vader en zoon verliefd op porsche 911 SC 1980

Home Forum Stel jezelf even voor ! vader en zoon verliefd op porsche 911 SC 1980

• Maker
    Discussie
  • Goede avond aan Allen,

eventjes voorstellen. Vader 69 en zoon 37 beiden verliefd op Porsche.
    Dus koe met de horens gevat en een Porsche gezocht en gevonden.
    Ondertussen is deze helemaal geschuurd en gelakt in de originele kleur petrol blue 376.
    We zijn begonnen met de opbouw van de onderdelen. Is een mooie klus.
    Maar geduld en rust is schijnbaar belangrijk 😀
    Zeker bij de poging om de voorruit terug te monteren. De trim komt telkens terug uit de rubber.
    Heeft er iemand ervaring met deze klus? Ook zie ik de achterruit als zeer grote uitdaging.
    Alvast bedankt voor detips ivm het terugplaatsen van voor- en achterruit..

Attachments:
    • IMG_1300.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Nice job. :up:

XXX

Ziet er mooi uit :respekt:
        Foto’s blijven posten hé, daar zijn we een beetje gek op :popcorn:

Wim

:up:

Goede avond P liefhebbers,

Hierbij het fijne nieuws dat we erin geslaagd zijn,met jullie tips en steun, de achterruit en de voorruit van de Porsche te monteren.
            Belangrijk was de tip om te werken met originele rubbers, En een tweede tip om de targaruit mbv een trekband op zijn plaats te “duwen” en de dichting over de opstaande randen te trekken met een soort trekhaak.
            Hartelijk dank en nu doorduwen en de motor laten zingen.
            groetjes

Attachments:
            • IMG_1437.jpg
            • IMG_1438.jpg

[quote=”cabrio wim” post=210026]Welkom op het forum, en succes dan maar met de opbouw. 😉

Maar voor de ruiten te plaatsen en zeker de tanga achterruit is het zeer belangrijk de originele en voorgevormde rubbers van Porsche te hebben, heb je deze niet, dan vlug aanschaffen anders krijg je ze er niet in.

.[/quote]

@Wim

Waar het hart van vol is loopt de mond van over zeggen ze bij ons :lekker:

XXX

Welkom, mooi projectje dat jullie hebben.
                Niet zo maar een SC, maar een Targa, mega hé 😀

welkom vader & zoon
                  op dit forum wordt een super mooie Porsche
                  :drink:

Welkom op het forum mannen!

Zeer prachtige SC hebben jullie daar!
                    En de kleur is zeker eentje waarin hij mag gezien worden! :up:

[hide]Hartelijk welkom op het forum, voor tips and tricks moet je niet bij mij zijn.

Alhoewel : misschien een tip voor moeders en dochters, meldt je aan op het forum! 😉
                      [/hide]

welkom en veel plezier met jullie project.

Dank je wel Deepee. zal je tip zeker onthouden 😀
                          Ik ben de vader Richard en de zoon is Luc.
                          Groetjes

Dank je wel . Zal je raad zeer indachtig zijn als ik de moed verlies 😉
                            Ter info .ik ben de vader 😀 van Luc.

Dank je wel Wim. Ga je raad dadelijk opvolgen. Een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen. Ben er klaar voor.
                              Groetjes richard

welkom ❗ mocht je de ruit er niet in krijgen, Wim kan sneller ramen plaatsen dan de uitleg ervoor hier typen :respect2:
                                mocht mijn vader zo’n autokunde hebben zoals die van jullie, dan was ik beslist in de sector terechtgekomen :popcorn:
                                veel plezier gewenst met de opbouw, het sleutelen en het rijden.

Wim

Welkom op het forum, en succes dan maar met de opbouw. 😉

Maar voor de ruiten te plaatsen en zeker de tanga achterruit is het zeer belangrijk de originele en voorgevormde rubbers van Porsche te hebben, heb je deze niet, dan vlug aanschaffen anders krijg je ze er niet in.

De chrome trim moet je voor als je die in rubber drukt goed vormen op de ruit qua bolling en vorm, anders zal deze er altijd uitspringen als die niet mooi vlak of in vorm zit.
                                  Als dat correct is zal deze er heel makkelijk ingaan.

Achterruit is een verhaal apart, en moet eerst in de sponning van de beugel gestoken worden en dan naar de hoeken trekken, daarna het laatst naar achter, en zorg dat je met 3 man net voor die ruit om 2 druk te laten geven naar beneden en in de hoeken.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.