Van US naar EURO…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Van US naar EURO…

  • Maker
    Discussie

  • Hugo Van Hecke
    Deelnemer

      De lelijke gigantische US stootblokken verwijderd, en vervangen door EURO exemplaren. Met dank aan Timo van CCR voor het mooi wegwerken van de vorige gaten, boren van nieuwe, en schitterende spuitwerk van de achterbumper :applaus: :respekt: :first: . Op de foto moet enkel nog de achterlip gemonteerd worden.

      Attachments:
      • 2013-01-26_15.26.39.jpg
    11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • @ Mickey. Voor een Amerikaanse Porsche ligt het helemaal anders dan eentje uit de EU, dus ook NL. Een Amerikaanse Porsche heeft geen gelijkvormigheidsattest, en kan dus in 1ste instantie enkel met een O-plaat ingeschreven worden. D’Ieteren geeft geen gelijkvormigheidsattest voor een A Porsche. Ben dit zelf in Anderlecht gaan vragen. Enige mogelijkheid om aan een gelijkvormigheidsattest te komen is via de keuring als “alleenstaand geval”. Voor deze keuring heb je echter wel een technische fiche van D’Ieteren nodig. Deze wordt samen dan samen met het dossier van de keuring naar de diens voertuigen opgestuurd. Die beslissen dan of je een gelijkvormigheidsattest krijgt. Deze beslissing kan naar ik reeds gehoord en gelezen heb maanden op zich laten wachten… 🙁 .

          [quote=”911addict” post=118525]en ik kan beginnen aan de procedure om hem op dagdagelijkse platen te zetten = eerst naar D’Ieteren voor een technische fiche, dan naar de keuring voor een homologatiekeuring, dan veel geduld hebben en hopen op een yes. Vervolgens gelijkvormigheidsattest ophalen en terug naar de keuring om gewone plaat aan te vragen. /quote]

          Dit bergrijp ik niet goed?
          Is het dan anders van een O-plaat naar een gewone plaat, dan bvb invoeren vanuit NL?

          Ik heb wagen gekocht in NL opgehaald met trailer aan de douane gestopt en ben naar D’ieteren geweest dan een verkoopskeuring dan naar verzekering dan platen aangevraagd :driver:
          Dit heeft alles samen 28 dagen geduurd (aankoop tot rijden)

            @ Ghost en Patrick B. Ben het volkomen met jullie eens, maar DE vraag is wanneer die wetgeving van kracht wordt. Daar kan voorlopig niemand een sluitend antwoord op geven. Laatste stand van zaken volgens “Retro Classic News” in hun januari nummer is volgende : “…waren we nog aan het wachten op het advies van de Raad van State. Indien er geen bezwaren geuit worden kan het project gepubliceerd worden in het Belgisch Staatsblad met een datum waarop het nieuwe oldtimersstatuut van kracht wordt.” Stel dat er één of andere klotepolitieker toch een bewaar heeft (hebben ze dat niet allemaal…), dan hebben we het vlaggen voor een lange periode. Stel dat er geen bezwaren komen, dan moet het nog gepubliceerd worden met een datum enz… Gezien de huidige economische en politieke sitiatie vrees ik dat dit absoluut geen prioriteit is, en nog lang kan duren… 🙁

            PB

              Zoals Ghost al aanbracht, ik zie echt de meerwaarde niet meer in van een “daily ingeschreven” oldtimer. :coolness:

                [quote=”911addict” post=118525] Tot zolang blijft het behelpen met de O platen.[/quote]

                Hoe bedoel je behelpen ❓
                De oldtimer wetgeving word toch redelijk aangepast dus veel ruimer gebruik toegestaan.
                Enkel woon werk verkeer is nog een probleem.

                  ziet er veel beter uit

                    @targa 84. Heb hem vooraan ook volledig Europees gezet. Standlichten omgelegd van de pinker naar de koplamp en de reflectoren naast de pinkers vervangen door bumperstroken. Deze bumperstroken zitten maar met 2 vijzen vast op de plaats van de reflectoren, maar die vijzen zijn zo moeilijk te bereiken dat je alvast een tijdje zoet bent met vanalles te verwijderen tot je er eindelijk aankan, en dan weer terug natuurlijk. Winter = sleutelplezier 😀 . Nu nog een mistlicht erop en ik kan beginnen aan de procedure om hem op dagdagelijkse platen te zetten = eerst naar D’Ieteren voor een technische fiche, dan naar de keuring voor een homologatiekeuring, dan veel geduld hebben en hopen op een yes. Vervolgens gelijkvormigheidsattest ophalen en terug naar de keuring om gewone plaat aan te vragen. Dan zijn we waarschijnlijk al putje zomer. Tot zolang blijft het behelpen met de O platen.

                    XXX

                      +1 Yezzzz 😀

                        +1

                          Staat een stuk mooier zo :coolness:

                            hey
                            ja ziet er mooi uit nu
                            heb het 2 weken terug ook gedaan bij de mijne
                            heb nu spullen knipperlichten voorbumper
                            om europees te maken binnen
                            :applaus: :drink:

                          11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.