Van H&R naar MO30.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Van H&R naar MO30.

  • Maker
    Discussie

  • Tresonie Jochen
    Deelnemer

      De 996 enkele jaren terug gekocht met H&R veren eronder. Optisch mooi maar zeer laag (alvast 40 mm lager), dus onhandig voor drempels enz. Dan maar beslist deze te vervangen door een MO30 kit geleverd en geplaatst bij Carnewal. De auto rijdt veel beter, loopt gedempter en geeft meer vertrouwen. Zeker de moeite waard.

      Met H&R veren:

      IMG_0137.JPG

      Met MO30 kit:

      IMG_0138.JPG

    13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • Denk dat er op wachten geen optie is. Montage plus uitlijnen bijna een volle dag werk voor een specialist. Als je wacht, veel leesgenot.

        Werd uitgevoerd door http://www.carnewal.com
        Grtn.

          Nog een interessante link gevonden over de M030 voor de 968

          http://www.weissach.net/968_M030-Option.html

            de mijne is ook erg laag te laag eigenlijk ivb drempels
            ga er ook eens over nadenken
            hoelang is het werk om het te monteren ongeveer !!! dat ik erop kan wachten
            13221544_565492236944489_197668057684741408_n.jpg

              Was ergens een 1850 € stukken uurloon btw inclu.
              Auto rijdt 10 keer beter dan voorheen.
              Ik kan het enkel maar aanraden.
              Rijdt zeker niet extreem hard.
              Voor mij perfect compromis tussen comfort en sportiviteit.

                hi Jochen,
                ik ben ook aan nieuwe schokdempers toe, maar wil zo comfortabel mogelijk rijden, ben geen circuitman.
                Mag ik vragen wat je bij Carnewal hebt betaald voor de vering en de plaatsing ?
                groeten, jo

                  dit ziet er :up: :up: uit

                    Staat idd beter zo Jochen en :driver: :driver: :driver:

                      Heel het pakket is moeilijk.

                      Sommige stukken zijn (waren) quasi niet meer te verkrijgen ( in 2013).
                      Ik veronderstel dat dit er niet beter op geworden is.
                      Ik had al wel M220 (LSD) af fabriek. Als je dat ook nog eens moet gaan naplaatsen… :wtf:

                        Weeral wat bijgeleerd vandaag, zat ver.
                        Vandaag nog een M030-pakket installeren op een 968 is niet evident zeker om aan te geraken ?

                          Nope, heb ook M030 gehad op een 993 is belange na niet zo extreem als bij de 968 waar dit inclusief remmen upgrade en M220 was. Bij de 968CS sprak men altijd van een M030-pakket.

                            Domme vraag misschien, maar M030, doet me denken aan de 968 CS.
                            Zijn dat dezelfde ?

                              De 996 is idd ook een mooie bolide, die ondergewaardeerd wordt volgens mij. Hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik em vind. En als ik een eerste 996 zie in het zilver denk ik aan die mooie openingsscene van de film “Gone in 60 seconds”. Eén van mijn favoriete films :up:

                                MO30 kit, zeer netjes, de bandenrand volgt de kassen heel mooi, in tegenstelling tot H&R waar de banden in de kassen zitten, iets te veel mss(voor mij he…). Netjes! :salut:

                                En btw, je laat zien dat die 996-en toch ook echt lekkere beestjes zijn!! :respect2:

                              13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.