VAB of Touring??

Home Forum Zeverhoekje VAB of Touring??

• Maker
    Discussie

• S2

Zoals vermeld zou ik toch graag een backup hebben moest het foutlopen met de 914 op een tourrit of op de verplaatsing van/naar een event.

Vandaar eventjes deze poll.
      Wat zouden jullie kiezen en waarom?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • Van het werk ook VAB en al verschillende keren nodig gehad. Niets dan positief erover.

Toevallig vorige week in het nieuwsblad: “concurrentie voor touring en vab,tot 50% beterkoop bij “depannage” .
          http://www.depannage.be

Ben zelf lid van VAB voor porsche en moto,dus 2 voertuigen sinds ik enkele jaren geleden in Aken op de autosnelweg pech had (alternator) en niet verder kon.Ik stond op ongeveer 4 km van de belgische grens.Als je pech hebt in belgie komt VAB je ook uit de nood-zonder lid te zijn- helpen mits een toeslag.VAB wilde mij niet depaneren over de grens.Dan maar de Duitse VAB ( ADAC) gebeld.Alles en iedereen op de depanagewagen naar huisin de late avond op een zondag.Kosten 450,00 €.
            Volgende dag de 993 naar de garage laten overbrengen .
            Moraal van het verhaal:vanaf toen ben ik lid bij VAB.

S2

Heb me intussen aangesloten bij VAB.

De formule zonder vervangwagen welliswaar, want die heb ik niet onmiddellijk nodig en het bespaart een flink pak in de premie.

Voor de dagelijkse wagen had ik al Europ Assistance, dus daar zat ik al goed.

[quote=”Kate Mcklusky”:35vkpzl1] Ik heb hier een vergelijkingstabel liggen tussen de verschillende verzekeraars (touring, vtb-vab,…) en daaruit kan je alleen maar bij hetzelfde besluit komen![/quote]

misschien even inscannen?? 😉

Ik ben momenteel met VTB-VAB en heb ze dinsdagmorgen voor de eerste keer nodig gehad. Was een zeer correcte service (auto naar de garage gebracht, vervangwagen gekregen,…). Maar qua prijs-kwaliteitverhouding ben ik erachter gekomen dat er beter manieren bestaan. De meeste banken bieden ook verzekeringen aan en hebben wel een Assistance in pakket zitten.

Bij ING hebben ze dat ook en daar betaal je ongeveer evenveel voor (160 euro per jaar) dan een jaar VTB-VAB MAAR het dekt veel meer! Eerst en vooral krijg je 10 dagen een vervangwagen ipv 3. Ze leveren ook de service van het slepen,… EN daarenboven geldt deze verzekering niet alleen voor je wagen (waar je niet alleen bijstand aan krijgt in de benelux zoals bij VTB-VAB maar in heel geografisch Europa!!) maar ook aan personen (wereldwijd). En dat gaat allemaal nog veel verder! Zo is ook je bagage wanneer je op reis gaat verzekerd (je krijgt direct 150 euro per gezinslid om de meest dringende dingen mee te kopen + iemand van de familie mag nieuwe valiezen klaarmaken waar zij dan voor zorgen dat die bij jou geraken), repatrieringskosten als er in t buitenland iets met jou of je gezin gebeurt, als je jezelf buiten sluit (zowel uit de wagen als bij je thuis) sturen ze een slotenmaker langs, bij een ski-ongeval zijn er ook héél wat dingen inbegrepen… Héél veel dus! Je kan het zo gek niet bedenken of is inbegrepen. Je mag daar zelfs naartoe bellen om te vragen wat een goed hotel is in het land waar je op vakantie gaat.

Ik weet dus één ding zeker… Volgend jaar ga ik over op zo’n formule want de prijs is hetzelfde maar de dekking is een fenomenaal verschil!
                  Lees dus altijd heel goed de algemene voorwaarden! Ik heb hier een vergelijkingstabel liggen tussen de verschillende verzekeraars (touring, vtb-vab,…) en daaruit kan je alleen maar bij hetzelfde besluit komen!
                  Uiteindelijk kan je dit dan ook beter een heel jaar betalen en voor alles verzekerd zijn, dan je auto apart te nemen en als je op reis gaat nog eens een Europ Assistance want dan heb je meer betaald en die laatste dekt niet het hele jaar, enkel je vakantieperiode!

Groetjes
                  Kate

Vroeger zat ik bij TW, zeer tevreden van.
                    Via het werk zat ik met leasewagen bij VAB, ook tevreden van.

Ben vroeger ooit eens met mijn GTI MK1 in panne gevallen op de terugweg van het zuiden van Frankrijk, net over de grens in “Sterpenich”
                    TW is mij toen komen depaneren (nog met de beruchte R4).
                    Kooltjes van mijn alternator waren defect.
                    Die kerel van TW heeft toen zelfs een laspost bij een boer gaan lenen en het tijdelijk hersteld. Is daar echt wel even zoet mee geweest. De inzet en toewijding van die man hebben mij nu terug bij TW doen aansluiten.

Als ik op reis ga neem ik voor die specifieke periode nog een Europe Assistance met diefstalverzekering voor bagage (inhoud wagen).

Ik heb via mijn werk Mondial Assistance, 100 eur en goed voor 3 wagens en het hele gezin (reisbijstand) in Europa (en zelfs daarbuiten dacht ik).

Maar tot nu toe heb ik (gelukkig) nog nooit moeten bellen 🙂
                      Maar volgens de sociale dienst van Volvo zijn alle werknemers die er ooit gebruik van gemaakt hebben, zeer tevreden.

Anoniem

Wij zijn bij Europ Assistance en daar hebben wij goede ervaring mee.

Ooit eens een deftig probleem gehad met de 930 op een zondag. Probleem kon ter plaatse niet verholpen worden dus Porsche eerst getakeld naar een garage waar hij tot de volgende ochtend kon blijven staan en daarna nog eens getakeld naar de garage waar hij hersteld moest worden. Mijn vriendin en ik zijn per taxi naar huis gebracht. Kosten van dat grapje : nul koma nul.

Per kontrakt zijn 2 wagens gedekt. Kost ons jaarlijks iets van een 100 euro. Uiteraard geldig doorheen Europa (niet alleen in België). Kunde niet voor sukkelen…

Ik heb voor de Benelux VAB en daar ik regelmatig buiten de Benelux zit Euroassistance.
                          Van beide super tevreden

Die laatste stelling is goed voor mensen die weinig tot nooit onderweg zijn en op goed geluk rekenen. Noemhet maar Russische roulet.
                          Doordat ik bij een hulpverlening ben heeft het me al handenvol geld uitgespaard.
                          Wat zou een depanage kosten vanuit bvb Duitsland naar je garage op een zon-of feestdag ?
                          Ik heb in die 20 jaar dat ik aangesloten ben een 5tal keer moeten dienst doen op deze uit-de-nood-helpers en wat medat zou gekost hebben als ik niet verzekerd was zou ik met een paar wagens een paar honderd jaar verzekerd zijn.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.