VAA

Home Forum Porsche Talk VAA

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Deze thread even gebruiken voor alle info mbt. de nieuwe VAA

      Voor zover ik weet momenteel gaat de nieuwe VAA berekend worden op het bedrag dat op de aankoop factuur stond toen hij nieuw was, ook al heb je de wagen pas jaren later voor veel minder gekocht + de CO2 uitstoot.
      Heeft er hier al iemand een berekeningsformule?

      Mijn idee: ik koop een oude 911 op de firma, een S vanzelfsprekend en eentje in slechte staat. Kostte nieuw indertijd pakweg 10.000 Euro? Dan word ik belast op 7000 Euro (factuurbedrag aan 70%) :mrgreen: + de Co2 uitstoot (weet iemand hoeveel dat is voor zo’n oudje?)
      Die 911 ga ik dan dumpen bij Wim en vrolijk laten in orde zetten (stuur de factuur maar naar de firma), eens dat hok in orde staat koop ik ‘m dan privé over voor pakweg 5000 Euro en zet ‘m te koop voor 50.000…
      Die nieuwe VAA is een Godsgeschenk!!!
      Onbelast inkomen a volonté…

    5 reacties aan het bekijken - 121 tot 125 (van in totaal 125)
      • Het gaat hem voor de regering ook al lang niet meer over groen, maar over $$
        Dat “groen” is zomaar een extraatje om nog meer te kunnen vangen 😉

        @Reys: 1200 Euro op jaarbasis VAA is toch peanuts?

          In elk geval gaat mijn daily driver firmawagen er uit…
          t’Is ne Audi A5 met een catalogus waarde van 65.000€ en een CO2 uitstoot van 144g.

          Ik koop me in de plaats een Mini Cooper John Cooper Works.
          Kost de helft van de prijs en heeft 48 pk meer (211pk).
          De CO2 van de Mini is dan wel 165g (dus zomaar eventjes 21g meer dan de Audi) maar dat zal me een zorg wezen. De VAA zijn bijna de helft minder…
          Begrijpe wie kan…

          Daar kunnen de groene jongens dan een puntje aan zuigen :mrgreen:

          Anoniem

            Eerder topicje hieromtrent gesloten wegens wat onbegrip hier…

            Bart HIER meer info

            Let wel eender welke wagen ingesteld op min van 1200 EUR op jaarbasis!!!!!

            Ene breek mijn bek nie open :censored:

              Da’s juist de point…
              Als ze persé willen rijk worden door mensen te belasten op nieuwprijs terwijl diezelfde mensen geen nieuwprijs betaald hebben kan je dit ook in de andere richting laten werken.

              Nieuwprijs van een 911 in ’67?? 10.000 Euro om veel te zijn? Dus 70% op die nieuwprijs is belast op 7000 Euro :sarcastisch
              I’m smiling all the way to the bank :mrgreen:
              ‘k Denk dat mijn 912 nieuw 4500$ kostte oid…
              Anders laat ik die taxeren, zal vlug op 22.500 a 25.000 Euro zitten, en ik verkoop ‘m aan de zaak :first:
              Dank u Di Rupo…

                Vergeet dit idee want je betaalt altijd VAA voor min 70% nieuwprijs hoe oud de auto ook is
                Hoe ze aan die nieuwprijs gaan geraken is een groot raadsel maar ik verschiet nu in niets meer
                Het wordt zwaar zoeken naar achterpoortjes maar ze sluiten die rap

              5 reacties aan het bekijken - 121 tot 125 (van in totaal 125)
              • Het onderwerp ‘VAA’ is gesloten voor nieuwe reacties.