Van 993 naar 944 Turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Van 993 naar 944 Turbo

• Maker
    Discussie
  • Na vorig jaar er lang over nagedacht te hebben toch de beslissing genomen om de 993 te verkopen en iets anders te kopen.
    De 911’s vond ik allemaal overprijsd dus ging het iets anders worden.
    Het is dus de “Porsche van den Aldi” geworden :mrgreen: een 944 Turbo.

Begin vorige zomer er dan eindelijk 1 naar mn zin gevonden maar had probleempje met motor.
    Afgesproken met verkoper dat de motor in orde moest zijn en prijs afgesproken.
    Verkoper was man van zijn woord want de motor heeft koprevisie gehad en allemaal nieuwe pakkingen, nieuwe kabelboom, stuurinrichting gereviseerd en airco gereviseerd.

Heeft wel allemaal heel lang geduurd maar eindelijk vorige week hem kunnen gaan halen in Nederland.
    Ritje naar huis op transitplaten verliep heel goed en staat nu in mn garage te wachten op zn O-platen

En omdat foto’s veel meer zeggen dan woorden……..

Kleppedeksel.jpg

sized_IMG_2561.JPG

sized_IMG_2571.JPG

sized_IMG_2578.JPG

sized_IMG_2570.JPG

sized_IMG_2569.JPG

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
    • http://www.tacb.be/?event=nacht-van-de-klaplichten

Neem ff contact op, het is kort dag maar misschien is er nog plaats

Knappen bak! 🙂

Ziet er ne hele mooie uit!

Off topic: die nachtrit interesseert mij precies ook wel 🙂

Tot de jaren van verstand gekomen… 🙂 Proficiat!

Deze zaterdag nachtrit
            Rij maar direct mee

Bedankt allen,

De cups zijn inderdaad replica want origineel bestaan die niet in deze ET waarden, nl ET23 en ET15
              Ik vond het ook een zeer proper exemplaar vandaar ik erop gevallen was.
              Interieur is in het nabije verleden een keer overtrokken geweest. De lak ziet er vanop een afstand zeker nog goed uit maar van dichtbij toch de nodige steenslag, krasjes, putjes van onvoorzichtige “deuropengooiers”, enz..

Er staan momenteel 171.000km’s op dus dat valt nog mee 😉
              De enigste rit die ik er voorlopig mee gereden heb vond ik hem toch heel fijn rijden alleen beetje stil tegenover mijn ex 993. Die had RSR uitlaten welke toch wel heel fijn klonken. In de toekomst eens uitkijken naar een sportievere uitlaat.

Dus aan de mannen van TACB, kortelings een nieuw lid in jullie rangen 😀

Lijken mij ook geen OEM cups
                Waarschijnlijk MM

Proficiat! Volgens mijn garagist is de 944 turbo de beste Porsche ooit.

Maar horen die velgen niet onder een 968 te zitten? Iedereen moet die blijkbaar hebben waardoor ze belachelijk duur zijn. Terwijl dezelfde velgen met andere, niet voor Porsche geschikte ET-waarden maar een schijntje kosten. :what:

Ziet er tiptop uit!

Mooi :respect2:
                      Ziet er een proper exemplaar uit :coolness:

Proficiat met je aankoop!

Ziet er goed uit, veel km gereden?

Proficiat met je nieuwe aanwinst. :up:
                          Ziet er een proper exemplaar uit.

Alleen die hond zou zeer snel bij mij van die zetel afvliegen. :what:

Begrijp je denkproces. Ik heb hetzelde pad bewandeld bij mijn keuze voor welke Porsche het zou worden. Vind je 944 turbo wel geen P vd Aldi. Het hele transaxle verhaal van Porsche verdient gewoon weg meer respect. Veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst!

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.