VAA

Home Forum Porsche Talk VAA

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Deze thread even gebruiken voor alle info mbt. de nieuwe VAA

Voor zover ik weet momenteel gaat de nieuwe VAA berekend worden op het bedrag dat op de aankoop factuur stond toen hij nieuw was, ook al heb je de wagen pas jaren later voor veel minder gekocht + de CO2 uitstoot.
      Heeft er hier al iemand een berekeningsformule?

Mijn idee: ik koop een oude 911 op de firma, een S vanzelfsprekend en eentje in slechte staat. Kostte nieuw indertijd pakweg 10.000 Euro? Dan word ik belast op 7000 Euro (factuurbedrag aan 70%) :mrgreen: + de Co2 uitstoot (weet iemand hoeveel dat is voor zo’n oudje?)
      Die 911 ga ik dan dumpen bij Wim en vrolijk laten in orde zetten (stuur de factuur maar naar de firma), eens dat hok in orde staat koop ik ‘m dan privé over voor pakweg 5000 Euro en zet ‘m te koop voor 50.000…
      Die nieuwe VAA is een Godsgeschenk!!!
      Onbelast inkomen a volonté…

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 125)
      • Goed filmke! :mrgreen:
        Maar er is alleen sprake van tax en verzekering, niet van VAA…

[quote=”Mushroom” post=89904]Hoe zit ‘t dan met de lichte vrachten? Is daar de VAA krak hetzelfde?
          [/quote]

Ik denk het niet afgaande op dit verhaal

KLIKKERDEKLIK

Zoals ik gisteren dus schreef: moeten belastingen betalen op nieuwwaarde terwijl je je nieuwwaarde nooit kan veroorloven (allez, toch in mijn geval ;))
            Dat ze zoiets invoeren vanaf maart, op auto’s die dan besteld en/of geleverd en/of 2ehands aangekocht worden tot daar aan toe, dan weet je waaraan je begint, maar nu is’t toch een beetje bij de haren getrokken.

En ja, ‘t kan goed zijn dat we tot nu toe te weinig betaalden, maar we wisten dan ook van niet beter. Had ik geweten dat mijn VAA rond de 15.000 Euro ging zijn, ik had ‘m niet gekocht, simple as that.

Hoe zit ‘t dan met de lichte vrachten? Is daar de VAA krak hetzelfde?
            Vandaag als eens op de site van Skoda gaan zien voor een Oktavia Combi… 😳
            Nen RS !!! :driver:

Klopt helemaal wat JP schrijft. Pure diefstal als je het mij vraagt… Ik zou het eens moeten proberen bij mijn klanten :wtf:

Anoniem

Mja, per jaar gaat er 6% af, tot een bodem van 70% van de nieuwwaarde.

bvb nieuwprijs 100000 in 2011 – 6% dus is 94000 eind 2012 in de formule te verrekenen. Ook al heb je de wagen voor 85000 aangekocht!
                Blijft per jaar 6% dalen tot je de 70% (70000) bereikt hebt, en dat blijft dan zo.

Heb je de wagen aangekocht aan minder dan 70% van de nieuwwaarde, dan moet je toch die 70% van de nieuwwaarde aannemen en betaal je bijgevolg belasting op een bedrag die je eigenlijk nooit hebt betaald!!!!
                snappy 😉

[quote=”reys” post=89881]
                  Waarde nieuw/tweedehands: AUB[/quote]

Dus als ik goed lees: waarde originele aankoopfactuur ook al heb je’m 7 jaar later voor veel minder gekocht?

Anoniem

Zolang het niet verboden is te factureren naar je vennootschap via eenmanszaak of wat dan ook. doe je niets verkeerd. Dit is geen illegale operatie of ontduiking… :engeltje:
                    Je factureerd en service van het één bedrijf naar het andere.
                    Management venootschap helpt in deze niet want dan is de auto terug een voordeel. 👿
                    éénmanszaak is een heel andere kwestie. Ik ken er zelfs die hunne AMG (6.3liter) op die manier uit factureren zelfs in bijberoep maar ik zou het nu niet helemaal gaan tarten.. :drink:

Klopt helemaal! Maar gaan ze dat straks niet meer zomaar aanvaarden vrees ik.
                    Wagen uit de bvba schrijven en in een éénmanszaak deponeren met kosten door te rekenen aan bvba (was ook één van mijn opties) is nu plots een duidelijk geval van omzeiling!

Er zullen ons nog genoeg manieren aangereikt worden om hier aan te ontkomen.
                    Want die zakkenvullers gaan niet in hun eigen portemonnee (en van hun vriendjes) snijden hoor. :wtf:

Klopt ook! Maar weet dat de regering Di Rupipo een amendement goedgekeurd heeft zichzelf de mogelijkheid te kunnen geven alles te herroepen en aan te passen zodat ze kunnen inspelen op onze acties!
                    Hebben ze toch al een tweetal keren gedaan ondertussen!

Dus nog geen paniek voetbal spelen. Binnen enkele weken zal er meer duidelijkheid zijn.
                    En dan is het aan uw boekhouder. Als die u dan geen oplossing kan bieden vrees ik dat het tijd is om een andere te zoeken. :relaxman:
                    En ondertussen :driver:

Op de bank blijven zitten en zien hoe je team aan het verliezen is dus!!!

Waarde nieuw/tweedehands: AUB

Dan zou ik winst doen! 8)
                      Nee, daar is sprake van geweest, maar dat is intussen afgeschoten (AFAIK) omdat ze vrezen dat iedereen zou beginnen autookes verkopen aan elkaar en verschillende BVBA’s aan “te lage prijzen”.
                      Zoals ik zei: AFAIK… Ik hoop dat ik verkeerd ben 😉

[quote=”Mushroom” post=89813]Dat kan ik allemaal nog begrijpen, mijn grote probleem dat ik nu heb met de hele situatie is dat ik belast ga worden op een auto van 100.000 Euro terwijl ik helemaal geen auto heb van 100.000 Euro.
                        Waarom heb ik geen auto van 100.000 Euro? Omdat ik me dat niet kan veroorloven…
                        *Daar* wringt het schoentje voor mij…[/quote]

Volgens mij is dit al bijgesteld?
                        Inderdaad als je uw auto ooit nieuw gekocht hebt. nieuw waarde – 6%/jaar
                        Maar je eigen historiek begint pas te lopen vanaf uw ingenomen factuur bedrag.
                        En hiervan 6%/jaar nog eens afgetrokken.

Zolang het niet verboden is te factureren naar je vennootschap via éénmans zaak of wat dan ook. doe je niets verkeerd. Dit is geen illegale operatie of ontduiking… :engeltje:
                          Je factureerd en service van het één bedrijf naar het andere.
                          Management venootschap helpt in deze niet want dan is de auto terug een voordeel. 👿
                          éénmanszaak is een heel andere kwestie. Ik ken er zelfs die hunne AMG (6.3liter) op die manier uit factureren zelfs in bijberoep maar ik zou het nu niet helemaal gaan tarten.. :drink:
                          Er zullen ons nog genoeg manieren aangereikt worden om hier aan te ontkomen.
                          Want die zakkenvullers gaan niet in hun eigen portemonnee (en van hun vriendjes) snijden hoor. :wtf:

Dus nog geen paniek voetbal spelen. Binnen enkele weken zal er meer duidelijkheid zijn.
                          En dan is het aan uw boekhouder. Als die u dan geen oplossing kan bieden vrees ik dat het tijd is om een andere te zoeken. :relaxman:
                          En ondertussen :driver: 😉

Anoniem

[quote=”plumber” post=89811]diRupo & Co heeft nog iets anders uitgevonden: voor alles waar de fiscus het vermoeden heeft dat iets opgezet wordt om belastingen te omzeilen (bvb managementsvennootschap maar ik neem aan ook eenmanszaak) wordt de bewijslast omgekeerd.
                            Maw, het is niet aan de fiscus om te bewijzen dat je belastingen ontduikt maar aan jou om te bewijzen dat je het daarom niet gedaan hebt :wtf:
                            Je zal dus met een wreed goede uitleg voor de dag moeten komen :puke:[/quote]

Voila, ‘breek mijne bek nie open’ en ze gaan de lijn met alle plezier doortrekken! Vroeger was je al afhankelijk van de grillen van die gasten, nu staan ze ‘über’ sterk!!!!
                            te verwaarlozen (?) voorbeeldje: moet straks een nieuwe printer gaan kopen (na 7j oude stuk) moet ik de oude bijhouden tot event controle ter bewijs of anders verworpen uitgave!
                            Maar ja volgens velen zijn wij kleine zelfstandigen toch allen tricheurs!
                            Ze beseffen jammer genoeg alleen nog niet waar Brussel allemaal mee bezig is. Straks het eerste loonbriefje se zal verschieten zijn: firmawagen…

Weet het Bart, maar 1200 + personenbelasting er dan nog eens bovenop, kan ik al iets mee doen zullle! (real life cafeeke mee doen 😉 )

Lap ben weer vertrokken :censored: , toch een heel prettige dag gewenst :relaxman:

Anoniem

Ik denk dat daar het probleem voor velen onder ons zit Bart.
                              Ik ben al blij dat in mijn BMW 335d full option “NIET” in de zaak heb gestoken.
                              Die auto heeft nieuw ook bijna 80d euro gekost aan de vorige eigenaar.
                              Ik heb hem dan wel aan een zeer mooie prijs 2de hands gekocht in Luxemburg, toch zou het mij nu zuur opbreken.
                              Blij dat ik hem volledig privé rijd.

Voor de rest zal ik maar zwijgen zeker.

Dat kan ik allemaal nog begrijpen, mijn grote probleem dat ik nu heb met de hele situatie is dat ik belast ga worden op een auto van 100.000 Euro terwijl ik helemaal geen auto heb van 100.000 Euro.
                                Waarom heb ik geen auto van 100.000 Euro? Omdat ik me dat niet kan veroorloven…
                                *Daar* wringt het schoentje voor mij…

diRupo & Co heeft nog iets anders uitgevonden: voor alles waar de fiscus het vermoeden heeft dat iets opgezet wordt om belastingen te omzeilen (bvb managementsvennootschap maar ik neem aan ook eenmanszaak) wordt de bewijslast omgekeerd.
                                  Maw, het is niet aan de fiscus om te bewijzen dat je belastingen ontduikt maar aan jou om te bewijzen dat je het daarom niet gedaan hebt :wtf:
                                  Je zal dus met een wreed goede uitleg voor de dag moeten komen :puke:

1mans zaakje oprichten. De speeltjes daarin steken.
                                    En aan de vennootschap maandelijks factureren.
                                    😉
                                    En Derupo is genaaid dat heeft die toch graag.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 125)
                                  • Het onderwerp ‘VAA’ is gesloten voor nieuwe reacties.