van hobby beroep?

Home Forum Stel jezelf even voor ! van hobby beroep?

• Maker
    Discussie

• Jürgen
    Deelnemer

Hallo, ik ben van west-vlaanderen, 33 en al jaren Porsche liefhebber. Al van kleins af ben ik zot van auto’s en autosport. Zo’n 10 jaar geleden kreeg ik de Porsche microbe en sindsdien laat die me niet meer los. Zelf heb ik trouwens 2 911’s. Eentje staat momenteel stil en zou moeten gerestaureerd worden.

Ik ben zelfstandige in administratieve zaken en zoek eigenlijk nog een bijverdienste. Jammer genoeg kan ik niet aan auto’s werken. Omdat m’n passie zo groot is hoop ik ooit op een dag iets met het merk te kunnen doen.

Mochten er ideeën zijn en mensen die iemand zoeken met deze passie laat het maar weten.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
      • Channel Zero :applaus: :applaus: :applaus: Luister hoe mooi !!!!!

“Igordiver” (zware) gitaarwerk

Channel Zero??? :relaxman: :music: :relaxman:

Ja, inderdaad heb ik ook al eens over nagedacht. Wat als hobby sleur wordt? Het leuke is er dan misschien ook wel af. Daarom dat ik het ook eerder als bijverdienste zoek en ik al een hoofdjob heb waar ik in verder zou willen doen. Dus mocht ik dit kunnen combineren met m’n hobby waarbij ik dan nog een centje verdien zou dit super zijn omdat ik momenteel nog wat tijd over heb.

Morris 52:

+20jaar geleden , kon ik van mijn hobby ook mijn beroep maken.
              Ik ben toen begonnen als automechanieker in een bekende garage waar ik effectief kon werken met plezier .
              Maar na enkele jaren , begin je je hobby minder en minder graag te doen , omdat je daar al ganse dagen mee bezig bent
              Dan spreek ik nog niet over de tijddruk die je krijgt en de eindeloze cursussen die je moet volgen omdat er elke 6 maanden wel iets nieuws uitkomt
              Tot op het moment dat , hetgeen je zo graag deed een arbeid begint te worden.

Ik ben toen gestopt en heb me een werk gezocht die me meer tijd geeft om opnieuw de hobby te beoefenen die ik zo graag deed.

Ik heb ook van mijn hobby mijn beroep gemaakt (muzikant). Ik kan je hier tot op zekere hoogte bijtreden. Je hebt op het moment dat je de stap zet geen hobby meer. Het is inderdaad een job, nu valt dat in mijn geval nog mee daar ik het op mijn zesde al wist dat ik dat zou gaan doen, al heeft het veel voeten in de aarde gehad om het waar te maken. Je moet echt bezeten zijn wil je het net als een andere job niet beu worden (ik speel zelf voor de lol nog ong.3 uur per dag) en je MOET op zoek naar een andere hobby kwestie van te decompreseren en fris te blijven in je “job”. In mijn geval werd die decompressie letterlijk (diepzeeduiken) en is er ook de nodige dank verschuldigd aan mijnheer Ferdinand Porsche voor het creëren van mechanische kunstwerken waar ik graag tijd aan spendeer tussen het (zware) gitaarwerk door.

@ 911passion ,

+20jaar geleden , kon ik van mijn hobby ook mijn beroep maken.
                Ik ben toen begonnen als automechanieker in een bekende garage waar ik effectief kon werken met plezier .
                Maar na enkele jaren , begin je je hobby minder en minder graag te doen , omdat je daar al ganse dagen mee bezig bent
                Dan spreek ik nog niet over de tijddruk die je krijgt en de eindeloze cursussen die je moet volgen omdat er elke 6 maanden wel iets nieuws uitkomt
                Tot op het moment dat , hetgeen je zo graag deed een arbeid begint te worden.

Ik ben toen gestopt en heb me een werk gezocht die me meer tijd geeft om opnieuw de hobby te beoefenen die ik zo graag deed.

Mvg, Guy

Nog niemand een bijverdienste voor me die te maken heeft met ons geliefde merk? Hulp bij administratie, verkoop, restauratie,…

Uw madam mag ook meerijden 😉

[quote=”jeanke” post=113160]RS, kom maar af. Mag je nog eens meerijden. :driver:
                      Wordt het gemis alleen maar groter. :mrgreen:[/quote]

‘t is al goe, ‘t is al goe…en het ergste van al is dat mijn Madam nog altijd kwaad op mij is die ooit te hebben verkocht 🙁

je brengt me op een idee 😆

ik heb zo’n donkerbruin gevoel dat als hij nu als bijverdienste ritjes in de 4S begint te verkopen, dat het budget voor de 2.7 er snel zal zijn… 😀

RS, kom maar af. Mag je nog eens meerijden. :driver:
                            Wordt het gemis alleen maar groter. :mrgreen:

Vind ik persoonlijk de mooiste kleur op een 993 4s….laat die rondingen super mooi uitkomen

PT

:happy: dju toch,….

[quote=”PT” post=113106]@ RS : I know the feeling ! …. :|[/quote]

Allemaal de schuld van jeanke!!!!!! [IMG]http://i49.tinypic.com/2ilfxhj.gif[/IMG]

You’re too kind! :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.