USA import Porsche Belgie

Home Forum Stel jezelf even voor ! USA import Porsche Belgie

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Door een kennis van me ben ik op jullie forum terecht gekomen en het is een rijkdom aan informatie hier. Ik kijk er naar uit om hier vele uurtjes op door te brengen.

Zoals zovelen onder ons ben ik op zoek naar een leuke 911 of 964 Porsche. Ik ben volop aan het zoeken in de States omdat ik het gevoel heb daar toch iets meer voor mijn centen te krijgen. De dollar is aan het stijgen en ik plan een trip naar de States om een paar auto’s te gaan bekijken.

Ik wou eens even horen of iemand van jullie dit reeds gedaan heeft en ervaring heeft met de doaneformaliteiten. Ik weet dat er een importtax is van 10% + die 21% BTW (zowel op nieuw als klassiekers) + nog wat kleine euro’s voor de juiste documenten.

* Ik heb gehoord dat er in NL maar 6% BTW bij invoer wordt aangerekend. Klopt dit en moet je die de rest dan niet betalen bij import in Belgie (alhoewel Europa vrij verkeer van goederen toelaat)?. Dat wil zeggen dat je voor invoer via Nederland factor x 1.25 moet rekenen op de aanschafprijs (met transport bij) en via België x 1.35

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en heeft iemand een goed adres om de shipping te verzorgen.

Alvast bedankt voor de info…

Cheerio

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • Dan is voor mij de keus rap gemaakt.

@ Stoffels: Bij import via Nederland is dat het inderdaad het geval. In België wordt je natuurlijk weer genaaid en mag je 21% rekenen 🙁

Ik dacht nog altijd dat op auto’s ouder dan 30 jaar maar 6 procent btw moet betaald worden en geen 21. Klopt dat?

Strikt bekeken mag er zelfs geen sprake zijn van import daar deze hokken origineel uit Duitsland kwamen 💡

[quote=”Thomaske007″ post=190323]Hallo Mike,

Succes met de invoer..heb je deze ongezien gekocht of ben je zelf gaan kijken? Kun je een goede shipping company aanbevelen?

gr,

Thomas[/quote]

Ja ongezien wel bij een handelaar die meeste van zijn wagens naar europa verscheept. ben zelf enkele handelaars tegen gekomen die nog niet de moeite hebben gedaan om nieuwe foto’s te maken en die van de amerikaanse verkoper gebruiken. Wel heb ik de vorige eigenaar via “pelican” opgespoort die de wagen vanaf 2006 bezat en heel zijn topics doorlezen wat hij aan de wagen heeft gedaan……..

Voor shipping maak ik gebruik van Global Transport Amsterdam B.V…. tot nu toe valt dat heel goed mee.

[quote=”Robin” post=190321]Dat is eigenlijk dikke bullshit hé. De dienst mobiliteit stelt dat bij aankoop van een voertuig van buiten de europese unie de invoerformaliteiten ofwel in het land van invoer ofwel in België zelf vervult dienen te worden. Achteraf met een rekening komen zwaaien zijn vijgen na pasen… 🙄

http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-en-openbare-werken/voertuigen/een-voertuig-invoeren-uit-het-buitenland
                http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voertuigen/een_voertuig_kopen_of_verkopen/in_het_buitenland/%5B/quote%5D

idd dat dacht ik ook…. Maar blijkbaar loopt er ook al tegen enkele grote verkopers in belgie…”mecanic” import bvb. een claim van de fiscus. en dat gaat over cijfers met 6 nullen……….

Hallo Mike,

Succes met de invoer..heb je deze ongezien gekocht of ben je zelf gaan kijken? Kun je een goede shipping company aanbevelen?

gr,

Thomas

Dat is eigenlijk dikke bullshit hé. De dienst mobiliteit stelt dat bij aankoop van een voertuig van buiten de europese unie de invoerformaliteiten ofwel in het land van invoer ofwel in België zelf vervult dienen te worden. Achteraf met een rekening komen zwaaien zijn vijgen na pasen… 🙄

http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-en-openbare-werken/voertuigen/een-voertuig-invoeren-uit-het-buitenland
                    http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voertuigen/een_voertuig_kopen_of_verkopen/in_het_buitenland/

Hallo Robin,

Dat is inderdaad heel nuttige info. Ik heb inderdaad gisteren al eerste contact gehad met SCL en blij jouw opmerkingen hierover te lezen. Ik vind ook dat het eindtotaal nog “meevalt”. Jij hebt zo’n 4000$ uitgegeven op een totaal van 20000 dus je moet +/- 20% extra rekenen. Al bij al lijkt het me nog steeds de moeite dit eens te proberen aangezien de prijzen voor 911’s van de jaren ’80 hier stilaan de pan uitspringen.

Bedankt voor de uitleg in ieder geval!

Thomas

Hallo,
                        Veel succes met de jacht, ik zelf heb 1.5 weken geleden een targa gekocht in texas. Heb hier ook enkele maanden gezocht maar de keuze is veel ruimer in de states. En alles wat hier bijna te koop staat komt uit de states…d

Import via nederland is nog altijd maar 6% als de wagen ouder is al 30jaar. MAAR fiscus heeft al enkele die ik ken op het matje geroepen en een rekening onder de neus geschoven voor de ontdoken belastingen :bounce:

grts Mike,

welkom en hoe ons op de hoogte, maak er gerust een volledig verhaal van, geuren en kleuren :up:

welkom, en de zoektocht zelf is ook altijd leuk

Wim

Welkom Thomas, en als je naar Amerika gaat voor een Porsche, let dan op bond bondo, bouwschuim en mooie strakke onderkanten die in de bitumen gespoten zijn.

Dus die er als nieuw uitzien, en daar moet je met een grote boog omheen lopen en laten staan. 💡

PDS

Welkom !

XXX

Welkom Thomas, succes met de zoektocht. Ben al benieuwd naar uw reisverhaal naar de States. :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.