USA import Porsche Belgie

Home Forum Stel jezelf even voor ! USA import Porsche Belgie

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Door een kennis van me ben ik op jullie forum terecht gekomen en het is een rijkdom aan informatie hier. Ik kijk er naar uit om hier vele uurtjes op door te brengen.

Zoals zovelen onder ons ben ik op zoek naar een leuke 911 of 964 Porsche. Ik ben volop aan het zoeken in de States omdat ik het gevoel heb daar toch iets meer voor mijn centen te krijgen. De dollar is aan het stijgen en ik plan een trip naar de States om een paar auto’s te gaan bekijken.

Ik wou eens even horen of iemand van jullie dit reeds gedaan heeft en ervaring heeft met de doaneformaliteiten. Ik weet dat er een importtax is van 10% + die 21% BTW (zowel op nieuw als klassiekers) + nog wat kleine euro’s voor de juiste documenten.

* Ik heb gehoord dat er in NL maar 6% BTW bij invoer wordt aangerekend. Klopt dit en moet je die de rest dan niet betalen bij import in Belgie (alhoewel Europa vrij verkeer van goederen toelaat)?. Dat wil zeggen dat je voor invoer via Nederland factor x 1.25 moet rekenen op de aanschafprijs (met transport bij) en via België x 1.35

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en heeft iemand een goed adres om de shipping te verzorgen.

Alvast bedankt voor de info…

Cheerio

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.