VAA

Home Forum Porsche Talk VAA

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Deze thread even gebruiken voor alle info mbt. de nieuwe VAA

      Voor zover ik weet momenteel gaat de nieuwe VAA berekend worden op het bedrag dat op de aankoop factuur stond toen hij nieuw was, ook al heb je de wagen pas jaren later voor veel minder gekocht + de CO2 uitstoot.
      Heeft er hier al iemand een berekeningsformule?

      Mijn idee: ik koop een oude 911 op de firma, een S vanzelfsprekend en eentje in slechte staat. Kostte nieuw indertijd pakweg 10.000 Euro? Dan word ik belast op 7000 Euro (factuurbedrag aan 70%) :mrgreen: + de Co2 uitstoot (weet iemand hoeveel dat is voor zo’n oudje?)
      Die 911 ga ik dan dumpen bij Wim en vrolijk laten in orde zetten (stuur de factuur maar naar de firma), eens dat hok in orde staat koop ik ‘m dan privé over voor pakweg 5000 Euro en zet ‘m te koop voor 50.000…
      Die nieuwe VAA is een Godsgeschenk!!!
      Onbelast inkomen a volonté…

    15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 125)
      • Ze zijn goed bezig allemaal maatregelen op heel korte termijn .Niets structureels op lange termijn waarmee ze ons land uit de crisis gaan halen .
        Laat de Rooien hun frustraties maar eens uitwerken ,volgens Crombez zijn we allen gangsters en fraudeurs .
        Bekijk het positief wij kunnen geven de walen en vreemdies moeten krijgen . 😳 Het is spijtig dat ik me zelf niet kan terugvinden in mijn laatste zin .Maar ik was toch positief . 😉

          100 % akkoord ! Het gaat mij gewoon om de oneerlijkheid. Als je op straat wordt overvallen zeg je toch ook niet: “dit schept mogelijkheden, we moeten vernieuwen.” Benieuwd of de 750’s en de A8’en ook zullen doorgerekend worden als VAA aan onze (NIET)verkozenen. Volgens de toelichting (FAQ) op het document van MINFIN terzake zijn de woon-werk kilometers privé. De helicopter van een finan. topman (wordt betaald via zijn management venootschap) zal dat ook doorgerekend worden als VAA ? Ach, ja ik vergeet dat we op het Porsche-forum zitten, maar in vergelijking met een ander forum waar ik al eens een kijkje op neem zijn we hier nog zeer gematigd. (daar op 1 maand tijd 230 paginas VAA ! 😆 )

          Attachments:
          • 02756240_jpg_h411.jpg

            Ik lees hier alleen maar negatieve klanken 🙁

            Ok, onze heilige koe wordt aangevallen, sommigen hebben geen zin meer om te ondernemen las ik, maar er is meer aan de hand.

            Wat merkt je tot nu toe van de financiële en economische crisis of hollen we maar mee met de media?

            Velen onder ons hebben een zaak of werken ergens, zijn we daar al niet tevreden mee?
            Klanten geven minder uit dan voorheen, ok, maar hoe gaan we daarmee om.
            Deze klant heeft er zeker geen boodschap aan dat we ook tegen hem beginnen te zagen over hoe slecht het overal wel gaat.

            Als ondernemer kan je het ook positief bekijken, als werknemer ben je meer afhankelijk van het bedrijf waar je werkt maar dat hoeft niet noodzakelijk negatief te zijn, goede krachten zal men altijd kunnen gebruiken, profiteurs en doemdenkers zullen het eerst problemen ondervinden.

            Een crisis is altijd een periode waarin de economische structuur verandert. Beslissingen genomen door de staat kunnen we moeilijk veranderen maar we kunnen er wel op inspelen ipv ons negatief op te stellen.

            Naast de noodzakelijk besparingen biedt elke crisis, ook de huidige, kansen aan ondernemers die zich openstellen voor verandering. Als je er op die manier tegenaan kijkt, hoef je het woord ‘crisis’ niet meer als bedreiging te zien.

            Gebruik de crisis om nieuwe uitdagingen aan te gaan met je bedrijf of eenmanszaak.
            Zo stel ik in mijn sector vast dat sommigen het internet aan zich voorbij hebben laten gaan. Omdat ze het zogezegd te ingewikkeld, te duur of te ondoorzichtig vonden.

            Ook zijn er bedrijven die nog werken met een systeem van tien of vijftien jaar geleden. Het werkte immers altijd wel goed? Tot voor kort kon men met die houding nog wegkomen maar de crisis verandert dat. Bedrijven of zelfstandigen met dergelijke instelling gaan als eerste het loodje leggen. Vernieuwing is geen luxe meer, maar noodzaak. En zo zijn er nog talrijke voorbeelden.

            Ik tracht er zelf positief onder te blijven en de crisis te gebruiken als een uitdaging om tot een goed einde te komen. Als we deze ingesteldheid gebruiken komen we al een heel eind verder. 🙂

            Mijn mening hé

              [quote=”Bruno RS” post=90359]Bij mij hebben ze gewoon de zin in ondernemen afgenomen door al hun maatregelen en dit is niet alleen die VAA maar ook alle andere zever professioneel
              Jammer maar het is nu zo :([/quote]

              Erg, en je bent niet alleen. 😥 Als je een wagen van de venootschap naar je privé overbrengt, doen voor 1 maart a.s. Vanaf dan komt de nieuwe BIV regeling in voege.

                Bij mij hebben ze gewoon de zin in ondernemen afgenomen door al hun maatregelen en dit is niet alleen die VAA maar ook alle andere zever professioneel
                Jammer maar het is nu zo 🙁

                  [quote=”RODONDO” post=90322]Op 7 februari a.s op VTM: Telefacts over VAA & bedrijfswagens ! :?[/quote]

                  het stukje dat ze lieten zien was de moeite
                  vanavond dus loeren naar telefacts

                    Het is zelfs zodanig absurd dat “woon – werk” kilometers als zijnde privé opgenomen worden ! ! 😯 Hoe ze dat erdoor gekregen hebben is toch compleet krankzinnig. Ik las kort geleden het relaas van een Panamera eigenaar. Zijn voertuig staat meer bij de concessiehouder dan dat hij er mee kon rijden. Stel dat alles bij elkaar je wagen door technisch defect 6 maanden onbruikbaar was. Simpel, betalen. Geen oren naar. Ongeval met juridisch dispuut: no problemo, betalen…. In mijn geval kost (als ik niets onderneem) het VAA van de 996 op 30 maanden meer dan ik de wagen betaald heb ! 🙄

                      en dan vragen ze zich af in de Wetstraat waarom bedrijven naar het buitenland gaan…..

                      (Belga) Loonkosten zijn niet het probleem, we moeten onze industrie herdenken!
                      Vlaams viceminister-president Ingrid Lieten is het niet eens met werkgeversorganisaties die zeggen dat ondernemen in ons land “onmogelijk” wordt door de hoge loonkosten. “De loonkosten zijn het probleem niet. We moeten onze industrie durven herdenken. Een grotere inzet op innovatie en duurzaamheid is nodig”, aldus de sp.a-politica.
                      (bron: skynet.be)

                        Echt een pestbelasting 😕

                        Mijn A5 zit op mijn zaak, resultaat maandelijks 450 euro ophoesten.
                        Oplossing hem privé inkopen maar dan heb ik niet genoeg geld meer om mij een porsche 997 aan te schaffen die ik sowieso privé dacht te kopen in de loop van dit jaar.

                        Verkoopt de firma de A5 dan krijg je dat geld niet uit je bvba tenzij via dividend waar je dan nog eens op belast wordt via personenbelasting en rsz.

                        En doe je de firma wagen gewoon weg dan maak je te weinig kosten en hebben ze je via de vennootschapsbelasting. Een straatje zonder eind.

                          Op 7 februari a.s op VTM: Telefacts over VAA & bedrijfswagens ! 😕

                            @Wim degene die hem vroeger aankochten via vennootschap dat scheelde toch een serieuze borrel .

                            Plumber we kunnen en mogen hem afhalen enkel onze papieren om hem in te schrijven leveren ons een probleem op.En dat omdat we een Dubaineze (wow)wagen hebben .

                            Wim

                              Omdat dit voor iemand die privé koopt niet lukt. 😉

                                Waarom kopen de Belgen dan hun wagen niet in Nederland?

                                Wim

                                  Is nog steeds zo, de dealers komen hier Hun Mercedes halen omdat de netto prijs dan goedkoper is dan in België, en ze zo meer winst maken op de verkoopsprijs.

                                    [quote=”luc993cabrio” post=90280]Maar eerst plezier reiske maken naar Dubai zeker om hem te bestellen. :first: :relaxman: :music:[/quote]

                                    Komt ge mee naar Dubai? Dan bestellen we er twee. Misschien krijgen we korting :mrgreen:

                                  15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 125)
                                  • Het onderwerp ‘VAA’ is gesloten voor nieuwe reacties.