Van 996 4S 2003 naar Cayman S PDK 2009

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Van 996 4S 2003 naar Cayman S PDK 2009

• Maker
    Discussie
  • Na 3 1/2 jaar genoten te hebben van de 996 4S de overstap gemaakt naar de Cayman S 2009 PDK (987.2)

Auto gezocht en gevonden in Duitsland. Ik wilde geel of wit. . Dat maakte het aanbod klein en makkelijker zoeken.
    Proefrit gemaakt en gekocht. Invoer loopt en hoop komende week de auto op kenteken te hebben. Auto is vol met de opties die ik ook graag zou willen aankruisen.
    PDK
    PASM
    Sportauspuff
    PCCB
    SportChrono Plus
    Adaptieve sportzetels
    Volleder
    Bose Soundpakket
    Sportstuur met paddles
    ….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • De moderne 911 hebben natuurlijk een meer gesofisticeerde achterophanging en nu ook in optie achterwielsturing. Feit blijft echter dat de Cayman dat gewoon niet nodig heeft dankzij het inherente evenwicht van de layout met middenmotor.

0

De eerst bijna 1000 km zitten erop.
        Na 4x 911 (3.2, 2×964 en 9964S) is mijn ervaring dat de Cayman met middenmotor een fantastische balans kent wat een zeer geod weggedrag geeft. Momenteel kan de auto meer dan ik durf maar dat moet ik nog oefenen.
        Met name de combinatie met PDK geeft de auto een supersport karakter. In vergelijking zou ik de 996 4S als een grote zware auto bestempelen qua gevoel . Sterk en snel maar niet zo behendig als de Cayman doet aanvoelen. Vooral in de bochten en rotondes is deze wagen onverslaanbaar lijkt het.
        De volgende 1000km zie ik met plezier tegemoet.
        Eerst nu groot onderhoud laten doen om een “nulpunt”neer te zetten zodat ik weet dat de auto perfect nagezien is en volgens mijn maatstaven verder onderhouden wordt.

foto: Cayman Brothers NL :salut:

0
        Ive

:applaus: [quote=”Ivo 3.4″ post=267519]Ik heb de optionele sportuitlaat. Een must wat mij betreft. De standaard uitlaat geeft niet de extra beleving.[/quote]

0

#Jacques911
            Ik heb met de 981 Boxster ook een dag kunnen rijden.met sportauspuff en PDK. Ik kan u verzekeren dat de kans zeer groot is dat u niet meer naar de 911 terugverlangt. Vooral de rijeigenschappen geven mij bij de doorslag en ik weet dat ik hierin niet de enige ben.

0

Ik heb de optionele sportuitlaat. Een must wat mij betreft. De standaard uitlaat geeft niet de extra beleving.

0

Ivo hou mij toch eens op de hoogte .
                De 4S heb ik destijds ook verkocht en kijk ook terug uit op iets nieuwer.
                Ik heb wel moeite om de overstap te doen van een 911 naar een moderne boxster al denk ik dat deze mij veel te bieden heeft inzake comfort .
                En 991 vind ik momenteel nog te duur ,maar wel super mooi.

0
                Ive

TOP,

Leuke update is ook de uitlaat laten aanpassen bij Carnewall. Indien je de optionele sportuitlaat niet zou hebben natuurlijk.
                  Heb ik laten doen en was heel tevreden over het geluid.
                  Standaard had hij een leuke roffel bij de acceleratie, maar bij deceleratie leek het meer op een oude stofzuiger.
                  na de update véél sportiever geluid :driver:

0

Update na de eerste 250 km gereden te hebben.
                    De Cayman S rijdt zo strak door de bochten dat de grens momenteel verder ligt dan ik aandurf. De 996 4S is geen vergelijk mogelijk daarvoor is het platform van de beiden te verschillend.
                    Maar dat de Cayman de betere rijdersauto is staat voor mij vast.
                    In combinatie met de Sport Plus Chrono Pack en PDK is het feest compleet. Ik geniet van elke acceleratie en deceleratie. Wat een feest.
                    Ik waarschuw een ieder om niet zomaar met een Cayman S te gaan proefrijden want dat kan wel eens de ommekeer zijn.

Vooralsnog ben ik overtuigd van de juiste beslissing om met de 4S te wisselen. Geen moment spijt .

0

Proficiat! Schitterende wagen zo’n 987 MKII!

0

Zeer mooi. Nog donkere velgen eronder en het is perfect 🙂

Stond eergisteren op de C&C van Paul Geeris nog bij een witte Cayman R met zwarte velgen. Wat een prachtig ding !

0

[quote=”stijnG” post=267082]knap hoor!!!! Zeer mooie wagen.
                          Maar net iets minder dan een 996 4S imho[/quote]Volledig mee akkoord. Cayman is veel moderner maar de 996 4S blijft een van de mooiste Porsches die ooit gemaakt zijn. Maar even gehad maar ook al heel veel spijt dat ik die zo snel terug verkocht heb. Deze cayman oogt wel mooi, geel en gele remklauwen :up:

0

Proficiat! Mooie wagen! :up:

0

[quote=”Yellow Submarine” post=267086]Qua rijden zeker niet minder denk ik… Tenzij in Garmisch-Partenkirchen…[/quote]

Helemaal mee eens!!
                              Ik heb zelf het genoegen gehad een 987 te bezitten (wel geen S), en ik moet zeggen dat dit eigenlijk een van de fijnste wagens was die ik had.

Prachtig in dat geel trouwens!!!!

Enkel: de kont van de dikbil…..daar kan weinig tegen op

0
                              Ive

qua rijden ga je hier zeker veel plezier aan beleven. Ik had een Boxster S van 2007 en dat ding plakte letterlijk op de weg :salut:

0

Qua rijden, geen 996 Only Meeting meer hehe.

Succes ermee !

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.