VAA

Home Forum Porsche Talk VAA

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Deze thread even gebruiken voor alle info mbt. de nieuwe VAA

      Voor zover ik weet momenteel gaat de nieuwe VAA berekend worden op het bedrag dat op de aankoop factuur stond toen hij nieuw was, ook al heb je de wagen pas jaren later voor veel minder gekocht + de CO2 uitstoot.
      Heeft er hier al iemand een berekeningsformule?

      Mijn idee: ik koop een oude 911 op de firma, een S vanzelfsprekend en eentje in slechte staat. Kostte nieuw indertijd pakweg 10.000 Euro? Dan word ik belast op 7000 Euro (factuurbedrag aan 70%) :mrgreen: + de Co2 uitstoot (weet iemand hoeveel dat is voor zo’n oudje?)
      Die 911 ga ik dan dumpen bij Wim en vrolijk laten in orde zetten (stuur de factuur maar naar de firma), eens dat hok in orde staat koop ik ‘m dan privé over voor pakweg 5000 Euro en zet ‘m te koop voor 50.000…
      Die nieuwe VAA is een Godsgeschenk!!!
      Onbelast inkomen a volonté…

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 125)
      • [quote=”RODONDO” post=90017]Ik vernam via, via dat er een regeling bestaat als je een wagen inschrijft op de zaak en daarna binnen een (?) bepaalde tijd verkoopt en privé (zaakvoerder) inschrijft er geen tweede keer BIV verschuldigd is. Iemand ervaring(en) mee / over ? De termijn waarvan sprake is uiteraard zeer beperkt.[/quote]

        Ongeloofelijk maar waar: ik heb zojuist iemand van de D.I.V aan de lijn gekregen. 😉 Op het 5 seconden durende gesprek kreeg ik toch te horen dat er altijd BIV verschuldigd is, zelfs als je na 1 dag het voertuig overbrengt naar je privé. Spijtig zeker ? 😕

          Ik vernam via, via dat er een regeling bestaat als je een wagen inschrijft op de zaak en daarna binnen een (?) bepaalde tijd verkoopt en privé (zaakvoerder) inschrijft er geen tweede keer BIV verschuldigd is. Iemand ervaring(en) mee / over ? De termijn waarvan sprake is uiteraard zeer beperkt.

            En als ik hem ‘uit de zaak’ haal en privé inschrijf, kost het mij ook weer eerst een zak geld, en zou ik nadien eigenlijk weer een andere moeten kopen in inbrengen, of ‘ik maak geen kosten meer’, en betaal weer nog meer belastingen… en dat zien we ook niet zitten, niet enkel van ‘niet willen’, maar op den duur ook werkelijk van ‘niet meer kunnen’ als men ook nog een huishouden met 2 kindjes, huisafbetaling etc etc heeft… 😥 Dan zijn de mensen verwonderd dat er zoveel mensen neerslachtig, gejaagd en/of depressief rondlopen… :wtf:

              @audiotronics: “Voor VVA gaat het ofwel betalen worden ofwel verkopen en iets goedkoper en CO2 gunstiger aanschaffen”: dit is zeer discutabel in sommige gevallen, en spijtig genoeg weer eens vooral in mijn geval. Dit jaar de 10 jaar oude 996TT voor 35.000 euro aangekocht en ingebracht in de zaak, nu zou ik dus getaxeerd worden op 70% van een bedrag van ik vrees destijds nieuw 130.000 euro met alle opties die er op zitten… Is toch gewoon absurd, aan wat voor een bedrag moet ik mij niet verwachten, en dat voor een auto die ik voor 35.000 euro gekocht heb!! Dus de opmerking ‘iets goedkoper’ kopen… als het onder de 35.000 euro moet zitten, zal er bij de Duitse merken al niet zo denderend veel keuze zijn als dit opties inbegrepen is 👿

                [quote=”bladerunner” post=89954]
                Niet vergeten dat we met z’n allen op deze idioten gestemd hebben hé.[/quote]

                Nope 8)
                Ik *moest* stemmen, maar er zat geen enkele partij tussen die mijn stem verdiende 😉
                De paar puntjes die ik in mijn hoofd heb ga je hier geen enkele politieker horen uitspreken vrees ik :engeltje:

                  [quote=”vawilliam2003″ post=89955]Al die nieuwe belastingen zijn wel Vlaamse belastingen hoor :cry:[/quote]

                  Klopt, maar wel federaal bedacht.

                  Maar hopelijk zijn we er dan nog iets mee en gaat men de centen beter beheren op Vlaams niveau. Ik zit in de wegenbouw en wat ik zie van geldverkwisting op alle niveaus. :puke: :puke:

                  Anoniem

                    Al die nieuwe belastingen zijn wel Vlaamse belastingen hoor 😥

                      En iedereen blij dat we eindelijk na 540 dagen een stelletje imbecielen aan het hoofd hebben. :relaxman: :relaxman:
                      Niet vergeten dat we met z’n allen op deze idioten gestemd hebben hé.

                      Iedereen kon toch vooraf weten dat de PS (en zijn Vlaamse slaafjes) het geld komt halen waar het zit. Moet ik nog meer zeggen!

                        [quote=”cabrio wim” post=89948]Zullen jullie dan allemaal nun Lexus gaan rijden voor de VAA. :mrgreen:

                        Zou ik toch maar twee keer over nadenken… 😈 want dat kunt ge niet rijden noemen.
                        Die van mij staat na drie maanden al te koop…
                        Dus als iemand interesse heeft, stuur maar pm

                          [quote=”reys” post=89925]Op lichte vracht voorlopig nog geen veranderingen[/quote]

                          LV gaat nazomer dit jaar voor alle SUV’s (denk aan porsche cayenne, nissan navara, dodge), omgebouwde wagens (denk aan de mercedes AMG Breaks, audi RS6 en ford focus RS modellen) en iedereen zonder ondernemingsnummer afgeschaft worden. Eénmanszaken gaan gecontroleerd worden en moeten kunnen bewijzen dat ze een LV voor hun werk nodig hebben. Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En dan wordt het BIV betalen, volle pot VVA en jaarlijkse rijbelastingen. ofwel verkopen.

                          Voor VVA gaat het ofwel betalen worden ofwel verkopen en iets goedkoper en CO2 gunstiger aanschaffen. Wagens die afgeschreven zijn (zoals mijn P 😆 ) kunnen goedkoop uit de firma gehaald worden. Wagens jonger dan 5 jaar of nog niet afgeschreven zijn dubbel genaaid.

                          Oldtimers gaan van 25 naar 30 jaar maar hier moet nog bekeken worden voor een jaarlijkse volledige wettelijke controle zoals alle wagens. Als ze dan ook e uitstoot gaan meten gaat het snel gedaan zijn met oldtimers.

                          En deze zaken zijn, tot ook mijn grote spijt, door een vooraanstaand politicus gezegd die het van heel nabij aan het volgen is.

                          Wim

                            Zullen jullie dan allemaal nun Lexus gaan rijden voor de VAA. :mrgreen:

                            http://nl.lexus.be/images/Autofiscaliteit__Lexus_vs_concurrenten_RX-NL_tcm606-1103055.pdf

                            Sorry mannen, kon het even niet laten. 😳
                            Maar zit inderdaad wel een kosten prijs verschil in.

                              Moet hierbij even terugdenken aan een oud “Deheane-vehikel”, nl. de BTW dewelke destijds betaald moest worden op tweedehandswagens. Dankzij een moedige burger (dat zijn m.i alle P-rijders vandaag 8) ) serieus teruggefloten en afgeschaft. Ok, wat later kwam er dan de BIV…. Een 996 dewelke de nieuwe eigenaar 28000 € betaalde in 2011 moet dus afdokken op een waarde van 70000 € (of meer) ? Pure waanzin. Gegarandeerd van tijdelijke aard. :sarcastisch

                              Wim

                                Heb bij zulke filmpjes altijd een beetje wrange smaak in de mond.

                                Voorbeeldje. Hij heeft 120 man in dienst à bruto € 2500.00 per maand = 300000.00 dit x 12 op jaarbasis = €3.600000,00

                                Ik weet dat dit fictief tegen over de andere kosten en winst, maar om daar dan geen belasting som van €90K te betalen voor zijn auto’s. 😕

                                Maar ik weet het, belasting en België past gewoon niet bij elkaar. :mrgreen:

                                  Op de zaak of privaat .
                                  Naaien doen ze je toch .
                                  Jaren geleden door de belastingen “aangepakt” daar ik een paar wagen PRIVAAT had en volgens hun te min verdiende met de zelfstandige activiteit ( die geen wagen had)
                                  Ondanks aantonen van privaat vermogen dmv schenkingen , erfenis etc :engeltje: toch afgestraft .
                                  Betalen of we komen de Porsche in beslag nemen was hun oordeel .
                                  Verweer integraal verworpen 👿
                                  Om maar aan te tonen dat als je de wagens privaat zet , ze jullie nog droog in de …. …… !!!

                                  Anoniem

                                    Op lichte vracht voorlopig nog geen veranderingen. Maar als er nog veel van die Pipo’s zo hun verhaal gaan doen zou het wel eens rap wel kunnen veranderen!

                                    Het licht is hier nu wel op de zelfstandigen aan het schijnen (al zijn wij, werkgever en ter zelfdertijd werknemer van onze zaak, dubbel gestraft), maar allen die een bedrijfswagen rijden zijn getroffenen. Al kunnen velen dezelfde wagen als hun huidige bedrijfswagen niet aankopen en dan ook nog eens onderhouden voor de VAA toeslag die hen nu zal worden aangegeven.

                                    Straks extra lasten op onze eigendom, volgens KI… ok, ok verkeerd forum sorry 😳

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 125)
                                  • Het onderwerp ‘VAA’ is gesloten voor nieuwe reacties.