Van Lotus naar Porsche?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Van Lotus naar Porsche?

• Maker
    Discussie
  • Beste forummers,

Bij deze een korte intro. Na 3 jaar te vertoeven in de Lotus wereld, ben ik stilletjes aan het uitkijken naar iets anders daar men Elise verkocht is.
    Daar deze redelijk extreem was aangepast op motorisch vlak, hoop ik in een Boxster toch ook wat plezier te beleven. Men voorkeur gaat naar een 987 S vanaf 2010/2011. Black Edition spookt door men hoofd ;-).

Ik ben van Vlaams Brabant, heb 2 kids (in augustus 3e) en heb één vrouw, lol. Alvorens ik een eventuele koop zou overwegen, zou ik graag eens meerijden met een Boxster S. Moesten er kandidaten zijn…. 😉

Vraagje, wat zijn de aandachtspunten voor een 987? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 77)
    • Mark, je hebt daar een punt… Moet ik idd even bekijken.

op di moment heb je nog posche approved garantie! ik zou eerst effe bellen en per mail bevestiging vragen dat het plaatsen van de kats geen invloed heeft op je garantie! Anders zou ik wachten tot je garantieperiode voorbij is mocht je niet opteren om ze te verlenge (wat ik mss wel zou doen)

Ondertussen de Black Edition al enkele maanden in men bezit en nog steeds super content ;-). Persoonlijk vind ik de PSE een te weinig verschil hebben tussen ON en OFF vd klep. Ben aan het overwegen om bij Carnewal 200 cell cats te laten steken, deze zouden 25% luider zijn in beide standen dixit Gert. Iemand deze mod gedaan? Ik had nogthans gezworen om deze wagen 100% origineel te houden, maar het is weer sterker dan mezelf… 🙂

Bedankt deepee!

Boxster models are equipped as standard with an immobiliser with in-key transponder. In addition, the Boxster has an alarm system with contact-sensitive exterior protection. A radar-based interior surveillance system, which enhances protection with the hood closed, is available on request. A combined alarm and radar-based interior surveillance system is available as an option for the Boxster.

verder staat er in de originele brochure bijzonder weinig over het standaard alarm of track/trace.

Iemand enig idee welk alarm er standaard op de boxster staat? Of staat er niets af fabriek af? Mijn wagen zou ook een tracker hebben, hoe deze laten activeren?

Beste Stekkie
                  Heel veel succes met de zoektocht.!!!!

S2

Kleppen staan bij start altijd open, en worden vervolgens door middel van motor vacuum toe gezet. Dus je motor moet eerst wat onderdruk opbouwen om de kleppen aan te sturen.

Tussen 50 en 80 ofzo staan de kleppen altijd dicht om aan drive-by noise tests te voldoen. (Zelfs als je de kleppen manueel open zet met het originele knopje, gaan ze dicht bij deze snelheid).

Je kan ze ook permanent “open” zetten door de stekker van de aansturing los te halen. Zodat het vacuum niet aangestuurd wordt om ze dicht te zetten. (Extra knopje is dus een simpele “onderbreking” in de aansturing van het relaistje, stelt niet veel voor, maar is wel makkelijker dan het stekkertje er telkens op te steken en weer af te trekken)

[quote=”deepee” post=207309]de PSE kleppen staan normaal dicht en gaan pas open boven een bepaalde snelheid en toerental, tenzij je de kleppen permanent open zet met het knopje.[/quote]

Ok thanks, daarstrak in de garage even getest. Je hoort het klepje open en dicht gaan als je op het knopje duwt. De vorige eigenaar heeft ook nog apart knopje laten inbouwen om de kleppen continue open te zetten. Dus bij starten staan ze al open, ongeacht je op het ‘originele’ knopje duwt of niet.

[quote=”stijnG” post=207306]ik zag al een fotootje passeren via facebook 😉
                        maar uiteraard is het de gewoonte dat nieuwe wagens hier met een uitgebreide fotoshoot worden voorgesteld 🙂 🙂 :-)[/quote]

De fotoreeks komt nog, nog eventjes geduld 😉

de PSE kleppen staan normaal dicht en gaan pas open boven een bepaalde snelheid en toerental, tenzij je de kleppen permanent open zet met het knopje.

ik zag al een fotootje passeren via facebook 😉
                            maar uiteraard is het de gewoonte dat nieuwe wagens hier met een uitgebreide fotoshoot worden voorgesteld 🙂 🙂 🙂

Je boordcomputer is zelf in te stellen in het Engels, Nederlands zit er niet tussen. Beetje prutsen met de stick tot je in een instellingsmenu komt, niet zo moeilijk.

Voilà, het is zo ver, gisteren de Boxster bij Porsche Zentrum Koblenz gaan ophalen. Toch zeer goede en vriendelijke ontvangst daar. De terugrit was redelijk vermoeiend, redelijk wat file gehad. Op sommige stukken toch eens even wat gas kunnen geven, zalig toch ;-).
                                Daarnet nog is even de wagen geinspecteerd, de lak ziet er nog zeer goed uit, geen swirls te zien!!

Zou graag wel nog de boordcomputer taal willen switchen naar engels ipv duits, kan dat zelf, of moet je dit in de garage laten doen? De PCM heb ik al naar NL gezet.

Nog een vraagje, de kleppenuitlaat, gaat die open vanaf bepaald toerental of is deze onmiddellijk open bij activeren?

Om van hogedruk gebieden nog maar te zwijgen…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.