Van Lotus naar Porsche?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Van Lotus naar Porsche?

  • Maker
    Discussie
  • Beste forummers,

    Bij deze een korte intro. Na 3 jaar te vertoeven in de Lotus wereld, ben ik stilletjes aan het uitkijken naar iets anders daar men Elise verkocht is.
    Daar deze redelijk extreem was aangepast op motorisch vlak, hoop ik in een Boxster toch ook wat plezier te beleven. Men voorkeur gaat naar een 987 S vanaf 2010/2011. Black Edition spookt door men hoofd ;-).

    Ik ben van Vlaams Brabant, heb 2 kids (in augustus 3e) en heb één vrouw, lol. Alvorens ik een eventuele koop zou overwegen, zou ik graag eens meerijden met een Boxster S. Moesten er kandidaten zijn…. 😉

    Vraagje, wat zijn de aandachtspunten voor een 987? Waar moet ik op letten?

    Alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
  • S2

      Na Dachero (en Bzguy en nog wel wat anderen …), nog een “overloper” van het lotusforum 🙂 Je bent zeker niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste 🙂

      Welkom hier!!!

        [quote=”stijnG” post=205236]ik kan enkel nog zeggen dat je niet de eerste bent die van een elise naar een boxster of cayman overstapt. Ik moet de eerste nog tegenkomen die het zich beklaagde 😉

        Ik vind dat je appels met peren vergelijkt als je een Lotus Elise met een Boxster vergelijkt.
        Mocht ik jou zijn zou ik eens gaan testrijden.
        Ik vernam reeds van Frederik dat er een maat van hem de overstap wilde maken (Frederik met de gele Lotus)
        Ik wil je gerust eens meenemen in een standaard 987 met manuele bak indien je dit wil…..[/quote]

        Hey stijnG,

        Echt vergelijken kan je idd niet, twee verschillende wagens. Ik sprak me alleen uit over het vermogen eh, komende van een 280pk Elise.
        Altijd bereid uiteraard om eens mee te rijden! Als het enigzins niet té ver is ;-).

        Alvast bedankt voor je aanbod!!

          ik kan enkel nog zeggen dat je niet de eerste bent die van een elise naar een boxster of cayman overstapt. Ik moet de eerste nog tegenkomen die het zich beklaagde 😉

          Ik vind dat je appels met peren vergelijkt als je een Lotus Elise met een Boxster vergelijkt.
          Mocht ik jou zijn zou ik eens gaan testrijden.
          Ik vernam reeds van Frederik dat er een maat van hem de overstap wilde maken (Frederik met de gele Lotus)
          Ik wil je gerust eens meenemen in een standaard 987 met manuele bak indien je dit wil…..

            [quote=”bccars” post=205212]Damn Stekki, wat een fantastische Lotus ! TOP
            Hopelijk heb je de juiste verwachtingen naar de Boxster toe, want anders kan de teleurstelling wel eens groot zijn na die Lotus denk ik. Een Boxster gaat altijd veel minder hevig zijn dan uw Lotus ! Maar wel dagelijks bruikbaar natuurlijk.[/quote]

            Dankjewel, heb er dan ook veel tijd en effort in gestoken. Verwachtingen naar de Boxster toe kunnen uiteraard niet helemaal dezelfde zijn. Het brute vd Lotus zal ik niet meer hebben, dat besef ik ook. Maar zoals je zegt, meer bruikbaar is al heel wat. En kan me nu ook niet voorstellen dat dit nu net een straf moet zijn ;-). Langs de andere kant blijft dit maar een weekendspeeltje.

              [quote=”stijnG” post=205198]mocht ik van u zijn, rij ik eens met een gewone 987.
              De meerwaarde van een S vind ik op onze wegen miniem. De jaartaksen daarentegen liggen een stuk hoger.

              Zelf rij ik met een handgeschakelde. Na mee gereden te hebben met een vriend met PDK, wordt de volgende ook zo een….[/quote]

              I know… Maar ik hoop toch ergens wat vermogen te compenseren ivm men vorige wagen… Heb bang dat het te “slapjes” zou zijn.
              Wat de PDK betreft, moet ik eens testrijden idd. Zijn er gekende issues met PDK? Kosten kunnen wel oplopen wrs in geval van?

                Damn Stekki, wat een fantastische Lotus ! TOP
                Hopelijk heb je de juiste verwachtingen naar de Boxster toe, want anders kan de teleurstelling wel eens groot zijn na die Lotus denk ik. Een Boxster gaat altijd veel minder hevig zijn dan uw Lotus ! Maar wel dagelijks bruikbaar natuurlijk.

                  mocht ik van u zijn, rij ik eens met een gewone 987.
                  De meerwaarde van een S vind ik op onze wegen miniem. De jaartaksen daarentegen liggen een stuk hoger.

                  Zelf rij ik met een handgeschakelde. Na mee gereden te hebben met een vriend met PDK, wordt de volgende ook zo een….

                    Nogmaals bedankt iedereen voor de leuke verwelkoming ;-).

                      Héél dikke Elise in de perfecte kleur! En één van de beste gepersonaliseerde platen die ik tot nu toe heb gezien 😀

                      XXX

                        Welkom Stekki, succes met de zoektocht en veel rijplezier in de toekomst gewenst.

                        Ive

                          ferme Lotus,
                          Ik denk wel dat je in een cayman of boxster wat meer comfort zult ondervinden.
                          Ook wel toepasselijke nummerplaat hé, Die zou eveneens goed op een cayman passen 😉

                            Hierbij enkele pics van de Elise en wat uitleg vd mods:

                            2006 Magnetic Blue R 50k miles
                            REV300 SC kit + cable + software (http://www.boefabrication.com/index.php?/boe/product/rev300tvs-lotus-supercharger)
                            Full 2bular exhaust (V2 header + SDCP + 8×22 oval tip exhaust)
                            Exedy uprated clutch
                            Black forged 7 spoke wheels
                            Uprated full alu radiator (march 2014)
                            Fully suspension refresh, new track rods, bolts, black powdercoated wishbones, new droplinks, bushes etc. (march 2014)
                            EP snap off steering wheel
                            Oil temp,Oil pressure, Boost and Volt indication
                            Stainless steel brake lines
                            Black rear diffuser

                            De installatie vd kit is idd gedaan door Komo-Tec, daar is ie ook op de rollen geweest met 282pk als resultaat. Thuis heb ik nog de volledige upgrade liggen van chargecooler, kleinere pulley, nieuwe benzine pomp etc om up te graden naar 310+ pk. Helaas het heeft niet mogen zijn, het idee vd Boxster is meer en meer beginnen de bovenhand nemen.

                            Attachments:
                            • 11081255_860327447365652_6978116787292863242_n.jpg
                            • 11059628_860327404032323_9079137846375257012_n.jpg
                            • 11075237_860327774032286_8303418702409462987_n.jpg
                            • 988508_860327784032285_3185646466381326302_n.jpg

                              Hoi Stekki,

                              het Lotuswereldje is niet meer hetzelfde zonder u. ge gaat een leegte achter laten.
                              Ik heb ook lang getwijfeld om mij elise te verkopen voor een Cayman S maar zoals je wel weet heb ik er geen moment spijt van gehad .
                              Hier gaan ze je ongetwijfeld goede info en raad geven. je weet dat je altijd met mijne Cayman mag komen rijden.

                              Wanneer gaan we nog eens karten?? 😉

                              PDS

                                Koenc hier op het forum is ook een echte Lotus fan 🙂

                                  Stekki more info on the Lotus man !
                                  Komo-Tec ?

                                  We zijn hier niet alleen Porschisten maar de meesten zijn ook gewoon allround autofreaks he !

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.