Van 993 naar 944 Turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Van 993 naar 944 Turbo

• Maker
    Discussie
  • Na vorig jaar er lang over nagedacht te hebben toch de beslissing genomen om de 993 te verkopen en iets anders te kopen.
    De 911’s vond ik allemaal overprijsd dus ging het iets anders worden.
    Het is dus de “Porsche van den Aldi” geworden :mrgreen: een 944 Turbo.

Begin vorige zomer er dan eindelijk 1 naar mn zin gevonden maar had probleempje met motor.
    Afgesproken met verkoper dat de motor in orde moest zijn en prijs afgesproken.
    Verkoper was man van zijn woord want de motor heeft koprevisie gehad en allemaal nieuwe pakkingen, nieuwe kabelboom, stuurinrichting gereviseerd en airco gereviseerd.

Heeft wel allemaal heel lang geduurd maar eindelijk vorige week hem kunnen gaan halen in Nederland.
    Ritje naar huis op transitplaten verliep heel goed en staat nu in mn garage te wachten op zn O-platen

En omdat foto’s veel meer zeggen dan woorden……..

Kleppedeksel.jpg

sized_IMG_2561.JPG

sized_IMG_2571.JPG

sized_IMG_2578.JPG

sized_IMG_2570.JPG

sized_IMG_2569.JPG

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
    • Ignition must be on : das omdat die elektrisch gereset wordt maar werkt zowel in eerste als tweede contact.

Ik dacht dat het zo moest, enkel,mogelijk als contact opstond, zeker omdat het al,rijdend niet lukt 🙂

Handleiding fout geïnterpreteerd denk ik 🙂

IMG_0459.PNG

Al rijdend dagteller verzetten is wel handig bij (TACB) bolleke pijl ritten….
          Maar inderdaad na 25/30 jaar, werkt dit nog bij weinige 944/968jes

Das beter dan. Bij mij ging het “helaas” ook al rijdende……..

Ik kan die alleen resetten als de motor stil ligt…. wel contact op zoals bij verwijderen targadak

:up: nice job!

Dit weekend alvast begonnen met knutselen aan de turbo.
                  Ik had de kapitale fout gemaakt om de dagteller te resetten al rijdende, grote fout want de broze tandwieltjes van 32 jaar oud kunnen dit geweld niet aan met als gevolg…….geen dagteller meer 🙁

Dan maar opgezocht welk tandwieltje ik nodig had, besteld en bij ontvangst eraan begonnen.
                  Op zich niet heel moeilijk als je maar beetje voorzichtig bent.

Hieronder wat foto’s van de demontage en van oud en nieuw tandwiel. Ondertussen werkt weer alles zoals het hoort.

sized_IMG_2584.JPG

sized_IMG_2585.JPG

sized_IMG_2586.JPG

sized_IMG_2587.JPG

sized_IMG_2588.JPG

sized_IMG_2593.JPG

sized_IMG_2594.JPG

Hey Jan (993),

Net mn lidaanvraag ingevuld :drink:

prachtige wagen, staat al heel lang op mijn verlanglijst, ik ben fan van de S en de 968

Hoi Dax,

Welkom back en ook in de TACB familie…ik maak alvast een account aan?

En dan hebt ge die van de Colruyt nog niet gezien. ALTIJD de goedkoopste !

XXX

Proficiat, 944 T is zeker een goed rijdend beestje :up:

Liever ne Porsche van den Aldi
                              Dan van de Carrefour mijn gedacht :mrgreen:

Wist ik wel hoor dat het geen Porsche van de Aldi was 😉 was gewoon een verwijzing naar een eerdere uitspraak in een ander topic over hoe er soms over deze Porsche wordt gedacht.

De nachtrit zit er voor mij nog niet in want heb enkel nog maar de transitplaten en dat is niet echt een goed idee om daar mee te gaan toeren :coolness:

Zeer mooie wagen. Trans axels zijn totaal niet te vergelijken met de elfers, is gewoon een andere wagen op alle vlak. En toch, de 944 is helemaal geen Aldi bak. 100% Porsche (en wel nog betaalbaar). Veel plezier ermee ! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.