- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
8 juni 2012 om 20:31
Bij mij garage hadden ze dit nog nooit eerder meegemaakt, heb ik weer.
Oh ja ik ben hier in België: ik bedoel dus de NAFT-tankEven de tijd terug tot afgelopen zondagmorgen;
Ik start de 928 met een 3/4 volle tank en rij de straat uit.
Nog geen 500m verder slaat hij tijdens het rijden af en krijg hem niet meer gestart.
Div. dingen geprobeerd, niets hielp, langs de weg in een parkeerhaven geduwd en hij sliep een nachtje buiten.
Maandag de garagehouder erbij, injectiecomputer verwisseld, ontstekingcomputer verwisseld, div. relais gecontroleerd echter niets bleek defect.
Conclusie was toen: vliegwielsensor moet defect zijn.
Immers als deze niet ziet dat het vliegwiel draait gaat er geen signaal naar brandstofpomp/injectie dus gaat de motor niet lopen.Dus 928 afgesleept naar de garage en de moeilijk bereikbare vliegwielsensor vervangen.
Was inderdaad aan vervanging toe, was flink gecorrodeerd echter daarna nog steeds niets want we hoorden de brandstof(opvoer)pomp rare geluiden maken.
Wat bleek: de benzinetank was vacuüm gezogen (tank is van kunststof) en had de brandstofpomp stukgeduwd + brandstofopvoerpomp was ook defect ivm zuigen van valse lucht.
…of zoiets…
Oh ja en de vlotter van de tank zat ook klem tussen de vouwen van de verfrommelde tank.Tja dus: tank vervangen en de 2 pompen en nu loopt hij weer als een zonnetje.
Niet echt een “kleine reparatie”.Maar de oorzaak?!
Dacht direct aan een dichtgeslibte ontluchting maar deze was geheel open!
Dacht zeker een muis aan te treffen nadat we de perslucht op de ontluchtingsslang zouden zetten maar niet dus.
Blijf dus achter met grote vraagtekens van hoe is dit mogelijk?? ❓ :wtf: 🙄Ben ook nergens overheen gereden zodat de tank ingedeukt is dus snap het gewoon niet, enige wat ik kan bedenken is dat de verstopping van de ontluchting er “vanzelf” uitgekropen is.
Iemand een idee of ooit zoiets meegemaakt?!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.