Van Lotus naar Porsche?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Van Lotus naar Porsche?

• Maker
    Discussie

• Stijn Celis
    Deelnemer

Beste forummers,

Bij deze een korte intro. Na 3 jaar te vertoeven in de Lotus wereld, ben ik stilletjes aan het uitkijken naar iets anders daar men Elise verkocht is.
      Daar deze redelijk extreem was aangepast op motorisch vlak, hoop ik in een Boxster toch ook wat plezier te beleven. Men voorkeur gaat naar een 987 S vanaf 2010/2011. Black Edition spookt door men hoofd ;-).

Ik ben van Vlaams Brabant, heb 2 kids (in augustus 3e) en heb één vrouw, lol. Alvorens ik een eventuele koop zou overwegen, zou ik graag eens meerijden met een Boxster S. Moesten er kandidaten zijn…. 😉

Vraagje, wat zijn de aandachtspunten voor een 987? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 77)
      • Nogmaals bedankt voor de leuke reacties trouwens 😉 Wordt een leuke trip naar huis, hopelijk eind volgende week.

mooie boxter, dikke feli !

die striping zit af fabriek op de 987 spyder, bij de overige is het er volgens mij allemaal nadien er op gekleefd.
            congrats with the conquest

De striping is niet iets dat bij de Black Edition hoort, dit is de eerste die ik hier mee zie. Volgens mij was die striping een optie op alle Boxsters.

🙂

Mooie kar! Als die striping OEM bij de wagen komt zou ik toch overwegen die er op te laten.

En ja hoor: Ze is knapper op foto-:)

Knappe P. Geniet ervan.

ik kon niet kiezen en heb maar 1 garage….
                    IMG_0867.jpg

Congrats. Knappe wagen!

inderdaad jeanke. Bij deze.. De bestickering aan de zijkant gaat er af, persoonlijk vind ik dit niet zo mooi.

11301316_10206876620737906_1112543655_n.jpg

11329684_10206876621217918_412051951_n.jpg

11267133_10206876621417923_915158895_n.jpg

Proficiat!
                          De beschrijving is prima maar foto’s zeggen zoveel meer -:)

Het is zover…. Heb een P gevonden en gekocht…. Woensdag ben ik naar Porsche Zentrum Koblenz gegaan om een Boxster S Black Edition te gaan bekijken en testrijden.

Het is eentje met volgende specs:

– Black Edition (full black, zwarte 19duims velgen, 320pk) van 03/11 met 34000 km en van éérste eigenaar. 6bak manueel.
                            – Porsche Approved Garantie van 1 jaar
                            – Groot onderhoud 2 maand geleden gehad, moet pas binnen 2 jaar terug op onderhoud
                            – Krijgt nieuwe achterbanden
                            – Sportuitlaat met kleppensysteem
                            – Sportzetels verwarmd
                            – Parkassistent
                            – Navi, bluetooth, etc
                            – Tracking systeem
                            – PASM

Kan niet wachten om hem op te pikken, hopelijk eind volgende week ergens!!!

S2

[quote=”stekki” post=205242]
                              Hey stijnG,

Echt vergelijken kan je idd niet, twee verschillende wagens. Ik sprak me alleen uit over het vermogen eh, komende van een 280pk Elise.
                              Altijd bereid uiteraard om eens mee te rijden! Als het enigzins niet té ver is ;-).

Alvast bedankt voor je aanbod!![/quote]

Qua vermogen valt dat nogal mee hoor:

Jouw ” niet-standaard 🙂 ” Elise : 280 pk
                              Boxster 2.9DFI : 256 pk
                              Boxster 2.9 DFI Heinz: 270 pk
                              Boxster 2.9 DFI BR-Performance: 274 pk

Zit allemaal heel dicht bij elkaar, en het koppel van de 2.9DFI is echt wel de moeite (320 Nm bij Heinz).

Bedankt Koen, ik herhinner je idd nog van lotusforum. Je broer ken ik iets beter. Deze zweert toch nog bij lotus merk ik ;-).
                                We zullen zien wat het geeft in de toekomst….

[quote=”koenc” post=205441]Hallo,
                                ik heb ook de overstap gemaakt van Lotus naar Porsche. Meer concreet van Lotus Exige 260 Roger Becker naar een 997 GT3.
                                Geloof me, je zal het je nooit beklagen, onafhankelijk welk type Porsche je wenst.

Het is alsof je van Duplo overstapt naar LEGO Technic 🙂 zie mijn zoon van 13 onlangs …. en er zit iets van waarheid in.

Lotus is top wat wegligging betreft. Maar al de rest zijn ze daar in Engeland vergeten (Koppel, komfort, …)
                                Verder vind in de Porsche dealers ook een pak vertrouwenswaardiger.
                                Dus, succes met je overstap!
                                groetjes
                                Koen[/quote]

Hallo,
                                  ik heb ook de overstap gemaakt van Lotus naar Porsche. Meer concreet van Lotus Exige 260 Roger Becker naar een 997 GT3.
                                  Geloof me, je zal het je nooit beklagen, onafhankelijk welk type Porsche je wenst.

Het is alsof je van Duplo overstapt naar LEGO Technic 🙂 zie mijn zoon van 13 onlangs …. en er zit iets van waarheid in.

Lotus is top wat wegligging betreft. Maar al de rest zijn ze daar in Engeland vergeten (Koppel, komfort, …)
                                  Verder vind in de Porsche dealers ook een pak vertrouwenswaardiger.
                                  Dus, succes met je overstap!
                                  groetjes
                                  Koen

[quote=”S2″ post=205262]Na Dachero (en Bzguy en nog wel wat anderen …), nog een “overloper” van het lotusforum 🙂 Je bent zeker niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste 🙂

Welkom hier!!![/quote]

Thanks 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 77)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.