    Tom

                      Waarom zou US import minder origineel zijn? Even origineel als een europese wagen in mijn ogen. Waar men inderdaad vaak naar verwijst zijn zogenaamde CAL wagens die eigenlijk vanuit andere staten komen maar met het oog op verkoop naar california verhuizen. Ik denk dat je gewoon geen kat in een zak moet kopen en dat je goede ( en minder goede) ervaringen tegenkomt op de twee continenten. Ik heb met mijn us import ( door vorige eigenaar) alleszins geen enkele slechte ervaring: proper verzorgde wagen en na 5 jaar nog geen onverwachte kosten…alleszins wat ik ooit gelezen heb: ” the only mistake when buying a porsche is not buying it” 🙂

                      XXX

                        Waarom importeren als ze hier al staan:
                        http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=252834537&asrc=st
                        http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=248408128&asrc=st
                        http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=251596064&asrc=st

                        Zoeken, kijken, voelen, snuiven en goed uitzien is de boodschap. Succes met de zoektocht :up:

                          Sommige oude Amerikaantjes hadden lage compressiemotoren.

                          Voorbeeld:

                          911 Sc 180 pk VS compressieverhouding 9,3:1
                          911 Sc 204 pk EU compressieverhouding 9.8:1

                          Carrera 3.2 207 pk VS compressieverhouding 9.5:1
                          Carrera 3.2 231 pk EU compressieverhouding 10.3:1

                          Meer specifiek voor bouwjaar 1976 – 911 2.7 liter zijn er qua compressieverhouding dan weer geen verschillen.

                          Compressieverhoudingen achteraf wijzigen is niet zo simpel.

                          Zeggen dat men een verschil van 231 – 207 = 24 pk niet voelt, is niet ernstig.

                          :engeltje: 😈 :engeltje:

                            Ik denk dat als je de wagen puur als een investering bekijkt je best af bent met een europees 911je
                            ik zeg nu niet dat de USA 911jes slecht zijn hé, zeker niet.

                              +1 niets aan toe tevoegen
                              :drink:

                                De onze komt ook uit de US of A, eerste lak, bodem als nieuw. Heeft 100000 miles gelopen en kwam met de nodige documenten. Ik heb de wagen wel niet zelf geïmporteerd. Deze is gekocht bij elfer in Nederland. Die gaan zelf in Amerika op zoek naar goede wagens en importeren ze in Nederland voor je. Dan moet je zelf enkel van Nl naar België en dat valt op zich goed mee.
                                Ivm de motor, ik weet niet of je die extra 25PK gaat merken, ik kan het niet vergelijken want ik heb nog niet met een euro versie gereden. Heb er ook wel al de kat vanonder gehaald en de mega bumper blokken gewisseld voor europese versies. Bedoeling is om deze zomer ook de teller te laten omzetten.
                                Ieders verhaal zal anders zijn maar wij zijn tevreden 😀

                                  heb alles eronder uit laten halen
                                  en ssi met fdw brombacher demper laten plaatsen
                                  nu prachtig geluid
                                  :drink:

                                    Doet de andere motor-setup iets af aan de ‘waarde’ van de wagen hier ? Dus de catalysator, verminderd vermogen etc…

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.